Gå til innhold

PST: - Sannsynlig med et angrep i Norge


Anbefalte innlegg

PST oppjusterer nå trusselnivået etter at et barn ble tatt med en hjemmelaget bombe i Oslo i går, og sier det er sannsynlig at vi vil få et terrorangrep i Norge. VG har valgt å lukke kommentarfeltet, sikkert for å ikke gi et mikrofonstativ til rasister. 

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politiets-sikkerhetstjeneste-pst/pst-oppjusterer-trusselnivaaet-etter-bombealarm-i-oslo/a/23971743/

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

VG har valgt å lukke kommentarfeltet, sikkert for å ikke gi et mikrofonstativ til rasister. 

 

Eller kanskje fordi VG selv vet at kommentarfeltene deres aldri bidrar med noe konstruktivt.

 

Vel, det er jo folkets mening da, og vi har ytringsfrihet.

Det handler veldig mye om hvilke meninger man skal få lov å ytre.

Er det noe som kan tolkes som det minste negativt mot nye landsmenn er det hvertfall strengt forbudt på alle måter.

Lenke til kommentar

Om VG sitt kommentarfelt er folkets mening så grenser det mot et hån av Norges befolkning.

 

Nå er ikke dette stedet for å diskutere ytringsfrihet, men for det første så er ikke VG sitt kommentarfelt dekket av ytringsfriheten, og for det andre så er det ingenting galt i å stanse kommentarer på saker som kommer til å omhandle mennesker og folkegrupper om VG selv ikke ønsker dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det var ikke det jeg sa. Jeg sa at meningene sjeldent er konstruktive, så det er ikke så mye å ta bort såpeboksen fra de som vil påpeke problemet med innvandring så mye som det er VG sin frihet til å ikke måtte moderere bort alt møkket som blir skrevet i kommentarfeltene mot personer og mot folkegrupper, når kommentarfeltet sjeldent gir en fruktbar debatt uansett. Igjen så er det ingen ytringsfrihet på VG sitt kommentarfelt.

 

Angående saken så undrer det meg om vi vil få "midlertidig bevæpning" igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Overv[kningspolitiet er vettskremt av en guttunge med hjemmelaget kinaputt. :)

 

Så du vet alt om hva slags sprengstoff det er snakk om og mulighetene for å gjøre katastrofal strukturell skade på en bygning.

Nei, jeg var ikke tilstede, men ..

 

"PST opplyser at den bombelignende gjenstanden var en primitiv improvisert sprengladning med begrenset skadepotensial. "

 

Neppe noe som kunne medføre "katastrofal strukturell skade på en bygning" men den kunne kanskje knust en rute. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jo slik i nyhetene før at de bestandig sa når noe hadde skjedd at "gjerningsmannen skal være av utenlandsk opprinnelse".

Men siden dette alltid var tilfelle, og folk skjønte det, ble det etterhvert ulovlig å skrive.

Og jo, meninger i kommentarfelt kommer fra folk, og det er folkets meninger. At man ikke liker det er en sak, men fortsatt er det et faktum.

Lenke til kommentar

"PST opplyser at den bombelignende gjenstanden var en primitiv improvisert sprengladning med begrenset skadepotensial. "

Neppe noe som kunne medføre "katastrofal strukturell skade på en bygning" men den kunne kanskje knust en rute. ;)

 

.. eller skadd en hel haug av mennesker om bombemakeren har pakket inn sånt som spiker og skruer.

Lenke til kommentar

 

Overv[kningspolitiet er vettskremt av en guttunge med hjemmelaget kinaputt. :)

 

Så du vet alt om hva slags sprengstoff det er snakk om og mulighetene for å gjøre katastrofal strukturell skade på en bygning.

Nei, jeg var ikke tilstede, men ..

 

"PST opplyser at den bombelignende gjenstanden var en primitiv improvisert sprengladning med begrenset skadepotensial. "

 

Neppe noe som kunne medføre "katastrofal strukturell skade på en bygning" men den kunne kanskje knust en rute. ;)

 

Høres ut som at du har lite peiling + at utsagnet til PST er veldig vagt. Lite skadepotensiale i denne sammenhengen antar jeg er hvis sprengstoffet ble detonert på en åpen plass. Det er stor forskjell på mengden som trengs for å få nok trykk til å drepe folk ute i friluft og mengden som trengs for å gjøre kritisk skade på en bærende vegg eller stolpe.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...