Gå til innhold

Flyplasser over hele verden etterspør den norske vaskehallen: Kan avise et fly på under seks minutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt drøyt med 8K opløsning på bildene kanskje? De er på 10-20MB når de er forstørret og er tunge å laste ned og vise.

 

Forøvrig en veldig interessant artikkel. Håper dette dukker opp i nærheten snart.

  • Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er jo om billigere og bedre håndtering av flyvask ikke fører til flere flyvninger. Da forsvinner jo klimaeffekten.

 

Millø gevinst i at du bruker mindre glykol og annet og dette brukes inne kan gjenninnes lettere.

Millø er ikke det samme som klima, diselbil fjaskoen viser motsetningen klart.

  • Liker 2
Skrevet

Hvordan får en jevn sprut fordelt over en sånn dyserekke? Sikkert et banalt spørsmål, men jeg lurer på hvordan utfordringen løses.

Skrevet

Hvordan får en jevn sprut fordelt over en sånn dyserekke? Sikkert et banalt spørsmål, men jeg lurer på hvordan utfordringen løses.

 

er vel egen slange til hver dyse vil jeg tro.

Skrevet

Merkelig at noe slikt ikke finnes allerede, men flott at et norsk firma kan ta tak i det da!

Har egentlig aldri før tenkt over vask av fly, jeg mener - avising ser vi jo hele tiden på vinterstid, men vask.. nei

Skrevet

Hvordan får en jevn sprut fordelt over en sånn dyserekke? Sikkert et banalt spørsmål, men jeg lurer på hvordan utfordringen løses.

 

Har man høy nok mengde og trykk inn i manifolden, så leverer man nok til alle dysene.

Skrevet

Noe så enkelt som dette skulle man tro det bare var å begynne å implementere, men 7 år måtte han holde på før det løsnet.

Skrevet

De kan ansette dama mi. Hun aviser meg hver kveld og det tar bare 3 sekunder.

 

Nå vet ikke jeg hva "avising" betyr i deres hushold, men jeg antar det er noe seksuelt, og at du ikke faktisk er full av is, i så fall er det langt mer informasjon enn vi trenger, og tre sekunder er vel ikke akkurat noe å skryte av !

 

Det er i det minste godt hun ikke avviser deg når du trenger "avising".

Skrevet

 

Spørsmålet er jo om billigere og bedre håndtering av flyvask ikke fører til flere flyvninger. Da forsvinner jo klimaeffekten.

 

Millø gevinst i at du bruker mindre glykol og annet og dette brukes inne kan gjenninnes lettere.

Millø er ikke det samme som klima, diselbil fjaskoen viser motsetningen klart.

Stemmer at miljø og klima det ikke er det samme, men her ble klimaeffekten av renseanlegget fremhevet. Om det fører til flere flyvninger, så vil den effekten bli utjevnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...