Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpe sex havne på glattcelle?


Anbefalte innlegg

1) Kan jeg havne på glattcelle av å kjøpe sex? Isåfall hvor lenge? Da gidder jeg ikke å kjøpe sex. Sliter med angst, og det vil bli tøft.

 

2) er ikke sjansen for å bli tatt mindre enn å kjøpe sex i massasje steder enn å kjøpe på gata? Fordi hvis politiet kommer inn på massasjestudio kan man jo si jeg betalte for massasje

 

Anonymous poster hash: 9c163...0d1

 

1. Ja du kan havne på glattcelle, men både spørsmålet om du havner på glattcelle og eventuelt kor lenge du blir sittande der er avhengig av omstendigheitene.

Etter straffeprosesslova så har ikkje sex-kjøp ei streng nok strafferamme (opp til 6 måneders fengsel) til at politiet må pågripe personen. Hovedregelen for å holde nokon på glattcelle er at ein snarast mulig og minst innen 72 timar må få tingretten til å ta stilling til om det er behov for vidare fengsling eller ikkje.

For eit straffbart forhold med såpass begrensa strafferamme så vil det sjeldan være grunnlag for å benytte seg av glattcelle dersom gjerningsmannen tilstrekkelig identifiserer seg og ellers ikkje utgjer nokon fare for å øydelegge bevis eller på anna måte unndra seg straff.

Men til tross for dette så kan det være verdt å merke seg at politiet kan ønske å kjøyre eit litt hardare løp med innbringing til politistasjonen for fyrstegongs lovbryterar for den forebyggande biten. Det er tross alt meininga at straffa også skal føre til ein ikkje synest det erheilt greit å berre kalkulere inn utgiftene til bota i tillegg.

 

2) Det er veldig vanskelig å seie noke om kvar det er høgast eller lavast muligheit for å bli tatt. Massasjestudio vil du kunne ha ein plausibel grunn til å gå til, men det er også større fare for at politiet spaner på plassen. Internett eller telefonbestilling vil kanskje ha lavare sannsynligheit for å bli oppdaga, men på den andre sida har du då lagt igjen bevis på at du har avtalt noke ulovleg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det at du lager en tråd om dette her har nok allerede satt deg i politiets søkelys, ikke tro at politiet ikke har backdoor tilgang inn på serverne som drifter dette forumet og sitter med navn og adresse på deg allerede....

 

Anonymous poster hash: ef0c5...c38

 

Politiet får gjøre hva de vil. Når jeg opplevd jævla mye i livet mitt og har så mye traumer og har ingen i verden. Ja da bør jeg få lov å kose meg.

 

Anonymous poster hash: 9c163...0d1

Lenke til kommentar

Politiet spaner på de prostituerte for å ta kundene. (Og i tillegg få de prostituerte kastet ut av lokalet sitt).

 

Når de spaner har de deg på stedet. I tillegg vil de beslaglegge telefonen og eventuelt dataen din hjemme. I tillegg vil de kunne få informasjon fra den prostituertes telefon som viser avtale om sex-kjøp. 

 

Alt dette til sammen gjør at du sitter i saksa uavhengig av hvilken metode du bruker for å kjøpe sex. 

 

Og det er som flere her har sagt. Politet hanker inn førstegangsforbrytere til stasjonen med håndjern og glattcelle for at det skal merkes, selv om du slipper ut med en bot.

Lenke til kommentar

 

Det at du lager en tråd om dette her har nok allerede satt deg i politiets søkelys, ikke tro at politiet ikke har backdoor tilgang inn på serverne som drifter dette forumet og sitter med navn og adresse på deg allerede....

 

Anonymous poster hash: ef0c5...c38

Ja, det er nok øverst på prioriteringslisten på et allerede overbemannet, norsk politi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten noen erfaring på området tror jeg "massasjestudio" kanskje er det største risikoen da det skjer i stort omfang med dertil større sannsynlighet for spaning. Bordeller (leiligheter) med bakmenn tror jeg også er en stor risiko av samme grunn.

Antakeligvis er frittstående prostituerte for varekataloger på nettet det tryggeste.

Lenke til kommentar

 

Politiet får gjøre hva de vil. Når jeg opplevd jævla mye i livet mitt og har så mye traumer og har ingen i verden. Ja da bør jeg få lov å kose meg.

 

Anonymous poster hash: 9c163...0d1

 

Empatisérer med deg, men du bør heller fokusére på å jobbe med traumene og din egen personlige utvikling, enn å bidra til å holde stakkars jenter i en dårlig sirkel som prostituerte er. Finn andre gleder. Møt heller det motsatte kjønn en nøytral plass, få deg en venn for livet, ikke bland penger og økonomi inn i det. Enkel logikk er at du ville vel mest sannsynlig ikke rådgitt dine egne barn til å kjøpe eller selge sex.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

 

 

Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. 

 

Det er så... befriende, når andre skriver akkurat det jeg hadde tenkt å skrive selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glattcellen er ingenting, du får en bot på nærmere 30000 og du godtar en stor risiko for å bli smittet av diverse sykdommer.

Prostituerte er stort sett svært renslige og krever alltid gummi.

Tror du de vil risikere sykdom som kanskje fratar dem levebrødet? (Slufsa)

Temmelig sikker på at du løper langt større risiko med en tøs fra en nattklubb.

Lenke til kommentar

Empatisérer med deg, men du bør heller fokusére på å jobbe med traumene og din egen personlige utvikling, enn å bidra til å holde stakkars jenter i en dårlig sirkel som prostituerte er. Finn andre gleder. Møt heller det motsatte kjønn en nøytral plass, få deg en venn for livet, ikke bland penger og økonomi inn i det. Enkel logikk er at du ville vel mest sannsynlig ikke rådgitt dine egne barn til å kjøpe eller selge sex.

 

Her lukter det mangina lang vei. Og det er veldig tvilsomt at handel med sex foregår etter råd fra foreldre. Latterlig.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp sex på gata. Kvinnene som driver der har mye høyere sjans for sykdom og har nesten alltid en pimp som bruker dem som slave og er voldelige mot dem. Eventuelt traficking. Bruk heller en eskortetjeneste med normale jenter. Det finnes norske jenter som liker å selge sex og å tjene penger på det samtidig. Eventelt eskorter som er omreisende, hygieniske og selvstendige.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

 

Empatisérer med deg, men du bør heller fokusére på å jobbe med traumene og din egen personlige utvikling, enn å bidra til å holde stakkars jenter i en dårlig sirkel som prostituerte er. Finn andre gleder. Møt heller det motsatte kjønn en nøytral plass, få deg en venn for livet, ikke bland penger og økonomi inn i det. Enkel logikk er at du ville vel mest sannsynlig ikke rådgitt dine egne barn til å kjøpe eller selge sex.

 

Her lukter det mangina lang vei. Og det er veldig tvilsomt at handel med sex foregår etter råd fra foreldre. Latterlig.

 

Tror du misforstod poenget mitt. Poenget mitt var at hvis du ikke vil rådgi barna dine til å selge sex for å overleve, så bør du heller ikke kjøpe eller selge sex selv, for da er du med på å opprettholde den livsstilen. Og dét mener jeg er feil. Så solid skal verdiene til et menneske være. Ikke gå på akkord med egne verdier for å overleve. Vi lever i 2017, mange mener at salg av sex er "verdens eldste yrke", men da mener jeg det er på tide å endre den "praksisen". Ingen vil egentlig ha det sånn. Man må ha mat, vann, husly og klær, men man må ikke ha sex for å overleve. Derfor MÅ det ikke være et tilbud for det heller.

 

Eller hva mener du? "Mangina" .. søkte lenge for å finne ut hva det betydde ^^ For et tåpelig ord.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Det at du lager en tråd om dette her har nok allerede satt deg i politiets søkelys, ikke tro at politiet ikke har backdoor tilgang inn på serverne som drifter dette forumet og sitter med navn og adresse på deg allerede.... 

 

Anonymous poster hash: ef0c5...c38

Noen har sett litt for mange amerikanske serier...

Lenke til kommentar

 

 

Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel.

Ja, renholdsbransjen er noe for seg selv. Best å gjøre det straffbart å betale for at andre vasker for en.

 

 

What?

 

Hvis man skal argumentere med at det skal være straffbart å bidra til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel så må jo argumentet også gjelde f.eks. renholdsbransjen og andre bransjer der slikt er vanlig. Det er tross alt avdekket massiv menneskehandel i ulike bransjer.

 

Så hvis det gjelder prostitusjon må det gjelde det andre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...