Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

De har forklart hvorfor, og har en veldig god grunn til å gjøre det. Anbefaler at du leser artikkelen her på Gamer.no

Årsaken vil jeg regne som legitim, og de gikk jo ut med samme bekymring en stund før knappen ble implementert. 

 

Med det sagt, hadde de greid å vise litt mer fremgang på alle de tekniske problemene det siste året, så hadde ikke vesten mistet så mye av interessen, og 18 gamemodes hadde vært mulig å opprettholde. 

Lenke til kommentar

De har forklart hvorfor, og har en veldig god grunn til å gjøre det. Anbefaler at du leser artikkelen her på Gamer.no

Jeg vet ikke om jeg vil si meg enig i at det er en god grunn til å gjøre det. Syntes det er utrolig kjedelig at fordi feks duo TPP i OCE på ørkenkartet ikke er populært, hvor de sliter med å få starta kamper med nok folk. Det fører til at ingen andre skal få velge kart. Kjedelig når et valg tas på grunn av de 0,008% som velger å spille en upopulær modus. Da bør de heller fjerne det alternativet i stede for å "ødelegge" opplevelsen og spillet for så mange andre.

Det eneste vi ender opp med igjen nå, er folk som klager på servere med kun 60-80 spillere.

Endret av Zlinga
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå får de virkelig gi seg. For noe absolutt tull. La oss tenke litt på hva de sier. 

Påstand 1: Ved å la oss velge kart øker antall køer eksponentielt.  

Hvor mange køer er det egentlig i PUBG? Hvis vi holder oss innen for en region, la os si EU. Det finnes iallefall tre, solo, duo og squad. Det er mulig de deler opp squad i solo-squad, 2-man-squad, 3-man squad og squad. Så det er kanskje seks. Videre har man to kamra-køer, FPS og TTP. Til slutt har vi to kart, tre i fremtiden. Så hvor mange køer blir det? (La oss anta tre seks køer for antall spillere)

 

For hvert kart har du to game modes. Så da har vi 2x2, videre er det 6 squad-modes så det blir 2x2x6. Totalt sett 24 køer.
Det er ganske lett å innse at man kan skrive antall køer som
chart?cht=tx&chl=n_{que} = n_{player} \times n_{maps} \times n_{camra}.
Hvor de forskjellige n-ene er antall alternativer i de forskjellige kategoriene. 
Dette er helt klart ikke en formel som vokser eksponielt (https://no.wikipedia.org/wiki/Eksponentiell_vekst), men en funksjon som er linjær i antall kart.

Hvis de har tre kart vil de maksimalt ha 3x2x6 køer, jeg tror egentlig ikke de splitter på den måten så mest sannsynlig vil de ha litt mindre køer, det vil si 36 køer.

Påstand 2: Vi kan ikke fylle alle køene. 
Hvis vi tror http://steamcharts.com/app/578080#1m så er det i snitt 800 000 som spiller PUBG. Hvis kun 10% av de spiller TTP og Ørken vil det si at det i snitt spiller det 80000. Det er vanskelig å forestille seg at det skal være så vanskelig å finne nok spillere. Når antall spillere er på bunn kan jeg forstå at det tar litt lengre tid, men er det verdens undergang å vente noen minutter? Trenger vi virkelig instant matchmaking?

 

Er det smart å tilpasse spillet sitt til den lille andelen som kun vil spille Ørken-TTP eller burde man tilpasse det til alle oss andre? Det er en stahet jeg ikke forstår, de hadde ikke lyst til å innføre kartvalg og nå finner de alle mulige grunner til å fjerne det. De burde iallefall gi oss tallene og begrunne det de gjør litt bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå må du ikke glemme regioner oppi det hele, en stor andel av de gjennomsnittlige 800 000 er asiatiske spillere.

Så tallet er langt lavere for oss som utelukket spiller på EU, og vi er ikke akkurat den minste regionen heller.

 

Så av de 80 000 i eksempelet ditt, så er det i realitet langt lavere om man regner med region også, husk at TPP generelt sett er langt mindre populært i vesten også. 

Du glemte også å ta med solo, duo eller squad i eksempelet ditt. 

 

Litt skeptisk til hvor effektivt endringen vil være for å fylle opp modus med lav popularitet uansett, for om noen absolutt ikke skal spille Miramar, hopper de ut av serveren så fort de kommer inn, som igjen vil føre til at det tar lengre tid før serveren fylles opp.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Nå må du ikke glemme regioner oppi det hele, en stor andel av de gjennomsnittlige 800 000 er asiatiske spillere.

Så tallet er langt lavere for oss som utelukket spiller på EU, og vi er ikke akkurat den minste regionen heller.

 

Så av de 80 000 i eksempelet ditt, så er det i realitet langt lavere om man regner med region også, husk at TPP generelt sett er langt mindre populært i vesten også. 

Du glemte også å ta med solo, duo eller squad i eksempelet ditt. 

 

Litt skeptisk til hvor effektivt endringen vil være for å fylle opp modus med lav popularitet uansett, for om noen absolutt ikke skal spille Miramar, hopper de ut av serveren så fort de kommer inn, som igjen vil føre til at det tar lengre tid før serveren fylles opp.

 

Ja du har helt rett i at man må dele de opp i  regioner, jeg fant dessverre ikke tall for antall spillere per region. Kanskje halvparten av alle spilleren er EU under peak-eu tid? 

 

Solo, duo og squads glemte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja du har helt rett i at man må dele de opp i  regioner, jeg fant dessverre ikke tall for antall spillere per region. Kanskje halvparten av alle spilleren er EU under peak-eu tid? 

 

Solo, duo og squads glemte jeg ikke.

Peak EU tid i går var fra 688 000 ned til 367 000.

Enda mer skremmende med peak NA, som er helt nede i 217 000 spillere.

 

Hadde de beholdt kartvelgeren når det nye kartet kommer, har vi 18 moduser, fordeler vi alle spillerne likt og ikke tar høyde for populartitet, er det 5,5% av spillerne til hver modus til en hver tid.

TPP Solo Miramar blir da 11 935 på peak NA, og selv om det er peak NA, så er det jo forsatt spillere i andre regioner.

Da snakker du fort kun et par 1000 på de minst populære modusene, da ser man det blir fort et problem med å fylle opp servere med 100 mann om man i tillegg tar høyde for at gjennomsnitt-spilletid er vel en plass mellom 10-15 minutter for en spiller.

 

Som jeg sa tidligere, mener at PUBG Corp sin bekymring er legitim, bare synd at det har kommet til dette stadiet. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan er stemningen i forhold til det nye mappet? Selv er jeg litt "meh" blir nytt kart som miramar... dynamic blue zone speed er jeg mest spent på... burde vært lagt til i de gamle svære mapsa

Har spilt det en hel del, og det blir nok kartet jeg kommer til å foretrekke:

- Looting går kjapt, og man kan droppe nesten hvor som helst

- Sjeldent man trenger bil pga. dynamisk sirkel

- Kortere runder

- Veldig få åpne områder hvor man er utsatt om man må løpe over dem, og som regel har man tid til å finne en vei rundt.

 

Ganske forfriskende i grunn.

Jeg foretrekker forøvrig Miramar over Erangel, looten er dårligere og det tar lengre tid å komme opp til et akseptabelt nivå, og det er altfor mye vann i spill. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...