Gå til innhold

Sju år med Galaxy S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er S2 den beste telwfonen Samsung har laget. Den tålte alt, tok liten plass i lomma, utskiftbart batteri minnekortstøtte, og en skjerm som ingen hadde sett maken til. Jeg hadde vel fire batterier til telefonen og en bordlader til batteriene, så jeg slapp å lade selve telefonen. Genial løsning må jeg si.

 

Synd dagens telefoner (stort sett) ikke lar meg bytte batterier lenger..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Synd dagens telefoner (stort sett) ikke lar meg bytte batterier lenger..

Japp... i dag må ein vel ha med seg opp til fleire "powerbanks" for å halde liv i telefonen om ein skal på fjellet/hytta. Og nei snakkar ikkje om dagens hytter med straum og vatn, det er hus :p

Sånn sett lønner det seg å utnytte tilbudet til Jula. Last ned app og få en powerbank på 2200 mah gratis. Godt jeg har en drøss med telefoner og mange jula butikker rundt meg. :p Har hentet en neve med slike, så nå er det ikke noen krise lenger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er S2 den beste telwfonen Samsung har laget. Den tålte alt, tok liten plass i lomma, utskiftbart batteri minnekortstøtte, og en skjerm som ingen hadde sett maken til. Jeg hadde vel fire batterier til telefonen og en bordlader til batteriene, så jeg slapp å lade selve telefonen. Genial løsning må jeg si.

 

Synd dagens telefoner (stort sett) ikke lar meg bytte batterier lenger..

 

Jeg ser ikke problemet med å bære på en 10-20.000 mAh batteribank kontra 3-4 3000(?)mAh batterier som må lades individuelt (ser dog du hadde en snedig løsning). 

 

Jeg har alltid en 10.000 mAh powerbank i ryggsekken når jeg er på farten. Svært sjeldent jeg trenger å bruke den, men den kan lade både mobil, nettbrett og kamera. 

Lenke til kommentar

For meg er S2 den beste telwfonen Samsung har laget. Den tålte alt, tok liten plass i lomma, utskiftbart batteri minnekortstøtte, og en skjerm som ingen hadde sett maken til. Jeg hadde vel fire batterier til telefonen og en bordlader til batteriene, så jeg slapp å lade selve telefonen. Genial løsning må jeg si.

 

Synd dagens telefoner (stort sett) ikke lar meg bytte batterier lenger..

 

Enig! S2 konne eg lett brokt idag!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kanskje det endelig er på tide å ta med ytelsesproblemene til touchwiz? 1 2 3 Samt ekstremt trege oppdateringer.

 

Mitt ønske til tek.no-anmeldelsen av S8 er at dere ser litt videre enn kun spesifikasjoner, og at dere tester den over et større tidsrom (> 6 måneder). Min S3 fikk først problemer etter 3-4 måneder, og ble merkbart tregere, selv med factory reset. Det eneste som hjalp var å legge inn Lineage OS (da cyanogenmod).

 

Og aller helst ser jeg at dere får mobilen fra en eller annen elektrobutikk, og ikke direkte fra Samsung, siden Samsung, med andre, har vist seg å være ganske skitne hva angår anmeldelser tidligere. Jeg stoler rett og slett ikke på at Samsung ikke sender dere et ekstra godt kvalitetstestet produkt. I tillegg hjelper det ikke på bedriftskulturen at sjefen er korrupsjonstiltalt.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

For meg er S2 den beste telwfonen Samsung har laget. Den tålte alt, tok liten plass i lomma, utskiftbart batteri minnekortstøtte, og en skjerm som ingen hadde sett maken til. Jeg hadde vel fire batterier til telefonen og en bordlader til batteriene, så jeg slapp å lade selve telefonen. Genial løsning må jeg si.

 

Synd dagens telefoner (stort sett) ikke lar meg bytte batterier lenger..

 

Enig! S2 konne eg lett brokt idag!

Har enda en fullt fungerende S2 liggende. Knall telefon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S var en skikkelig møkkatelefon. Joda, den var fin når den var ny. Men tok omtrent 2 måneder før alt begynte å gå tregt og telefonen stadig hang. Det verste var hvordan den kunne henge seg opp på enkeltting som feks klokka, uten at det var noen andre synlige feil. Telefonen kunne tilsynelatende være på, og fungerte fint. Men alarmen jeg hadde satt for å rekke et viktig møte ringte aldri fordi klokka sto fast på 05:36. Eller jeg kunne få spørsmål når jeg kom hjem om hvorfor jeg ikke svarte når noen ringte fordi telefondelen av softwaren hadde fryst. Burde sikkert ikke dømme et helt selskap på grunn av en dritt-telefon, men jeg har prøvd mange merker og telefoner gjennom årene og aldri opplevd i nærheten av frustrasjonen jeg hadde med Galaxy S.

Lenke til kommentar

Og aller helst ser jeg at dere får mobilen fra en eller annen elektrobutikk, og ikke direkte fra Samsung, siden Samsung, med andre, har vist seg å være ganske skitne hva angår anmeldelser tidligere. Jeg stoler rett og slett ikke på at Samsung ikke sender dere et ekstra godt kvalitetstestet produkt. I tillegg hjelper det ikke på bedriftskulturen at sjefen er korrupsjonstiltalt.

Det du linker til er benchmarks, det har liksom ingenting å si for virkelig bruk. Det er derfor det er juks. Og som artikkelen viser så jukser jo så godt som alle. Om Apple jukser eller ikke er vel rimelig umulig å si da de har låst alt ned så mye.

 

 

Sjefen er ikke sjef. Han er derimot sjef i praksis da faren er temmelig syk, men jeg tror neppe han blir sjef før faren er død. Det er mye som må fikses med aksjer og verdier osv for å unngå mest mulig arveskatt, sikre kontroll osv. Han er ansatt i Samsung Electronics fordi det er det største selskapet i Samsung gruppen. Faren var ansatt i et annet selskap før han havnet i fengsel, og da gikk han av der, men ble sjef for Samsung Electronics istedenfor. Uansett, det han er tiltalt for er å betale inn penger til personen som styrte presidenten for å gi støtte til en sammenslåing av to andre selskaper, for å styrke familiens kontroll over Samsung gruppen. Så det har ingenting med Samsung Electronics å gjøre, hvertfall ingenting med mobilene å gjøre. Alle store selskaper gav slike donasjoner, fordi de var essensielt tvunget til å gjøre det. Som er et problem helt klart, men et problem for Sør-Korea, ikke bedriftskulturen i Galaxy avdelingen akkurat. Det er selvfølgelig mye annet du sikkert kan si om bedriftskulturen da, men det gjelder vel for de fleste store selskaper.

 

Apple har f.eks unndratt mye skatt til EU i Irland, og blitt dømt for det. Mener du det er representativt for bedriftskulturen for ingeniørene og designere osv som lager iPhone? Nei, det er jo en helt annen avdeling. Samsung og Korea er komplisert, du får ikke vite veldig mye av det hele bildet av å lese nyhetsartikkler som kommer nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Og aller helst ser jeg at dere får mobilen fra en eller annen elektrobutikk, og ikke direkte fra Samsung, siden Samsung, med andre, har vist seg å være ganske skitne hva angår anmeldelser tidligere. Jeg stoler rett og slett ikke på at Samsung ikke sender dere et ekstra godt kvalitetstestet produkt. I tillegg hjelper det ikke på bedriftskulturen at sjefen er korrupsjonstiltalt.

Det du linker til er benchmarks, det har liksom ingenting å si for virkelig bruk. Det er derfor det er juks. Og som artikkelen viser så jukser jo så godt som alle. Om Apple jukser eller ikke er vel rimelig umulig å si da de har låst alt ned så mye.

 

Har du sett på tabellen i artikkelen? Samsung er den eneste produsenten som har jukset på alle tester. Tester har lite å si for virkelig bruk, men mye å si for omtale. Her har Samsung bevisst forskjøvet inntrykket en anmelder får, og dermed også hva en leser får. Dette er ikke en hendig forglemmelse, dette er gjort med overlegg. Og du kan sjekke om Apple gjør dette. En enkel test er å ha to like benchmarker, men med forskjellig navn. Hvis benchmarken med kjent navn yter bedre enn den med ukjent navn (si "AnTuTu" mot "PingEntsAwesomeApp", så jukser de klart. Så langt har ingen kommet med indikasjoner at Apple gjør dette. I tillegg kan du muligens med litt hell sjekke CPU-frekvensen.

 

Sjefen er ikke sjef. Han er derimot sjef i praksis da faren er temmelig syk, men jeg tror neppe han blir sjef før faren er død. Det er mye som må fikses med aksjer og verdier osv for å unngå mest mulig arveskatt, sikre kontroll osv. Han er ansatt i Samsung Electronics fordi det er det største selskapet i Samsung gruppen. Faren var ansatt i et annet selskap før han havnet i fengsel, og da gikk han av der, men ble sjef for Samsung Electronics istedenfor. Uansett, det han er tiltalt for er å betale inn penger til personen som styrte presidenten for å gi støtte til en sammenslåing av to andre selskaper, for å styrke familiens kontroll over Samsung gruppen. Så det har ingenting med Samsung Electronics å gjøre, hvertfall ingenting med mobilene å gjøre. Alle store selskaper gav slike donasjoner, fordi de var essensielt tvunget til å gjøre det. Som er et problem helt klart, men et problem for Sør-Korea, ikke bedriftskulturen i Galaxy avdelingen akkurat. Det er selvfølgelig mye annet du sikkert kan si om bedriftskulturen da, men det gjelder vel for de fleste store selskaper.

 

Apple har f.eks unndratt mye skatt til EU i Irland, og blitt dømt for det. Mener du det er representativt for bedriftskulturen for ingeniørene og designere osv som lager iPhone? Nei, det er jo en helt annen avdeling. Samsung og Korea er komplisert, du får ikke vite veldig mye av det hele bildet av å lese nyhetsartikkler som kommer nå.

"Sjef" eller "sjef i praksis" er en ganske uinteressant diskusjon for min del. At alle måtte gjøre det i Sør-Korea gjør ikke saken bedre helelr. Det er forskjell på Apples skattebortgjemming i Irland og korrupsjon. Apple hadde tillatelse fra Irland, og det var innenfor landets lover. At det ikke er helt greit, får nå være så. Dog nå snakker vi faktisk om Samsung, og jeg kan ikke se at jeg har dratt inn Apple, eller anbefalt dem i en eneste setning? :)

Lenke til kommentar

Jeg bare synes det var litt merkelig at du først sier at tek bør se nærmere på TouchWiz og ytelse relatert til det, for så og si at de bør passe seg for enheter med juks på. TouchWiz har jo lite å si for benchmarks, det er jo i daglig bruk at du eventuelt vil oppleve problemer, og det er jo SW relatert, ikke HW relatert. Det er vel og en stund siden noen Samsung telefon med SD har vært øverst i noen benchmarks jeg har sett hvertfall. De har sikkert lyst til å jukse, men hjelper jo ikke å jukse på samme måte 2 ganger. Og angående det så vet du jo faktisk ikke om Apple jukser eller ikke basert på det du skrev. Det er bare en metode å gjøre det på. Jeg bryr meg uansett ikke så mye om det da. Liker bedre tester som tester appytelse osv enn f.eks Geekbench. Og slike tester er mye vanskeligere å jukse i og. Holder ikke å bare øke frekvensen.

 

 

Jeg sa ikke at det gjorde saken bedre. Jeg sa at det er et problem i Sør-Korea, ikke for et selskap spesielt. Det betyr ikke at det er korrupsjon blant de som faktisk lager telefonene osv. Så poenget mitt var at det var rimelig uinteressant. Jeg mener åpenbart ikke det med skatt i Irland er det samme. Helt klart mye mindre alvorlig, men det var ikke poenget. Poenget var at i store selskaper så kan en del av selskapet gjøre noe som ikke i det hele tatt er representativt for hvordan andre deler av selskapet er. Jeg vet ikke om du vet hvor gigantisk Samsung er? Det blir meningsløst å plukke alt som skjer i selskapet og sette det opp mot de som lager en telefon, som er en liten brøkdel av hele gruppen. Og du er og klar over at det du kaller dårlig selskapskultur, som sjefen nå sitter varetekstfengslet for er hva som bygde opp hele Samsung gruppen, ikke sant? Så er det dårlig blir sånn sett et spørsmål, det er ikke dårlig for alt. For å lage bra mobiler er det f.eks ikke dårlig, men i et demokrati er det dårlig. Og siden sjefen nå lever i et demokrati er han i varetekstfengsel, men igjen det er egentlig totalt irrelevant for Galaxy mobiler. Det er noe som påvirker Sør-Korea som land.

 

Og om du vet om andre selskaper som lager telefoner som har brutt loven i det siste så kan jeg gjerne lage eksempel av dem og, men åpenbart kommer Samsung og Apple mest i media. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg bare synes det var litt merkelig at du først sier at tek bør se nærmere på TouchWiz og ytelse relatert til det, for så og si at de bør passe seg for enheter med juks på.

Hva i alle dager er rart med det? Det er to forskjellige momenter som er negativt med Samsung, og som sjeldent blir tatt opp i anmeldelser.

TouchWiz har jo lite å si for benchmarks, det er jo i daglig bruk at du eventuelt vil oppleve problemer, og det er jo SW relatert, ikke HW relatert. Det er vel og en stund siden noen Samsung telefon med SD har vært øverst i noen benchmarks jeg har sett hvertfall. De har sikkert lyst til å jukse, men hjelper jo ikke å jukse på samme måte 2 ganger. Og angående det så vet du jo faktisk ikke om Apple jukser eller ikke basert på det du skrev. Det er bare en metode å gjøre det på. Jeg bryr meg uansett ikke så mye om det da. Liker bedre tester som tester appytelse osv enn f.eks Geekbench. Og slike tester er mye vanskeligere å jukse i og. Holder ikke å bare øke frekvensen.

Geekbench kan også bli påvirket, og hvis du sjekker tabellen, ser du at Samsung også jukset med Geekbench.

 

Jeg sa ikke at det gjorde saken bedre. Jeg sa at det er et problem i Sør-Korea, ikke for et selskap spesielt. Det betyr ikke at det er korrupsjon blant de som faktisk lager telefonene osv. Så poenget mitt var at det var rimelig uinteressant. Jeg mener åpenbart ikke det med skatt i Irland er det samme. Helt klart mye mindre alvorlig, men det var ikke poenget. Poenget var at i store selskaper så kan en del av selskapet gjøre noe som ikke i det hele tatt er representativt for hvordan andre deler av selskapet er. Jeg vet ikke om du vet hvor gigantisk Samsung er? Det blir meningsløst å plukke alt som skjer i selskapet og sette det opp mot de som lager en telefon, som er en liten brøkdel av hele gruppen. Og du er og klar over at det du kaller dårlig selskapskultur, som sjefen nå sitter varetekstfengslet for er hva som bygde opp hele Samsung gruppen, ikke sant? Så er det dårlig blir sånn sett et spørsmål, det er ikke dårlig for alt. For å lage bra mobiler er det f.eks ikke dårlig, men i et demokrati er det dårlig. Og siden sjefen nå lever i et demokrati er han i varetekstfengsel, men igjen det er egentlig totalt irrelevant for Galaxy mobiler. Det er noe som påvirker Sør-Korea som land.

 

Og om du vet om andre selskaper som lager telefoner som har brutt loven i det siste så kan jeg gjerne lage eksempel av dem og, men åpenbart kommer Samsung og Apple mest i media.

Korrupsjon er et symptom på at selskapets ledelse ikke ser verdien med å følge loven. Arbeiderne i selskapet må på et eller annet tidspunkt avlyde ledelsen, som igjen ikke ser verdien med å følge loven. At selskaper unngår skatt og gjør alt de kan innen lovens rammer er noe annet. Jeg liker det heller ikke, men det er faktisk forskjell her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har fortsatt S3 selv som sidetelefon med Lineage OS, og den fungerer fortsatt glimrende her også. Men det gjorde ikke TouchWiz. Og jeg er ikke den eneste som opplevde dette, og det er folk som opplever det samme med S7 nå. Så mange ganger har Sx Galaxy gått ned i ytelse over et år. Derfor mener jeg at tek.no burde teste dem over en større periode.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...