Gå til innhold

ICE-kunder får fri EU-roaming – og høyere regning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønte jeg det ikke. Iflg senior rådgiveren i nasjonal kommunikasjonsmyndighet er det ikke lov å ta ekstra betalt for tilleggspakker for å kunne bruke abonnementet innfenfor EU/EØS. Er det ikke akkurat det som skjer når ICE øker prisen på eksisterende abonnement og samtidig gir fri dataroaming i EU/EØS ??

Lenke til kommentar

Nå skjønte jeg det ikke. Iflg senior rådgiveren i nasjonal kommunikasjonsmyndighet er det ikke lov å ta ekstra betalt for tilleggspakker for å kunne bruke abonnementet innfenfor EU/EØS. Er det ikke akkurat det som skjer når ICE øker prisen på eksisterende abonnement og samtidig gir fri dataroaming i EU/EØS ??

Nei, er akkurat det man ikke gjør.

 

Fra Juni er det ikke lov å ta ekstra betalt for bruk utenfor Norge så lenge det er innenfor EU og EØS derfor må alle dele på regningen for de økte kostnadene ved bruk utenfor Norge. Nå må alle være med å betale selv om man kun bruker telefonen sin i Norge.

 

Derfor må Ice fra Juni sperre for roaming for alle som ikke velger å være med på spleiselaget for bruk utenfor Norge. Sånn sett er det en god ting at de som bare vil bruke den i Norge slipper å være med på spleiselaget.

Lenke til kommentar

Nå skjønte jeg det ikke. Iflg senior rådgiveren i nasjonal kommunikasjonsmyndighet er det ikke lov å ta ekstra betalt for tilleggspakker for å kunne bruke abonnementet innfenfor EU/EØS. Er det ikke akkurat det som skjer når ICE øker prisen på eksisterende abonnement og samtidig gir fri dataroaming i EU/EØS ??

Derfor dem oppretter nye abonnementer med nye navn. Ice er dog langt billigere enn Telia, Telenor, Chess, Onecall, telipol og komplett, mens de er litt dyrere enn Hello.

 

Jeg syns ærlig talt prisingen til Ice er fin og vurderer dem nå som operatør, om ikke min nåværende operatør snart får fingeren ut av røven og fikser roaming på sine abonnementer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke folk som synes ICE har for høy pris nå og sammenligner med andre selskaper som ikke har inkludert EU. Det er mindre enn 3 mnd til det nye regelverket trer i kraft. Du må varsle kundene minst 1 mnd før. Så vi snakker ikke lang tid før Hello, Komplett osv må komme med nye priser. Høyere priser.

 

 

Ellers er ikke høyere priser brudd på reglene. Høyere pris != ekstra fakturering for EU. Hvis du kjøper en pakke, må betale ekstra på noen måte for noe når du er i EU så er det ekstra fakturering. Hvis du generelt bare betaler mer så er det ikke ekstra pris i EU. Bare høyere pris overalt. De nye prisene kommer essensielt til å være at alle betaler like mye for ekstrakostnaden ved å bruke nett i Europa sammenlignet med Norge. Om du nesten aldri er i Europa, eller om du er i Eu 2 mnd per år feks.

Lenke til kommentar

Blir man automatisk flyttet over til 129 kroners abonnementet hvis man har det til 99 eller hvordan skjer dette? Kan godt beholde 99 kroners abonnementet så lenge som mulig. Var inne på profilen til kona og så ingen måte å bytte over.

 

Nei, du må be om å bli flytta over.
Lenke til kommentar

Finnes det norske operatører som leverer mobilt bredbånd uten grense på datamengde?.

Spanske Movistar har mobilt bredbånd via 3G/4G opp til 20Mb hastighet uten begrensing til ca 40€ i måneden.

Dette er vell og merke for husstander som ikke har mulighet for kobber eller fiber. 

Lenke til kommentar

Hvorfor må de sperre for bruk utenfor Europa? Jeg er en del i asia og kan godt leve med at jeg ikke kan ringe når jeg sitter og venter i Amsterdam, men at jeg blir uten telefon når jeg kommer frem er nærmere en krise. Dette må ICE gjøre om på. Helt uholdbart. Håper ellers at byråkratene i EU ser at snittprisen på abonnementene øker pga kravene deres, og at dem som IKKE reiser betaler bruken for dem SOM reiser i EU.

Lenke til kommentar

 

Blir man automatisk flyttet over til 129 kroners abonnementet hvis man har det til 99 eller hvordan skjer dette? Kan godt beholde 99 kroners abonnementet så lenge som mulig. Var inne på profilen til kona og så ingen måte å bytte over.

 

Nei, du må be om å bli flytta over.

Enkleste måte å kontakte dem uten å måtte vente i flere uker?

 

Når blir man tvangsflyttet?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...