Gå til innhold

Utviklere protesterer mot urealistiske jobbintervjuer. Innrømmer at de googler hele tiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, en ting jeg lurer litt på.

 

Om vi spør de rette spørsmålene:

"Jeg trenger ett script som kan trekke ut alle brukere fra active directory som har telefonnummer utfyllt"

Hvor lenge er det da før en eller annen form for AI lignende sak kan levere dette til meg?

 

Jeg er ingen programmerer, men klarer å finne slike ting og bruke de.

Det innledende spørsmålet mitt henger i en tankerekke der en betydelig mengde programmering tilslutt er redusert til at AI setter sammen og kombinerer ferdig skrevet kode så raskt og effektivt at det går fortere enn vår copy and paste.

Videre så vil jo da neste steg bli at AI lærer seg programmeringsspråkene, og forstår de. Da vil AI kunne optimalisere koden.

 

Hvilke utfordringer stopper egentlig dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke utfordringer stopper egentlig dette?

 

Om du ønsker noe som kan tolke muntlig formulerte spørringer mot strukturerte data så har vi allerede det. Det er ikke så vanskelig heller. Men det du så gjør er å anta at det kan brukes for å gjøre optimalisering samt å forstå nye språk bare du "lærer den" språkene.

 

Det er litt som å tenke "ok, nå har jeg laget en lavvo -- da er neste ting på programmet en stavkirke og en landsby rundt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Må vel si at en viktig egenskap innen data bransjen er å vite hvordan man tilegner seg kompetanse man ikke har. Det er alltid noe nytt og derfor må man google.

 

Men når det er sagt, så var det vel temmelig enkle ting disse folkene måtte google, til tross for noen års erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg har femten års erfaring med utvikling, arkitektur og it-ledelse. Googler fortsatt hvordan jeg finner lengde på en streng i diverse språk når det trengs og husker aldri riktig sql-syntaks for de forskjellige motorene.