Gå til innhold

Vipps har sikret seg enda en storavtale. Skal gjøre det enda enklere å handle på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre jeg blir avkrevd for (høyere) gebyrer dersom jeg handler med f.eks. Visa kontra Vipps, hvorfor i alle verden skal jeg bruke Vipps på nett?

Blir vel det samme som å lure på hvorfor i all verden du skal vippse en kompis penger for Pizza når du bare kan logge inn i nettbanken med kodebrikken din?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Med mindre jeg blir avkrevd for (høyere) gebyrer dersom jeg handler med f.eks. Visa kontra Vipps, hvorfor i alle verden skal jeg bruke Vipps på nett?

 

Blir vel det samme som å lure på hvorfor i all verden du skal vippse en kompis penger for Pizza når du bare kan logge inn i nettbanken med kodebrikken din?

 

Eller gi kompisen en hundrings rett i hånda for pizza'en?

 

Det enkle er ofte det beste, og kasj er konge uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.nets.eu/no/payments/mobile-betalinger/

 

"Selv om verken Apple eller Samsung sine mobile digitale lommebøker (hhv. ApplePay og SamsungPay) ennå ikke har gjort sitt inntog i det nordiske markedet, er Nets' betalingsterminaler allerede sertifisert til å støtte disse to betalingsmetodene. I tillegg forventes det at det i løpet av 2017 lanseres flere digitale lommebøker i de Nordiske landene."

 

Så hvorfor i h.....tte er det ikke mulig å bruke Apple Pay????

Lenke til kommentar

https://www.nets.eu/no/payments/mobile-betalinger/

 

"Selv om verken Apple eller Samsung sine mobile digitale lommebøker (hhv. ApplePay og SamsungPay) ennå ikke har gjort sitt inntog i det nordiske markedet, er Nets' betalingsterminaler allerede sertifisert til å støtte disse to betalingsmetodene. I tillegg forventes det at det i løpet av 2017 lanseres flere digitale lommebøker i de Nordiske landene."

 

Så hvorfor i h.....tte er det ikke mulig å bruke Apple Pay????

Bankene har ikke inngått avtale med Samsung/Google/Apple, siden de vil heller presse sine egene tjenester

Lenke til kommentar

 

https://www.nets.eu/no/payments/mobile-betalinger/

 

"Selv om verken Apple eller Samsung sine mobile digitale lommebøker (hhv. ApplePay og SamsungPay) ennå ikke har gjort sitt inntog i det nordiske markedet, er Nets' betalingsterminaler allerede sertifisert til å støtte disse to betalingsmetodene. I tillegg forventes det at det i løpet av 2017 lanseres flere digitale lommebøker i de Nordiske landene."

 

Så hvorfor i h.....tte er det ikke mulig å bruke Apple Pay????

Bankene har ikke inngått avtale med Samsung/Google/Apple, siden de vil heller presse sine egene tjenester

Organisert kriminalitet

Lenke til kommentar

 

Med mindre jeg blir avkrevd for (høyere) gebyrer dersom jeg handler med f.eks. Visa kontra Vipps, hvorfor i alle verden skal jeg bruke Vipps på nett?

 

Lettere, raskere og du slipper å gi fra deg kortinfo til en nettside

Ser den med kontoinformasjonen, men lettere? du legger in et par siffer mer på kortet ditt fremfor nummeret ditt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvordan er det med chargebacks og svindelbeskyttelse når man bruker Vipps til å betale med? Det er jo en fin ting med kredittkort og gjør at f.eks Mastercard har en fordel foran Bankaccept og andre debetsystemer.

Chargeback (hvis jeg har forstått deg rett) blir ikke mulig, fordi BankAxept ikke krever 2-4 % provisjon av brukerstedene. Svindelbeskyttelse er jeg usikker på, må du identifisere deg med Bank ID når du handler med Vipps på nett. Mmmmm, PayPal bruker bare passord, men tjenesten bruker Visa/MC til oppgjøret, så det er muligcat svindelbeskyttelsen ligger der.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med chargebacks og svindelbeskyttelse når man bruker Vipps til å betale med? Det er jo en fin ting med kredittkort og gjør at f.eks Mastercard har en fordel foran Bankaccept og andre debetsystemer.

Chargeback (hvis jeg har forstått deg rett) blir ikke mulig, fordi BankAxept ikke krever 2-4 % provisjon av brukerstedene. Svindelbeskyttelse er jeg usikker på, må du identifisere deg med Bank ID når du handler med Vipps på nett. Mmmmm, PayPal bruker bare passord, men tjenesten bruker Visa/MC til oppgjøret, så det er muligcat svindelbeskyttelsen ligger der.

Om jeg har forstått det riktig så går vipps via visa delen på kortet og ikke bankaxept av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ja. Foreløpig går det via Visa, det ser du av kontoutskriften din. Årsaken var at BankAxept ikke var leveringsdyktige da Vipps ble introdusert.

Lenke til kommentar

 

 

Med mindre jeg blir avkrevd for (høyere) gebyrer dersom jeg handler med f.eks. Visa kontra Vipps, hvorfor i alle verden skal jeg bruke Vipps på nett?

 

Lettere, raskere og du slipper å gi fra deg kortinfo til en nettside

Ser den med kontoinformasjonen, men lettere? du legger in et par siffer mer på kortet ditt fremfor nummeret ditt?

Pluss utløpsdato.

Pluss sikkerhetskode.

Og SÅ blir du sendt til bekreftelsessiden med BankID, hvor du må logge deg inn på nytt.

 

Så jo, det er mye friksjon å fjerne ved å bytte til Vipps.

Lenke til kommentar

Jeg håper utviklerne hos Vipps ser posten min:

 

Jeg rootet telefonen min i går og etter det har ikke vipps latt meg åpne appen en gang. Jeg er veldig avhengig av at telefonen min er rootet, og jeg er avhengig av at vipps virker. Fiks det. :)

 

Som Audun sier, dette er ikke et uhell. Man ønsker ikke å la en betalingstjeneste kjøre på en telefon hvor grunnleggende sikkerhetsfunksjoner er satt ut av spill.

Lenke til kommentar

Ja, bare vent til den dagen de kutter ut kontanter, det blir bra for da kan banken bare fyre på med alle de syke gebyrene de vil.

ALT som har med ting du eier i Norge skal helst skattelegges eller ett gebyr må betales uansett hva du gjør.

 

Det er fremdeles fritt marked med konkuranse. Skandiabanken vant store deler av markedet nettop fordi de hadde gebyrfri kort. Husker du før dette? Da kostet det typisk 1 krone å betale med kort eller 2-3 kroner å ta ut penger i minibanken.

 

Sentralbankene derimot. De ser nok sitt snitt til, på sikt, å presse rentene langt ned under 0 siden man ikke lenger kan beskytte seg mot negative renter i form av cash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...