Gå til innhold

FEATURE: Nintendo 64 fyller 20 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

N64 er nok den konsollen jeg har kost meg mest med. I en tilsvarende liste fra meg hadde nok Super Smash Bros og Mario Party blitt funnet verdig. Begge spillene skapte en bølge av spill som langt ifra har lagt seg. I tillegg ville jeg hatt Donkey Kong 64, Banjo Tooie, Perfekt Dark og. . Var det bare lov å ha fem på listen?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Killer Instinct Gold er og veedt å nevne sammen med Mace:The Dark Age for oss som liker den stilen.

 

Lylatwars var jo helt sykt. Kan ikke huske hvor mange ganger keg har spillt igjennom den.

 

Mario Kart 64 må igså nevnes. Den første i 3D og gudene vet kkke hvor mange timer jwg koste meg med den.

 

Wave Race. Husker vi hvor mye WOW det var mwd de vanneffektene?

 

Desverre en del jeg aldri fikk testet ut. Blast Corps og Mischief Makers for eks. Men snart en N64 ibhusbigjen, så har muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Julaften 1997, N64 og GoldenEye i gave :) Det ble spilling over natten kan man si. Herre min hatt den cartridgen der fikk kjørt seg :wee:

Og når butikken åpnet igjen over julestria..Lylat Wars + Rumble pack ble handlet for gave pengene og festen bare fortsatte :D

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker ram & rom jeg  en N64 sto der hele  tiden med kø langt ut på  gata.  

Eller gutterommet mitt, Goldeneye,  Mario Cart 64, Perfect Dark, Snowboard kids, Diddy kong racing.  og 8 gutter med bare 4 kontrollere!  Snakk om powertripp løpe rundt i goldeneye med PPK og drepe alle jeg spiller mot som har automat våpen. Jeg måtte aldri gi   fra meg kontrollen  når vi spilte goldeneye da de to beste  beholdt kontrollen, og jeg ble nesten aldri  dårligere  enn første.

Men i Perfect dark ble det mye gjevnere.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Støtter nesten hele listen, men ville bytte ut GoldenEye med Perfect Dark. GE var fantastisk og banebrytende når det kom ut, men PD var for min del et bedre spill, hvor dem tok det beste fra GE og gjorde det bedre.

Blast Corps og smash faller rett under 5.plassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av alle Nintendo konsollene er fortsatt N64 favoritten ❤️ Den hadde så mange banebrytende spill! Jeg tror både Sony og Microsoft hentet mye inspirasjon fra denne. Jeg likte spesielt Turok serien 🙂 Have still them all 😉

Endret av svenka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Turok var digg :) Husker jeg kjøpte 2`ern på release, hadde spart lommepnegene lenge hehe.

For ikke å snakke om Goldeneye splitscreen multiplayer mayhem, husker jeg var skikkelig nasty å "skjulte" proximity mines inni bodyarmor pickup etc 🤣

 

 

Men ingenting slår minnet om første gang man entret Hyrule fields i Ocarina of Time, mind blown! 😄

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (13 timer siden):

Forsiden sier 25 år, artikkelen sier 20 år. 25 år er rett.

  

For 5 år siden ja. 😀

Ja, dette er en eldre artikkel fra 2017. Så det var riktig at det var 20 år da (i Europa), men 25 nå. Før re-publiseringen la jeg inn en bolk om dette helt øverst. 

Lenke til kommentar
Bytex skrev (8 timer siden):

Det er rein og skjær idioti at ingen N64 spill er på Switch eshop etter 3 år. Wii sin eshop var jo full av n64 spill.

For å ikke snakke om NES og Snes med over 100 gode spill i tillegg til mange perler fra Sega sin periode. Nei, på dette området er det helt umulig å forstå Nintendo. Kan ikke skjønne at det skal finnes noen argumenter mot å legge ut hele biblioteket.

 

Betakrykke skrev (10 timer siden):

Gode minner! Spilte i hjel Goldeneye og Mario Kart. Mind blowing å tenke på at denne "bare" er 25 år og hvor langt gaming og grafikk har kommet på relativt kort tid siden den gang.

Men tro det eller ei så var egentlig progresjonen større den gang siden grafikken ble bort i mot dobbelt så bra hvis vi tar utgangspunktet i bits. Og gameplay? Jeg kan lett spille Goldeneye i dag over COD fks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...