Gå til innhold

Ikke alle Nintendo Switch-spill kan spilles på TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare en måte å beskrive dette; Idioti. Nå vil nok ytterst få utviklere være såpass dumme at de ikke inkluderer "TV-modus" men det er jo typisk Nintendo at de legger opp til fragmentering av spillopplevelsen på denne måten.

 

Litt som du med Nintendo Wii:U har Wii Mote-kontroller, Pro-kontroller og GamePad, det er helt opp til hver utvikler hva de vil støtte av kontrollmekanismer så de færreste spill lar deg jo spille uten Wii Mote og de færreste spill benytter seg av GamePad og muligheten for en femte, asynkron spiller osv..

 

Med Wii:U så skulle du jo også kunne spille spill rett på GamePad'en, hvor mange spill støttet det? Ikke mange..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I praksis tror jeg ikke dette vil være en negativ ting. Som Andreas påpeker vil det sannsynlig føre til at flere Android og IOS-spill blir porta over til Switch, som ellers ikke ville blitt gjort tilgjengelige hvis det hadde vært et krav at alle Switch-spill skal kunne spilles både i håndholdt og i TV-modus. Jeg har ikke troa på at mange spill som blir utviklet til Switch (og ikke porta) vil mangle en TV-modus.

Lenke til kommentar

I praksis tror jeg ikke dette vil være en negativ ting. Som Andreas påpeker vil det sannsynlig føre til at flere Android og IOS-spill blir porta over til Switch, som ellers ikke ville blitt gjort tilgjengelige hvis det hadde vært et krav at alle Switch-spill skal kunne spilles både i håndholdt og i TV-modus. Jeg har ikke troa på at mange spill som blir utviklet til Switch (og ikke porta) vil mangle en TV-modus.

De fleste har vel allerede et nettbrett for android og ios spill. Eneste forskjellen blir vel da at samme spill som koster 20kr. til android vil koste 150kr. til Switch.

Lenke til kommentar

Har i teorien ikke noe problem med det. Switch er en håndholdt for min del og spill som er designet for touch er ikke et problem. Men om spill som har Bluetooth kontroller støtte på tablet eller som helt klart vil være best ved bruk av en kontroller ikke får kontroller støtte på Switch.

 

Vel da stiller ting seg annerledes.

Lenke til kommentar

 

I praksis tror jeg ikke dette vil være en negativ ting. Som Andreas påpeker vil det sannsynlig føre til at flere Android og IOS-spill blir porta over til Switch, som ellers ikke ville blitt gjort tilgjengelige hvis det hadde vært et krav at alle Switch-spill skal kunne spilles både i håndholdt og i TV-modus. Jeg har ikke troa på at mange spill som blir utviklet til Switch (og ikke porta) vil mangle en TV-modus.

De fleste har vel allerede et nettbrett for android og ios spill. Eneste forskjellen blir vel da at samme spill som koster 20kr. til android vil koste 150kr. til Switch.

Jojo det blir nok en høyere pris, men da har hvertfall folk alternativet. Målgruppen til Nintendo med denne konsollen er nok ikke de som allerede har et nettbrett fullt i spill.

Lenke til kommentar

Målgruppen til Nintendo er de som ønsker seg en ny Nintendokonsoll. Med andre ord alle som har vokst opp med Nintendo, og folk som har en Nintendo Wii / Wii:U og / eller Nintendo DS / 3DS osv..

 

Hvorvidt folk har et nettbrett eller ikke er nok temmelig irrelevant for demografien som Nintendo sikter seg inn på med Nintendo Switch. Det faktum at den kommer uten nettleser og trolig ikke vil ha støtte for tjenester som Netflix osv tyder jo på at den på ingen som helst måte skal bli sett på som et, eller konkurrere mot nettbrett.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemmet med dette. Synes heller at det er en god nyhet at Nintendo ikke legger føringer for hvordan spillutviklerene skal måtte lage spillet.

 

Om en en spillutvikler mener at spillet er best i håndholdt modus så la dem nå få slippe å legge resuser i å utvikle det med ekstra styringsmuligheter,

Lenke til kommentar

Dette begynner bare å bli for dumt Nintendo. Alltid skal det være noe som ikke skal være helt på grep med maskinene deres. Wii U f.eks. Er opp til utviklere om skjermen på Wii Un skal utnyttes eller ikke så til mange spill som ikke utnytter den så står den ofte bare på å bruker strøm unødvendig.

 

Prøvde å utnytte dette med å koble opp Wii Un til projektor for å så bruke Wii Us gamepad til å få lyd ut av, men i Donkey Kong så skrur utviklerne faktisk av skjermen når man spiller på tv og man får da ikke lyd via den. Trenger ny forsterker :(

Lenke til kommentar

Målgruppen til Nintendo er de som ønsker seg en ny Nintendokonsoll. Med andre ord alle som har vokst opp med Nintendo, og folk som har en Nintendo Wii / Wii:U og / eller Nintendo DS / 3DS osv..

 

Hvorvidt folk har et nettbrett eller ikke er nok temmelig irrelevant for demografien som Nintendo sikter seg inn på med Nintendo Switch. Det faktum at den kommer uten nettleser og trolig ikke vil ha støtte for tjenester som Netflix osv tyder jo på at den på ingen som helst måte skal bli sett på som et, eller konkurrere mot nettbrett.

 

Målgruppen til Nintendo med denne konsollen er folk (både Nintendo-fans, og ikke tidligere Nintendo-fans) som vil ha en relativt kraftig spillmaskin som er lett å ta med seg og som har bra tilgang til spill. Det har tidligere vært nettbrett eller mindre konsoller som 3DS og PS Vita som har dominert til det bruket, men nå kommer Nintendo med en ny vri som kan brukes både i hjemmet og ute. Switch er som du sier en annen type maskin enn et nettbrett, men det kan likevel sammenlignes fordi mange har tilfredsstilt det portable spillbehovet med tablets og spill fra App Store og Google Play.

 

Ja, mange Nintendo-fans kommer til å kjøpe denne konsollen fordi det er den eneste måten å få spilt alle first party eksklusivene, men de er ikke den eneste målgruppen. Nintendo har reklamert hardt for sterkere third party support med denne konsollen, som vil gjøre kjøpet enklere å rettferdiggjøre for de som ikke allerede er investerte i Nintendo-universet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...