Gå til innhold

Skype, vil ikke få opp direktemeldinger automatisk


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Skype en del i jobbsammenhen

 

Når noen starter en ny samtale, popper det opp et lite vindu nede i høyre hjørne der jeg kan lese starten av samtalen. Etter at samtalen er igang varsles nye beskjeder med at skype-ikonet på opgavelinjen blinker oransje. Jeg må då trykke på skype-ikonet for å lese innkommende melding.  

 

Jeg har en del tidligere studiekompiser som det hender tar kontakt på skype i arbeidstiden. Jeg vil ikke at meldingene de skriver skal poppe opp automatisk. Har vært bort noen situasjoner der jeg har presentert et noe for mine kollegaer, og det plutselig popper opp melding fra en kompis som skriver et eller annet tull.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan fikser dette? Kan jeg organisere skype slik at jeg tillater popup meldinger fra "seriøse" kollegaer, mens innkomende meldinger fra mindre seriøse kompiser kommer mer i bakgrunnen? Jeg vil jo få med meg alt som blir skrevet, også fra de useriøse kompisene, men jeg vil ikke at meldingene skal poppe opp i utide. Jeg har prøvd å sette status til "ikke forstyrr", men er ikke alle som skjønner tegninga..

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. - Setter du statusen din til DnD så vil du ikke få opp disse (mener powerpoint også slår de av når du er i presentasjonsmodus?) - Og så kan du under "options-alerts->when my status is do not disturb" slå det på spesifikt for de som er i din organisasjon.....

 

Ellers så anbefaler jeg alltid å bruke presentasjonsmodus, slik at du har det du skal presentere på en egen skjerm/projector og drar det du vil vise frem over til denne skjermen.

Lenke til kommentar

takk for tips. For min del er det sjelden jeg bruker powerpoint. Mer realistisk er det at jeg har 2-3 kollegaer innom kontoret mitt og så navigerer jeg i en 3D-modell mens vi diskuterer. 

 

Vil gjerne kunne sortere ut hvem jeg ønsker å hindre meg fra å forstyrre uten at jeg behøver å tenke på å endre statusen min.

Lenke til kommentar

Hvis det er "Skype for Business" du snakker om legger du kollegaene dine i en workgroup og bruker DND.

 

quote:

People assigned to the Workgroup level can interrupt you when your status is Do Not Disturb; they will see your status listed as "Urgent interruptions only".

 

 

Set your Do Not Disturb options

 

If you are very busy, setting your status as Do Not Disturb is handy for reducing the number of interruptions you get. But you might still want to keep in touch with important contacts. You can make exceptions for contacts to whom you’ve assigned the Workgroup relationship (typically your closest co-workers).

 

Open the Alerts options window, and do one of the following:

 

To hide all Lync alerts so that you cannot be interrupted when your status is set to Do Not Disturb, click Do not display alerts.

 

To see only conversation invitations from Workgroup members and hide all other alerts when your status is set to Do Not Disturb, click Display only conversation alerts from people in my Workgroup privacy relationship.

 

To see all alerts, but limit conversation invitations to those sent by Workgroup members when your status is set to Do Not Disturb, click Display all alerts, but only conversation alerts from people in my Workgroup privacy relationship.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...