Gå til innhold

Telenor lanserer data rollover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat melding fra Komplett Mobil om at også de starter med Data Rollover fra 1. Mars! Tydeligvis vanskelig å ikke kaste seg på trenden

 

Samme vilkår som de andre, maks oppspart data = samme mengde du har inkludert i abonnementet og ingen utløpstid?

 

Nå er det vel nesten umulig for Hello og co som ikke har kommet med dette å ikke slenge seg på rollover-bølgen dersom de skal holde seg konkurransedyktige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Da venter jeg bare på rollover på minutter også. Jeg ringte bare to minutter forrige måned, og tenk om jeg kunne ringe 39998 minutter neste måned. Det er ca 21 timer per døgn. Nei, vent...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke komme med årspakke? Da man kjøper en datapakke kan det vare helt 1år eller til man bruker det opp?

 

Syns det er noe bra for forbrukeren.

Da det ikke er problem med det. Problemet de som har mye bruk kjøper fiber istedenfor.

Så har man 100\200 GB pakker hjelper det lite hvis kun 10\20 GB kan flyttes over neste måned.

Vertfall vil jeg mene det.

 

Hvorfor ikke fri data? 

Problemet med det er at da vil kanskje mange bare droppe bredbåndet hjemmet, de får da kanskje mye bedre hastighet og sparer penger på å droppe bredbånd. Hvertfall de som kun sitter med ADSL i dag. Og hvis mange gjør dette så vil 4g bli til god gammel EDGE i de værste tidene på døgnet enkelte steder.

Har sagt lenge at de kan lansere fri data med maks hastighet på 10mbit eller noe, får se om dette kommer etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fri data, på bredbåndet hjemme, som er en stor oppgradering fra den tiden med ISDN etc, hvor en betalte for tiden en brukte på nett

Mange land i dag som fortsatt har begrenset bruk på internett hjemme

Mobilnettet vil nok aldri bli nok utbygget til å takle at alle kan ha fri data og hva vil hensikten være med fastlinje, om jeg kan laste ned raskere over mobilnettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke komme med årspakke? Da man kjøper en datapakke kan det vare helt 1år eller til man bruker det opp?

 

Syns det er noe bra for forbrukeren.

Da det ikke er problem med det. Problemet de som har mye bruk kjøper fiber istedenfor.

Så har man 100\200 GB pakker hjelper det lite hvis kun 10\20 GB kan flyttes over neste måned.

Vertfall vil jeg mene det.

 

Hvorfor ikke fri data? 

Problemet med det er at da vil kanskje mange bare droppe bredbåndet hjemmet, de får da kanskje mye bedre hastighet og sparer penger på å droppe bredbånd. Hvertfall de som kun sitter med ADSL i dag. Og hvis mange gjør dette så vil 4g bli til god gammel EDGE i de værste tidene på døgnet enkelte steder.

Har sagt lenge at de kan lansere fri data med maks hastighet på 10mbit eller noe, får se om dette kommer etterhvert.

 

 

Jeg tror du har rett både innledningsvis og avsluttningsvis, men mest rett avsluttningsvis: Hva er poenget med norges relativt lave befolkningstetthet å ha to systemer for internettilkobling paralellt og langt på veg uavhengig av hverandre? Jeg har sterk tro på at det ville vært enormt mye smartere å droppe fast internettforbindelse til "massene", og heller bygge ut kapasiteten til dataoverføring over mobilnettet mye mer enn i dag. Om det så hadde vært en mast for mobildataoverføring for hvert eneste kvartal så ser jeg likevel for meg at det er MYE mer rasjonellt enn en kabel inn til hvert eneste hus og hver eneste leilighet... Da kunne man nærmest lagt ned bablet bredbånd annet enn til de som trenger relativt ekstremt bredbåndet overføring, mens det for "massene" ble bedre og mer tilgjengelig nettilkobling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke fri data? 

Problemet med det er at da vil kanskje mange bare droppe bredbåndet hjemmet, de får da kanskje mye bedre hastighet og sparer penger på å droppe bredbånd. Hvertfall de som kun sitter med ADSL i dag. Og hvis mange gjør dette så vil 4g bli til god gammel EDGE i de værste tidene på døgnet enkelte steder.

Har sagt lenge at de kan lansere fri data med maks hastighet på 10mbit eller noe, får se om dette kommer etterhvert.

 

 

Operatørene kan nok tilby fri data uten at 4G blir til EDGE. I Finland klarer de jo dette uten problemer og det til meget bra priser også:

 

https://www.sonera.fi/svenska/handla/abonnemang/internetabonnemang/internet-hem

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Leste akkurat dette på Telias fb-side

 

Fikk SMS fra Telia i dag om at Data rollover skulle bli inkludert i abonnementet. Trodde da at Telia faktiskt skulle behandle oss fra Tele2 anstendig for en gangs skyld, men ikke denne gangen heller altså ;-( !!!

Digresjon fra min side, men om dere er så missfornøyd med Telia, hvorfor i all verden fortsetter dere å bruke de da?

 

Selv hadde jeg flytta vekk til annet abonnement rimelig kjapt, selv om det hadde blitt dyrere.

 

Men virker som prinsippfasthet ikke gjelder når det kommer til penger, hverken for de som har i overflod og de som knapt har noe.

 

Er tross alt ikke så dyrt at man ikke heller kan redusere på antall pils på en utekveld for å dekke inn kostnaden. Men en 100-lapp + for en halvliter er liksom greit, men par hundrelapper i måneden for fri ringing og litt surfing på nettet er alt for dyrt?

 

Selv har jeg hatt fasttelefon der man fort betalte 1000-2000 i måneden for abonnement og relativ forsiktig . Dette var tidlig nittitallet. 100 NOK i 1994 er i 2007 det samme som 1607. Altså fort 3000 spenn idag, og da hadde vi kun ringing på tellerskritt. Hverken data eller mobil. Det kom utenom, og kostet fort det samme i måneden om man ikke var svært forsiktig med bruken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det virker som om det er lettere å kritisere Telia, enn å porte ut. Bindingstida er over for alle Tele2-kundene som ble flyttet til Telia, så sett i gang og portér.

Lenke til kommentar

Det virker som om det er lettere å kritisere Telia, enn å porte ut. Bindingstida er over for alle Tele2-kundene som ble flyttet til Telia, så sett i gang og portér.

Jeg tror ikke noen med 199 kr mnd-tilbudet for 6 GB inkludert data, som er hovedvekten av de som er misfornøyd med overgangen fra Tele2 til Telia, kunne ha bindingstid på dette abonnementet så de stod fritt til å bytte fra dag en.

Lenke til kommentar

Det er ikke det minste rart at mobilselskaper med fler kan flå kunder i Norge sammenlignet med land vi ellers sammenligner oss med så lenge konsumenter og kunder forsvarer bedrifter som driver med slik kundebehandling ovenfor en selv og/eller andre konsumenter og kunder... Forbrukere og kunder som finner seg i å behandles slik, og finner seg i at andre behandles slik er med på å gjøre slik oppførsel og behandling av seg selv og andre legitimt. Ingen av delene er noe jeg for min del synes er akseptabelt. Vet ikke om det er en blanding av janteloven og missunnelse som gjør at enkelte har problemer med at andre har bedre betingelser og avtaler enn de selv??

 

Både "man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv", og legitimering av dårlig kundebehandling, som igjen på sikt kan ende opp med at dårlig kundebehandling kan bli regelen, er noe flere burde tenke over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det minste rart at mobilselskaper med fler kan flå kunder i Norge sammenlignet med land vi ellers sammenligner oss med så lenge konsumenter og kunder forsvarer bedrifter som driver med slik kundebehandling ovenfor en selv og/eller andre konsumenter og kunder... Forbrukere og kunder som finner seg i å behandles slik, og finner seg i at andre behandles slik er med på å gjøre slik oppførsel og behandling av seg selv og andre legitimt. Ingen av delene er noe jeg for min del synes er akseptabelt. Vet ikke om det er en blanding av janteloven og missunnelse som gjør at enkelte har problemer med at andre har bedre betingelser og avtaler enn de selv??

 

Både "man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv", og legitimering av dårlig kundebehandling, som igjen på sikt kan ende opp med at dårlig kundebehandling kan bli regelen, er noe flere burde tenke over.

Er gratis og raskt å portere til noen andre om du føler deg urettferdig behandlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...