Gå til innhold

E-SPORT: Riddle anklages for regelbrudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de anklages er vel litt feil, de har jo brutt reglene ved å bruke 2 spillere som ikke var registrert.

Utover det så er det bekymringsverdig at en leder ("eier") som sier de skal satse på å bli størst og best i landet ikke kan regelverket i den største ligaen som Norge har. Kan nevne at regelverket for samtlige spill + reaksjonsreglementet er et veldig enkelt og lett regelverk å kunne, men her har du regelverket hvis du ikke har funnet frem til det; https://www.gamer.no/turneringer/regler

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At de anklages er vel litt feil, de har jo brutt reglene ved å bruke 2 spillere som ikke var registrert.

Utover det så er det bekymringsverdig at en leder ("eier") som sier de skal satse på å bli størst og best i landet ikke kan regelverket i den største ligaen som Norge har. Kan nevne at regelverket for samtlige spill + reaksjonsreglementet er et veldig enkelt og lett regelverk å kunne, men her har du regelverket hvis du ikke har funnet frem til det; https://www.gamer.no/turneringer/regler

 

Å bruke ordet «anklage» er nok feil her, ja. Jeg endrer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan "eier" man en forening / ideell organisasjon? Trodde dette var per definisjon umulig da medlemmene av den respektive foreningen er det nærmeste man kommer eiere? d:-S

 

Esportlag er jo opprettet som en "bedrift", som da har eiere/styremedlemmer.

FEIL. Riddle står oppført i brreg som forening og er dermed ikke en bedrift. Dermed så kan man ikke være eier alene, det er medlemmene som eier klubben.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan "eier" man en forening / ideell organisasjon? Trodde dette var per definisjon umulig da medlemmene av den respektive foreningen er det nærmeste man kommer eiere? d:-S

 

Esportlag er jo opprettet som en "bedrift", som da har eiere/styremedlemmer.

FEIL. Riddle står oppført i brreg som forening og er dermed ikke en bedrift. Dermed så kan man ikke være eier alene, det er medlemmene som eier klubben.

Beklager, da tok jeg feil.

Lenke til kommentar

Noe annet enn annullering av kampens resultat er i mine øyne uakseptabelt. Jeg spillte selv for da aNimus møtte bx3 i fjorårets høst sesong. Dette var uken etter spillere måtte være registrert 24 timer før kampstart for å være spilleberetiget, vi i aNimus gjorde en feil og dermed sto vi med 5 spilleberetigete spillere og en uten. Dette gjorde at vi fikk beskjed fra gamer.no at hvis vi ville spille kampen måtte dette skje 5v6.

 

Det kommer fram i artikkelen at det samme skjedde her som i fjorårets kamp mellom aNimus mot Bx3. Det ble rapportert før kamp og admins så på saken. Her er til og med overtredelsen større, men kampen ble gitt grønt lys. Dette er mest sannsynlig fordi en avlysning av kampen ville satt gamer.no og telenorligaen i et negativt lys, siden kampen skulle sendes direkte på tv2 sumo.

 

Dette er en avgjørelse jeg kan forstå, da en utsettelse/abrytelse av kampen ikke ville værdt gunstig for gamer.no, tv2 sumo eller den norske Overwatch communitiet.

 

Men når det er sagt, Å unnlate å annullere kampens resultat vil svekke spillernes tillit til gamer.no som turneringsarrangør. Da det å følge reglene ikke er så viktig bare admins er på din side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Riktig det du sier. Visste ikke at denne kampen skulle sendes på TV, men da er det jo forståelse for at de vil vise den. De kunne latt de spille for "æren" sin skyld, med walkover-resultat uansett hva som skjedde.

 

Her burde det bli walkover-resultat, ikke bare en annullering av resultat (mulig det er det de/du mener). Klarer ikke andre laget å stille fullt lag får de spille med færre spillere eller ta tapet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer fram i artikkelen at det samme skjedde her som i fjorårets kamp mellom aNimus mot Bx3. Det ble rapportert før kamp og admins så på saken. Her er til og med overtredelsen større, men kampen ble gitt grønt lys. Dette er mest sannsynlig fordi en avlysning av kampen ville satt gamer.no og telenorligaen i et negativt lys, siden kampen skulle sendes direkte på tv2 sumo.

 

Det stemmer ikke. Det er fordi vi har lagt inn en ny regel om at kampene spilles og så dokumenteres regelbruddet.

 

Det er flere grunner til dette:

 

1. Det gir oss mulighet til å ta avgjørelsen på noe mer enn 5 minutters varsel og reduserer antall feil som gjøres.

2. Vi unngår situasjoner der lag ikke møter opp og ender opp med å trekkes istedenfor å bare bli idømt tap.

3. Vi unngår situasjoner der motstander nekter å spille mot laget og blir regnet som ikke møtt opp (og kanskje trekkes) på grunn av dette.

 

Både nr. 2 og 3 er situasjoner vi hadde i høstsesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det kommer fram i artikkelen at det samme skjedde her som i fjorårets kamp mellom aNimus mot Bx3. Det ble rapportert før kamp og admins så på saken. Her er til og med overtredelsen større, men kampen ble gitt grønt lys. Dette er mest sannsynlig fordi en avlysning av kampen ville satt gamer.no og telenorligaen i et negativt lys, siden kampen skulle sendes direkte på tv2 sumo.

Det stemmer ikke. Det er fordi vi har lagt inn en ny regel om at kampene spilles og så dokumenteres regelbruddet.

 

Det er flere grunner til dette:

 

1. Det gir oss mulighet til å ta avgjørelsen på noe mer enn 5 minutters varsel og reduserer antall feil som gjøres.

2. Vi unngår situasjoner der lag ikke møter opp og ender opp med å trekkes istedenfor å bare bli idømt tap.

3. Vi unngår situasjoner der motstander nekter å spille mot laget og blir regnet som ikke møtt opp (og kanskje trekkes) på grunn av dette.

 

Både nr. 2 og 3 er situasjoner vi hadde i høstsesongen.

 

Vår ikke klar over den nye regelen da jeg kommenterte å retter meg etter den, Det gjør det litt mer forståelig hvorfor kampen ble spillt. Det er også en regel jeg støtter. Det gir dere admins lengre betenknigstid som igjen øker sjansen for en rettferdig avgjørelse. Det unngår også eventuelle aybrytelser av kamper som skal streamer live. Men er det slik at Riddle spillte med 2 spillere uten spilleberettigelse er det vel i mitt hode liten tvil om at seieren bør gå til Penta. Om det skal være noe videre konsikvens for Riddle føler jeg at jeg ikke har noe grunnlag for å uttrykke meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...