Gå til innhold

Blizzard vil ikke at Overwatch-spillere bruker mus og tastatur på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns spill som overwatch burde ha mulighet for at spillere burde kunne spille crossplatform så uansett om du har en PC, PS4 eller Xbox One så burde man kunne spille ilag med hverandre, dog med ett ekstra sett med serverlister og regler.

 

En liste for dem som vil spille imot hverandre uansett type hardware de styrer med crossplatform ( tastatur og mus vs controller ok listen ) og en serverliste crossplatform hvor om du spiller på pc så er du nødt til å bruke kontroller og tastatur og mus vil eventuelt kun fungere i menyer og til chat.

Lenke til kommentar

Dette vil de ikke klare å unngå uansett med tanke på hvordan kontrollenhetene for mus/tastatur til konsoll fungerer.

 

De emulerer jo ekte kontroller input, så alt konsollen får med seg er "ekte" informasjon fra kontrolleren. de må i så tilfelle klare å blokkere den på USB nivå eller no, men da vil det nok bli en evig kamp med updates, hvor en update fra Sony/MS fjerner det, en ny fra feks VenomX gjør den brukbar igjen, så må en ny update fra Sony/MS til for å blokkere den igjen.

 

Truer de med bans etc ved bruk av det tror jeg de skaper mye bry for seg selv.

Lenke til kommentar

Dette vil de ikke klare å unngå uansett med tanke på hvordan kontrollenhetene for mus/tastatur til konsoll fungerer.

 

De emulerer jo ekte kontroller input, så alt konsollen får med seg er "ekte" informasjon fra kontrolleren. de må i så tilfelle klare å blokkere den på USB nivå eller no, men da vil det nok bli en evig kamp med updates, hvor en update fra Sony/MS fjerner det, en ny fra feks VenomX gjør den brukbar igjen, så må en ny update fra Sony/MS til for å blokkere den igjen.

 

Truer de med bans etc ved bruk av det tror jeg de skaper mye bry for seg selv.

Det er jo ikke noe problem å begrense mushastigheten til det kontrolleren opererer med. Er bare å sette en makshastighet for synsrotasjon per sekund. Presisjonen med mus vil man uansett ikke kunne begrense til kontrollernivå. Men da er det jo mye bedre at alle begynner med mus og tastatur til konsoller, noe man burde gjort for lenge siden.

 

At folk fortsatt sitter med disse stikkene og spiller skjønner jeg bare ikke. Finnes jo ingen presisjon overhodet.

 

Jeg bruker selv Xbox One kontroller for PC, men det er utelukkende til rolige singleplayer opplevelser slik som Firewatch eller Ori and The Blind Forest.

 

GTA V, BF, Siege og lignende nytes selvfølgelig med mus og tastatur. Kan ikke se for meg ett scenario hvor en kontroller gjør det bedre eller gøyere i slike spill.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

At folk fortsatt sitter med disse stikkene og spiller skjønner jeg bare ikke. Finnes jo ingen presisjon overhodet.

 

Er jo nok presisjon hvis alle sammen spiller med samme kontrollere.

 

 

 

Ehh nei...

 

Selv om alle har det likt betyr det ikke på noen måte at spillkontrollere er presise. Det betyr at alle har det like upresist, og at alle derfor ville ha nytte av å gå over til mus og tastatur om ferdighetsnivå er noe som betyr noe. Hvilket alle FPS-spill aspirerer til :)

Lenke til kommentar

 

Ehh nei...

 

Selv om alle har det likt betyr det ikke på noen måte at spillkontrollere er presise. Det betyr at alle har det like upresist, og at alle derfor ville ha nytte av å gå over til mus og tastatur om ferdighetsnivå er noe som betyr noe. Hvilket alle FPS-spill aspirerer til :)

 

 

Å spille med kontroller er jo også en vanesak så man er ikke plutselig proff hvis man bytter til mus og tastatur hvis du har spilt med kontroller i alle år.

Lenke til kommentar

Dette vil de ikke klare å unngå uansett med tanke på hvordan kontrollenhetene for mus/tastatur til konsoll fungerer.

 

De emulerer jo ekte kontroller input, så alt konsollen får med seg er "ekte" informasjon fra kontrolleren. de må i så tilfelle klare å blokkere den på USB nivå eller no, men da vil det nok bli en evig kamp med updates, hvor en update fra Sony/MS fjerner det, en ny fra feks VenomX gjør den brukbar igjen, så må en ny update fra Sony/MS til for å blokkere den igjen.

 

Truer de med bans etc ved bruk av det tror jeg de skaper mye bry for seg selv.

 

Hva med å skrive lov at det ikke er tillatt å selge third party hardware som gir muligheten for å bruke tastatur å mus gjennom kontrolleremulering.

Lenke til kommentar

 

Dette vil de ikke klare å unngå uansett med tanke på hvordan kontrollenhetene for mus/tastatur til konsoll fungerer.

 

De emulerer jo ekte kontroller input, så alt konsollen får med seg er "ekte" informasjon fra kontrolleren. de må i så tilfelle klare å blokkere den på USB nivå eller no, men da vil det nok bli en evig kamp med updates, hvor en update fra Sony/MS fjerner det, en ny fra feks VenomX gjør den brukbar igjen, så må en ny update fra Sony/MS til for å blokkere den igjen.

 

Truer de med bans etc ved bruk av det tror jeg de skaper mye bry for seg selv.

 

Hva med å skrive lov at det ikke er tillatt å selge third party hardware som gir muligheten for å bruke tastatur å mus gjennom kontrolleremulering.

Er dette noe politikere og domstoler har noe med å gjøre?

 

Spesielt når det kun er et problem i noen spill men helt greit i andre. Ja nå kan du kreve at spillet skal støtte det native, men regner med at få single player spill støtter det direkte.

Vet at elder scroll online støtter det, men her er hovedfordelen chat,

Lenke til kommentar

 

 

At folk fortsatt sitter med disse stikkene og spiller skjønner jeg bare ikke. Finnes jo ingen presisjon overhodet.

 

Er jo nok presisjon hvis alle sammen spiller med samme kontrollere.

 

 

 

Ehh nei...

 

Selv om alle har det likt betyr det ikke på noen måte at spillkontrollere er presise. Det betyr at alle har det like upresist, og at alle derfor ville ha nytte av å gå over til mus og tastatur om ferdighetsnivå er noe som betyr noe. Hvilket alle FPS-spill aspirerer til :)

De er presise nok de viss du er god. Klart det er et ferdighetsnivå på kontrollere også, barre det er mye mer rettferdig da alle har samme utstyret. Ps: Hadde jeg måtte spillt GTA V med mus og tastatur hadde jeg heller droppet spillet.

Lenke til kommentar

 

 

At folk fortsatt sitter med disse stikkene og spiller skjønner jeg bare ikke. Finnes jo ingen presisjon overhodet.

 

Er jo nok presisjon hvis alle sammen spiller med samme kontrollere.

 

 

 

Ehh nei...

 

Selv om alle har det likt betyr det ikke på noen måte at spillkontrollere er presise. Det betyr at alle har det like upresist, og at alle derfor ville ha nytte av å gå over til mus og tastatur om ferdighetsnivå er noe som betyr noe. Hvilket alle FPS-spill aspirerer til :)

Når man kjøper en konsoll så har man ikke det for øye at man skal bruke mus og tastatur. Selvfølgelig blir det feil hvis man skal jukse seg til fordeler. Vil du ha mus og tastatur får du bruke datamaskinen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

At folk fortsatt sitter med disse stikkene og spiller skjønner jeg bare ikke. Finnes jo ingen presisjon overhodet.

 

Er jo nok presisjon hvis alle sammen spiller med samme kontrollere.

 

 

 

Ehh nei...

 

Selv om alle har det likt betyr det ikke på noen måte at spillkontrollere er presise. Det betyr at alle har det like upresist, og at alle derfor ville ha nytte av å gå over til mus og tastatur om ferdighetsnivå er noe som betyr noe. Hvilket alle FPS-spill aspirerer til :)

De er presise nok de viss du er god. Klart det er et ferdighetsnivå på kontrollere også, barre det er mye mer rettferdig da alle har samme utstyret. Ps: Hadde jeg måtte spillt GTA V med mus og tastatur hadde jeg heller droppet spillet.

GTA 5 for min del var egentlig bedre på PC med mus å tastatur nettopp pågrunn av presisjonen når det kom til skytesekvensene. Har alltid spilt tidligere utgivelser på Playstation men GTA 5 valgte jeg å kjøpe til PC. Du kan jo uansett bruke både X-Box kontroll eller Playstation stikka på PC om man ønsker det, noe jeg trodde jeg kom til å gjøre, Men endte opp med at det føltes bedre med mus å tastatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli interessant å se om det skjer noe rundt dette. Spesielt siden PlayStation reklamerer for lisensierte mus og tastatur løsninger på deres hjemmeside. Begynner en å ikke tillate tredjeparts kontrollere så er det ganske så dramatisk. Noe jeg ikke ser for meg at vil skje overhode på noen konsoll.

 

For mye penger i bilde.

Lenke til kommentar

Kan ikke Sony bare gjøre det mulig for utviklere å deaktivere "ikke autoriserte" kontrollere i spillene sine? Jeg vet ikke hvordan disse enhetene fungerer, om de emulerer en ekte, genuin, PS4 kontroller så kan jeg se for meg at dette kan bli vanskelig.

 

Evt. gjøre som Blizzard har sagt allerede, åpne det for alle type tastatur og mus, hvor da utviklere lett kan vise hvem som benytter hva, slik som i GTA V på PC.

Hvor igjen spilleren kan velge hvilke type spillere de ønsker å møte.

Lenke til kommentar

Nå kan vel ikke titlene sidestilles da det ene er FPS og det andre 3. person og det er vel heller ikke dette diskusjonen egentlig handler om, men Gears of war 4 har nå åpnet for crossplay i social play-delen og det fungerer utmerket. Det var mye diskusjon i forkant hvor "alle" konsollspillerene var i mot da de mente det gav store fordeler til PC-spillerene, men det viste seg at det stemte.

Ranked play er dog fortsatt er låst til plattform.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

At folk fortsatt sitter med disse stikkene og spiller skjønner jeg bare ikke. Finnes jo ingen presisjon overhodet.

 

Er jo nok presisjon hvis alle sammen spiller med samme kontrollere.

 

 

 

Ehh nei...

 

Selv om alle har det likt betyr det ikke på noen måte at spillkontrollere er presise. Det betyr at alle har det like upresist, og at alle derfor ville ha nytte av å gå over til mus og tastatur om ferdighetsnivå er noe som betyr noe. Hvilket alle FPS-spill aspirerer til :)

De er presise nok de viss du er god. Klart det er et ferdighetsnivå på kontrollere også, barre det er mye mer rettferdig da alle har samme utstyret. Ps: Hadde jeg måtte spillt GTA V med mus og tastatur hadde jeg heller droppet spillet.
GTA 5 for min del var egentlig bedre på PC med mus å tastatur nettopp pågrunn av presisjonen når det kom til skytesekvensene. Har alltid spilt tidligere utgivelser på Playstation men GTA 5 valgte jeg å kjøpe til PC. Du kan jo uansett bruke både X-Box kontroll eller Playstation stikka på PC om man ønsker det, noe jeg trodde jeg kom til å gjøre, Men endte opp med at det føltes bedre med mus å tastatur.

Du har aim assist med kontroller GTA5. Selv online så har du aim assist. Merker ofte at det kommer folk som anntagelig bruker tastatur og mus og de har ikke sjangs å treffe meg ettersom jeg får autosiktet rett i kroppen på dem så sikter jeg selv automatisk oppover mot hode.

 

Face to face, innen 10-20m avstand så vil kontroller være beste. på 50+ meter med f.eks sniper så er tastatur og mus bedre.

 

Derimot så går GTA ut på å stjele og å kjøre kjøretøy, alt fra bil, båt, fly og helikopter. Har sittet på med pc spillere som styrer med tastatur og mus. Ofte så kan de bare ikke verken kjøre bil eller styre fly.

 

 

"Er dette noe politikere og domstoler har noe med å gjøre?"

 

Mente da at Sony og / Eller Microsoft kunne skrive i sine rettningslinjer at det ikke var tillatt for selskap å selge third party hardware som gjør det mulig å bruke tastatur og mus på konsoll, uansett metode sålenge ikke selskapet har tillatt det.

 

Er nokk dessverre for sent nu, men kanskje noe for dem å tenke på til de neste maskinene.

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

Nå kan vel ikke titlene sidestilles da det ene er FPS og det andre 3. person og det er vel heller ikke dette diskusjonen egentlig handler om, men Gears of war 4 har nå åpnet for crossplay i social play-delen og det fungerer utmerket. Det var mye diskusjon i forkant hvor "alle" konsollspillerene var i mot da de mente det gav store fordeler til PC-spillerene, men det viste seg at det stemte.

Ranked play er dog fortsatt er låst til plattform.

 

Dette har blitt prøvd ved flere anledninger før, også med proffe lag, da viste deg seg at selv med aim-assist og noen mindre begrensninger for de med mus og tastatur, så ble det skeivt (i joypad-spillerens disfavør)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det greieste er vel å støtte det, men å splitte servere opp basert på kontroll-type, sånn at det blir rettferdig.

Å tvinge alle konsoll-spillerne til å bruke dårligere kontroller er dårlig gjort. Selv om de fleste som ønsker å bruke mus og tastatur nok heller vil velge å spille på PC, så finnes det sikkert en og annen unge som ikke har råd til å bygge/kjøpe seg en gaming-PC kun for å bruke mus og tastatur i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...