Gå til innhold

Stor nyhet til Ice-kunder: Nå kan du ta med deg datakvota over til neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

 

Ok ok... så hvis månedskvoten min er 1GB og jeg kjøper en 3GB pakke og ikke bruker noe, får jeg rullet videre 3GB til neste måned eller bare 1GB av de tre GB?

Bare 1
Vel det var jo en kalddusj. Det virket som et steg i retning ubegrenset data men det er jo bedre enn ingenting. Skulle ønske noen begynte med rollover på forhåndsbetalte kontantabonnement.

Jeg får beholde ICE enn så lenge...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Skulle ønske noen begynte med rollover på forhåndsbetalte kontantabonnement.

Det er jo per definisjon alltid rollover. Lader du for 300 den ene måneden, så har har du det du ikke har brukt også neste måned.

 

Ja, jeg tenkte ikke :)

Lenke til kommentar

ICE virker som en veldig bra leverandør egentlig. Vurderte å bytte til det i oktober, men kastet det litt fra meg egentlig uten grunn.

Andre som har erfaringer med det?

 

Har hatt ICE en to års tid (fra når de lanserte mobilabonnement), og veldig fornøyd. Prisene er hyggeligere enn Telenor/Telia sine og jeg har bare gode erfaringer med kundeservice, de få gangene jeg har kontaktet de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også hatt Ice siden de begynte med mobilabonnement. Er kjempefornøyd så langt.

Bra kundeservice. Raske til å svare. Sendte de en gang i fjor en e-post med en forespørsel som det ikke hastet med. 15 min senere ringte de meg å lurte på om det passa for meg att de ringte. Fikk svara jeg lurte på i den samtalen. Venter nå bare på att de kan lansere ett større mobilt breiband med fri Roaming i EU. Da blir det løp å kjøp på det og.

Lenke til kommentar

 

Skulle ønske noen begynte med rollover på forhåndsbetalte kontantabonnement.

Det er jo per definisjon alltid rollover. Lader du for 300 den ene måneden, så har har du det du ikke har brukt også neste måned.

 

 

Nei det er ikke helt korrekt. Det var slik hos alle tidligere. At beløpet du fylte kortet med varte til det var brukt opp, inkl databrauk. 

Men nå har feks Netcom/telia kontantløsninger som går ut på dato 30 dager etter påfyll. Dvs at om du har kjøpt en 300 kroners fri telefoni/sms 3GB datapakke så er kjøpet void etter 30 dager. Selv om du ikke har brukt data en eneste gang eller ringt/sms. Mener at det er flere av de mindre tilbyderne som gjør det samme som telia - for å melke de med dårligs råd helt inn til beinet. Det er jo ofte tenåringer eller personer som ikke har mulighet til å tegne abonnement, og de stakkarene har jo ikke veldig mye å velge mellom. Så da blir de en melkeku for telia og andre selskaper. 

 

For de som har kontant så anbefaler jeg å straks bytte til abb. Flere selskaper godtar abb for personer som forhåndsbetaler dersom de har "strøket" på automatisk kredittsjekk, eller har hatt for lav inntekt siste ligningsår.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper.

 

Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper.

 

Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig.

Bare husk at dem som er mest misfornøyd, skriker høyest. Folk flest bryr seg ikke så lenge alt virker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Følger opp forrige kommentar. Gå til bytt.no, og se på erfaringene folk har der. Nå kan du sikkert argumentere med at ice har mange brukere, og noen vil sikkert ha dårlige erfaringer. Men for det første er det ganske mange som har tatt seg bryet med å gi tilbakemelding, 249 personer, og for det andre er det ingen andre selskaper som er i nærheten av å ha like dårlig rating som ICE.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...