Gå til innhold

Stor nyhet til Ice-kunder: Nå kan du ta med deg datakvota over til neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper.

 

Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig.

 

Har hatt ICE i et år nå og nesten alle i familien har ICE. Det har aldri vært noen problem, ikke en gang da vi skulle bytte simkort sammen med alle andre kundene. Men jeg vet at det i akkurat den perioden da alle skulle bytte simkort samtidig var en del som hadde tekniske problemer og at kundeservice var underbemannet. Men det var bare da, nå er kundeservice helt super og de svarer nesten umiddelbart på Facebook meldinger. Jeg har altså personlig bare skryt å melde om ICE. Jeg har tidligere abonnert på Telenor, Telia (da Netcom), One Call, Chess og et par operatører som nå er nedlagt. Aldri har jeg vært så fornøyd som jeg er med ICE.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper.

 

Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig.

 

Har hatt ICE i et år nå og nesten alle i familien har ICE. Det har aldri vært noen problem, ikke en gang da vi skulle bytte simkort sammen med alle andre kundene. Men jeg vet at det i akkurat den perioden da alle skulle bytte simkort samtidig var en del som hadde tekniske problemer og at kundeservice var underbemannet. Men det var bare da, nå er kundeservice helt super og de svarer nesten umiddelbart på Facebook meldinger. Jeg har altså personlig bare skryt å melde om ICE. Jeg har tidligere abonnert på Telenor, Telia (da Netcom), One Call, Chess og et par operatører som nå er nedlagt. Aldri har jeg vært så fornøyd som jeg er med ICE.

I den sim-kort-bytte perioden du nevner var jeg en av de uheldige, jeg var uten telefon i nøyaktig 3 dager, fikk ikke svar på telefon, mail, chat eller facebook, er veldig avhengig av telefon som folk flest, så jeg ringte telia hvor jeg hadde vert kunde tidligere å forklarte problemet, å dem hasteflytta nr mitt over til dem på 3 timer(!) 3 dager senere (altså 6 dager etter problemet startet) ringte ice meg, dem nektet trekke di 3 dagene fra faktura og jeg ble fakturert fullt den måneden selvom den bare var halvveis pluss 3 dager uten tlf. Bestemte meg da for at uansett hvor bra ice blir, kommer jeg aldri til å velge dem igjen. Alle kan gjøre feil, men det er hvordan man håndterer og retter opp feilen som er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper.

Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig.

for å ta den korte versjonen:

mye kødd med ICE på MMS.....fikk nytt simkort fra CHESS og mobilen funka 100%.....umiddelbart uten å gå gjennom innstillingene manuelt som med den sørgelige supporten til ICE.....

Endret av flageborg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Klart man kan. Men om du ikke bruker det opp, får du bare med deg 1GB ekstra til neste måned.

Ok :) Regner med å bruke opp ja. :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Angående alle problemene med ICE, så synes jeg det er rart at et mobilselskap har lov å gi abbonement hvor det ikke er 100% sikkert at meldingene kommer fram, og at folk som ringer til deg ikke kommer fram. Dette kan jo gå utover sikkerhet. Det finnes vel lover mot å tilby en telefonløsning som ikke fungerer? Det finnes også en historie om en bedrift som brukte ICE, men som mistet mange kunder fordi de ikke kom fram på telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper.

 

Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig.

 

Har hatt ICE i et år nå og nesten alle i familien har ICE. Det har aldri vært noen problem, ikke en gang da vi skulle bytte simkort sammen med alle andre kundene. Men jeg vet at det i akkurat den perioden da alle skulle bytte simkort samtidig var en del som hadde tekniske problemer og at kundeservice var underbemannet. Men det var bare da, nå er kundeservice helt super og de svarer nesten umiddelbart på Facebook meldinger. Jeg har altså personlig bare skryt å melde om ICE. Jeg har tidligere abonnert på Telenor, Telia (da Netcom), One Call, Chess og et par operatører som nå er nedlagt. Aldri har jeg vært så fornøyd som jeg er med ICE.

Det var ikke bare i sommer at de hadde problemer. På bytt.no så er det flere nylige historier om sms/mms/samtaler som ikke fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser Chess skriver til kunder som spør på Facebook-veggen deres at de også kommer med en variant av "data rollover", som mest sannsynlig trer i kraft i løpet av mars. OneCall hinter også om at ting er gjære hos dem uten å være like konkret.

 

Chess Hei Kristoffer 1f642.png:) Kult at du tar kontakt med oss 1f642.png:) Vi har nettopp fått vite at vi også kommer til å få det. Vi vil komme med mer informasjon når det nærmer seg 1f642.png:) Hilsen Anita

rJeg ser Chess skriver til kunder som spør på Facebook-veggen deres at de også kommer med en variant av data 

Lenke til kommentar

I dag har jeg snakket med kundeservice hos Hello. Der fikk jeg vite at dem ignorerer rollover for nå. Dem er travelt opptatt med å forholde seg til innføringen av valg mellom vanlig fakturering per MB ved overforbruk, eller automatisk ny 1 eller flere GB, avhengig av abonnement, ved overforbruk.

 

Jeg er kunde hos dem og mener hverken for eller mot rollover eller kreative faktureringsmetoder ved overforbruk. For meg betyr det mye å kunne ha tvillingsim uten månedlige kostnader. Og etterhvert fri roaming, som ifølge medarbeider hos Hello, kommer i juli en gang. Dem kunne ikke fastslå noen dato per nå.

Lenke til kommentar

 

For meg betyr det mye å kunne ha tvillingsim uten månedlige kostnader.

Kan du motta MMS til begge simkort med tvilling?

Burde i prinsippet gjøre det, men er usikker på hvordan det går i praksis. Jeg sender og mottar svært sjelden MMS. Sist gang jeg kam huske at jeg har lottatt en MMS, var for over ett år og tre operatører siden.

Lenke til kommentar

One Call har også slengt seg på dette.

https://onecall.no/kampanjer/tameddata

 

Det funker slik at du får overført det du ikke har brukt av data du har inkludert i abo. fra forrige måned. Altså har du 3GB i abo. og kun brukt 2GB får du 1GB i tillegg til 3GB neste måned. Måneden etter det får du kun det du ikke har brukt av de inkluderte data. Altså i mitt eksempel får man da maks 3GB + 3GB = 6GB om man ikke har brukt data forrige måned.

 

Enklere sagt du får maks spart dobbelt av inkludert data i ditt abo.

 

Det var ihvertfall slik jeg oppfattet det.

Lenke til kommentar

Å betale pr mb du laster ned er så og si samme struktur som da de skulle ha betalt pr teleskritt. Uhørt pr dags dato imo !

 

Er ikke helt enig der, tellerskrit, om jeg husker riktig varte 50-20 sekunder og du betslre altid for antall påbegynte tellerskritt, analogen med dataoverføring hadde jo vært at ver påbegunte kilobyte ble regnet (på pakke basis) mao en full ethernet frame (eller tillscarende datamende hadde blitt regnet som 2 kilobutes iogmed at 1500 bytes er mer enn 1 kilobyte. Men ksnskje jeg ser litt teknidk på det ps: tellerskritt ble avskaffet for en god stind siden, kan ikke huske når overgangen til sekund bassert fakturereing fant sted... var det like etter år 2000 mon tro
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...