Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med DMT?


biscotti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du erfaring med annen psykedelika? Har du en venn med erfaring du kan ta det med?

 

Viss ja er det bare å kjøre på. Selv synes jeg det kan være sunt med en liten trip en sjelden gang, gir litt perspektiv i livet.

 

Har ikke det, nei.. Kun lest en del om det etter at jeg ble tilbudt det, merker at det er nærmest umulig å få tak i, i Norge. 

Lenke til kommentar

Ja, eller, jeg prøvde bittelitt, ikke nok til å få en skikkelig knock out reaksjon som når man ''break the wall'' (var helt ok, ble ganske fjern), men personen jeg var med tok en full trip, flere ganger på samme kveld siden rusen er veldig kort. Tok ett par dype trekk, la seg tilbake og ''fløy'' avgårde for ca 10-15 min. Denne personen lå helt stille hele tiden, av og til pratet med meg. Var moro helt til denne personen fikk en skikkelig nasty trip, hvor den beste måten denne personen beskrev det på var at de var i helvete og ble revet i stykker. Denne personen har ikke engang lyst på det lenger pga den ene dårlige trippen. Setting er viktig, ville ikke anbefalt at man gjør noe sånt på ett hotellrom f.eks eller med fremmede man ikke kan stole på. 

Lenke til kommentar

Ja, eller, jeg prøvde bittelitt, ikke nok til å få en skikkelig knock out reaksjon som når man ''break the wall'' (var helt ok, ble ganske fjern), men personen jeg var med tok en full trip, flere ganger på samme kveld siden rusen er veldig kort. Tok ett par dype trekk, la seg tilbake og ''fløy'' avgårde for ca 10-15 min. Denne personen lå helt stille hele tiden, av og til pratet med meg. Var moro helt til denne personen fikk en skikkelig nasty trip, hvor den beste måten denne personen beskrev det på var at de var i helvete og ble revet i stykker. Denne personen har ikke engang lyst på det lenger pga den ene dårlige trippen. Setting er viktig, ville ikke anbefalt at man gjør noe sånt på ett hotellrom f.eks eller med fremmede man ikke kan stole på. 

 

Takk for svar! Absolutt, ser den. Har en venninne som også er interessert i å prøve, så har veldig lyst at vi får ordnet noe. Det er jo relativt vanskelig å få tak i. 

Lenke til kommentar

DMT er et stoff som hjernen skiller ut om natten ved søvn som primært binder serotonin-reseptorer. En har vel noen teorier om at det er dette som forårsaker drømmer, selv om det neppe er hele mekanismen, og at man ved å ta stoffet i våken tilstand oppnår noe av det samme. Problemet med denne typen stoffer er at det går bra helt til det ikke gjør det, og når det blir en "bad trip" så er det veldig alvorlig fordi en bruker doser som kroppen høyst sannsynlig aldri var designet for å ha i sirkulasjon og håndtere i våken tilstand. På en måte er det en kan oppnå med denne klassen av stoffer interresant, men prisen du betaler kan bli skyhøy. Risikoen er noe en absolutt må ta med i betraktningen om noen tilbyr deg å prøve. Jeg vil påstå at det er ingenting DMT kan gi deg som du ikke kan tilegne deg og forstå via andre mer trygge metoder.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

DMT er i overskudd ved alkohol abstinens.. Så jeg anbefaler det absolutt ikke.. Man drømmer ved våken tilstand da kroppen grunnet lengere missbruk av alkohol overproduserer det for å kompansere alkoholens undertrykkelse..

 

Som regel mareritt og andre fjas.. Man tror ofte man er våken, men har bare kjipe drømmer..

 

Er en grunn til at personer med alkohol avhengighet ikke ønsker slikt.. Søvnvansker er mye av det...

Lenke til kommentar

Dødelig pga. hjertet slår for fort i for lang tid da eller? Drukne i sitt eget oppkast også videre er vel også en mulighet. Har sett et par slike DMT dokumentarer på Netflix. I den ene så glorifiseres trippen og i den andre dokumentaren så viser de mer en sånn besøk i jungelen-opplevelse med spying, bad trip og sånn.

Lenke til kommentar

Dødelig pga. hjertet slår for fort i for lang tid da eller? Drukne i sitt eget oppkast også videre er vel også en mulighet. Har sett et par slike DMT dokumentarer på Netflix. I den ene så glorifiseres trippen og i den andre dokumentaren så viser de mer en sånn besøk i jungelen-opplevelse med spying, bad trip og sånn.

Ja, det kan sammenlignes med den heftigste berg og dalbanen man kan oppleve. Og ikke alle som tåler det. En annen side av det er også at dersom man har mye dødsangst, så er det en mulighet for at man blir nødt til å nettopp dø bare for å trosse den frykten. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...