Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Skal forsøke meg på en elgammel demo av en RTS jeg prøvde waaaay back in the days.

 

Det jeg leter etter er følgende:

 

Rts med units hvis ligger best i minnet er at du hadde infantri units som ridde på dinosaurer, og hadde mecha i den mechwarrior feelinga, ene av de hadde en kjempe rakett som våpen.

 

¨Fant det ut selv folkens, spillet er "7th legion"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er et spill jeg kopierte på lan i 2002, husker bare vagt så detaljene er ikke sikkert er helt korrekte.

Du er en hacker og når du er ute på oppdrag oppererer du i dungeons som skal representere nettverk og pcer. Hvor du må lure portvaktene(wizards?) eller finne en vei rundt. Tror det ligner litt på Powder utseende messig der..

For å lure de kan du bruke brute force og deceive og andre ting. Du går stadig opp i level og vanskelighetsgrad og må kjøpe ny hardware og nye brute force og deceive programmer for å bli bedre. Tror og det er snakk om firewall og sånt. Og proxy utstyr for å ikke bli oppdaget, og kanskje du måtte betale leie av leilighet osv...

Ikonet til spillet var en databrikke mener jeg, spiller var kanskje rundt 3-4 megabyte.

 

Ganske gøy og "uendelig" siden det ikke var gitt sett med level eller oppdrag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ok jeg vet att det finnes en annen slik tråd men ingen ville svare meg der så jeg spør her.

 

når jeg var mindre spilte jeg et spill på den gamle typen x-boks. du var en slags magiker og måle med spillet var å drepe han du spilte mot. for å drepe han måtte du kalle frem noen monster som angrep han. for å kalle frem monster måtte du ha noen spesielle greier som bare dukket opp rundt om kring på banen.

og forresten så var banen delt i to, en del til deg og en del til motstanderen.

 

hva het det spillet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg prøver å finne ut navnet på et RTS fra Win98 dagene. Det var et 2D isometric basert spill, mener å huske at grafikk nivået lå litt over Star Craft. Tror det var satt i dystopian near-future. Husker at banene var for det meste satt i urbane industri lignende områder. Og spillet hadde en hvis cyperpunk og dieselpunk preg over seg.

 

Tror ikke spillet var så veldig kjent heller.

 

Og nei det er ikke Tiberan Sun, Red Alert eller noen av de andre Westwood spilene jeg snakker om.

Lenke til kommentar

På barneskolen i '04 var det et spill som sannsynligvis kjørte på Win95/07/2000/2003. Det var "multiplayer" (ikke online dog), der du kjørte biler. Husker en bane der du kjører på mars (?) eller en eller annen planet. Det var ikke ordentlige biler, lignet litt på lekebiler egentlig :_D

Lenke til kommentar

Leter etter et spill fra rett etter årtusenskiftet. Det var et spill der du er en robot og kan gjøre oppdrag for å tjene penger til oppgraderinger.

 

Jeg tror det het A.I. eller artificial eller noe i den duren.

Ingen som har peiling på hvilket spill jeg snakker om? Var et sånn "sandbox" spill, altså man er ikke låst til en bestemt historie.

Lenke til kommentar

For mange år siden spilte jeg et skytespill på PC. Om jeg ikke husker feil var et oppdrag i en western by - men det jeg husker best av spillet er at det var pyramider der. Disse pyramidene kunne man gå opp på.

 

anyone?

 

Delta Force? Usikker på om det var en westernbane, men husker deffinitivt at du var i en ørken med pyramider der.

 

Edit: Ser nå også at det var en western bane der.

Endret av Gumpen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For mange år siden spilte jeg et skytespill på PC. Om jeg ikke husker feil var et oppdrag i en western by - men det jeg husker best av spillet er at det var pyramider der. Disse pyramidene kunne man gå opp på.

 

anyone?

 

Delta Force? Usikker på om det var en westernbane, men husker deffinitivt at du var i en ørken med pyramider der.

 

Edit: Ser nå også at det var en western bane der.

 

TUSEN TAKK! :D Har mange gode minner med det spillet der ja..

 

Edit: Ligner veldig, men skal se om jeg får tak i det for å sjekke om jeg finner den samme banen - men er 98% sikker på at det er riktig.

Endret av DiNozzo
Lenke til kommentar

For mange år siden spilte jeg et skytespill på PC. Om jeg ikke husker feil var et oppdrag i en western by - men det jeg husker best av spillet er at det var pyramider der. Disse pyramidene kunne man gå opp på.

 

anyone?

 

Delta Force? Usikker på om det var en westernbane, men husker deffinitivt at du var i en ørken med pyramider der.

 

Edit: Ser nå også at det var en western bane der.

 

 

TUSEN TAKK! :D Har mange gode minner med det spillet der ja..

 

Edit: Ligner veldig, men skal se om jeg får tak i det for å sjekke om jeg finner den samme banen - men er 98% sikker på at det er riktig.

 

Merk også at det er forskjellige Delta Force spill der ute.

Endret av Gumpen
Lenke til kommentar

For mange år siden spilte jeg et skytespill på PC. Om jeg ikke husker feil var et oppdrag i en western by - men det jeg husker best av spillet er at det var pyramider der. Disse pyramidene kunne man gå opp på.

 

anyone?

 

Delta Force? Usikker på om det var en westernbane, men husker deffinitivt at du var i en ørken med pyramider der.

 

Edit: Ser nå også at det var en western bane der.

 

 

TUSEN TAKK! :D Har mange gode minner med det spillet der ja..

 

Edit: Ligner veldig, men skal se om jeg får tak i det for å sjekke om jeg finner den samme banen - men er 98% sikker på at det er riktig.

 

Merk også at det er forskjellige Delta Force spill der ute.

 

Fant det ut! Har det ene av spillene som jeg tenkte på? Det med western/pyramide banen? :) Hvilket av spillene er det?

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke spilte flere versjoner av Delta Force når du var yngre, men siden det er så lenge siden så husker du det bare som 1 spill? For Banen med ørkenen og pyramidene heter Delta Force: Land Warrior, mens banen med western banen heter Delta Force: Extreme.

 

Edit: Ops feil feil. Spillet du er ute etter er deffinitivt Delta Force: Land Warrior. Den har både ørken og western banen.

Endret av Gumpen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leiter etter et gammelt spill som jeg tidligere spilte på sånn maskin man pakker penger på. Trodde først jeg hadde funnet det da jeg kom over Elevator Action Returns, men jeg får ikke begynnelsen til å passe med slik jeg husker det. Grafikkmessig er det lik, men gameplay minner mere om Shinobi, altså man går bortover en gang, og kan hoppe opp og ned mellom etasjene. Der er dører som åpner seg hvor der kommer folk ut, som man må skyte. Minner som sagt veldig om Elevator Action, bare at man ikke skal opp eller ned i bygget, ihvertfall ikke som jeg husker :)

 

Noen som kan hjelpe??

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Leter etter et spill fra rett etter årtusenskiftet. Det var et spill der du er en robot og kan gjøre oppdrag for å tjene penger til oppgraderinger.

 

Jeg tror det het A.I. eller artificial eller noe i den duren.

Ingen som har peiling på hvilket spill jeg snakker om? Var et sånn "sandbox" spill, altså man er ikke låst til en bestemt historie.

 

 

Syndicate? Eneste spillet jeg kan huske hvor man styrte roboter og kjøpte oppgraderinger i en slags sandbox-setting..

 

syndicate.gif

 

Dæven. Det viser seg at Starbreeze utvikler Syndicate "3" i disse dager for EA. Kan bli interessant. Eller helt ræva.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

2:44 er Lemmings, er jo et av de aller mest kjente spillene fra den tiden. Sony sitter på eierskapet av franchisen i dag, så du finner nyversjoner på både psp og ps3.

 

3:35 er Stunt Car Racer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...