Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Trenger også hjelp til et spill jeg ikke husker navnet på.

 

Var et DOS/Win 95-spill jeg spilte da jeg var liten. Vi kalte det bare "Den rare mannen".

 

Gikk ut på at du var på et hotell(?), kunne trykke på ting (og da skjedde det ulike ting) osv. Det var også en tekstbehandler inne i selve spillet.

 

En ting jeg husker godt fra spillet var en slags "brannmannstang". Hvis du trykket på den, så kom ulike fyrer og "ting" skliende nedover, blant annet en hvalross, som var så feit at den ikke kom seg så lett ned hullet i gulvet.

 

Ikonet du trykket på når du skulle spille spillet var et grønt hus, altså dette hotellet.

 

Håper noen kan hjelpe...

8853681[/snapback]

 

Dette minner om Little Computer People eller Lazy Jones i konsept, men om det var på PC er det kanskje ikke disse, da de overnevnte spillene kom først ut til Commodore 64. Husker ikke at det var noen hvalross med i bildet i noen av spillene heller, men men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte et spill til PC for mange år siden. Husker ikke så mye fra det, men kjenner det igjen hvis jeg ser noen screenshots.

Du var en mann, som sprang rundt i en jungel og skjøt romvesen (tror jeg). Det var sidescrolling, og 2D. Det ligner kanskje litt på Contra, men tror ikke det er det.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om noen kan gi meg en link til Interpose eller hva d nå heter?

har også et minne om et spill jeg skulle likt å fått tag i eller vertfall vist navnet på---

etter d jeg husker er d VELDIGT gammelt men er 3d(gammel 3d:P) og du er ett fly som får mange forkjellige våpen og mener å huske d heter Fury 3 eller noe sånt:P

Lenke til kommentar

trenger hjelp til enda et spill :p

 

jeg tror det var et NES spill

spillet var sidescroller men man kunne altså gå i alle retninger (opp også)

grafikken var kanskje litt kiddy med japanske aner.

man startet med en liten figur med blå lue (hvit i ansiktet?)

ikke mennesker altså.

han hadde sine evner og etter en stund kom man til en boss som etter at man hadde vunnet ble på din side. så kunne du bytte til han og bruke hans evner til å komme deg videre.

 

husker det var et spøkelse med øyne som kunne sendes ut mot fiendene som man kunne få,

og en (rød?) monster sak som var rask i vann og treg på land :p

og starter figuren såklart som jeg TROR kunne klatre på vegger.

 

det er vel alt jeg husker :/

Lenke til kommentar
Jeg spilte et spill til PC for mange år siden. Husker ikke så mye fra det, men kjenner det igjen hvis jeg ser noen screenshots.

Du var en mann, som sprang rundt i en jungel og skjøt romvesen (tror jeg). Det var sidescrolling, og 2D. Det ligner kanskje litt på Contra, men tror ikke det er det.

 

Noen som har noen forslag?

8859533[/snapback]

 

Flashback?

 

trenger hjelp til enda et spill :p

 

jeg tror det var et NES spill

spillet var sidescroller men man kunne altså gå i alle retninger (opp også)

grafikken var kanskje litt kiddy med japanske aner.

man startet med en liten figur med blå lue (hvit i ansiktet?)

ikke mennesker altså.

han hadde sine evner og etter en stund kom man til en boss som etter at man hadde vunnet ble på din side. så kunne du bytte til han og bruke hans evner til å komme deg videre.

 

husker det var et spøkelse med øyne som kunne sendes ut mot fiendene som man kunne få,

og en (rød?) monster sak som var rask i vann og treg på land :p

og starter figuren såklart som jeg TROR kunne klatre på vegger.

 

det er vel alt jeg husker :/

8867445[/snapback]

 

Vet akkurat hvilket spill det er, men kommer ikke på navnet selv, hadde det liggende her hjemme en stund, men alt av gamle NES'en har blitt gitt bort:( For å gi litt mer informasjon; hovedpersonen er en liten hvit rund figur som har en blå liten vinterlue på, han leter etter vennene sine som er bossene på brettene, er vel hvis jeg ikke husker helt feil spøkelse med solbriller, liten rød dinosaur og en grønn alligator(eller frosk).

Endret av Diceman
Lenke til kommentar

Ett til:

 

Jeg spilte dette på C64, men jeg mener at det har blitt porta til Amiga og kanskje også PC.

 

Dette er et arkade/adventure spill, sidescrolling.

 

Man kan plukke opp en hel masse ting man trenger for å komme forbi de ulike utfordringene man møter.

 

Noe av det aller første man må gjøre er å plukke opp en enhjulssykkel. Denne kan man bruke for å sykle over en sky(!).

 

Litt senere så må man spille på ei fløyte for å komme forbi noen slanger.

 

På slutten av det første "brettet" (tror ikke det er egentlige brett), så må man skyte seg over et stup med en kanon.

 

Jeg mener at man kan velge ulike personer i starten av spillet, blant annet en kar som går rundt i en typisk safari-hatt.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Jeg spilte et spill til PC for mange år siden. Husker ikke så mye fra det, men kjenner det igjen hvis jeg ser noen screenshots.

Du var en mann, som sprang rundt i en jungel og skjøt romvesen (tror jeg). Det var sidescrolling, og 2D. Det ligner kanskje litt på Contra, men tror ikke det er det.

 

Noen som har noen forslag?

8859533[/snapback]

 

Flashback?

 

trenger hjelp til enda et spill :p

 

jeg tror det var et NES spill

spillet var sidescroller men man kunne altså gå i alle retninger (opp også)

grafikken var kanskje litt kiddy med japanske aner.

man startet med en liten figur med blå lue (hvit i ansiktet?)

ikke mennesker altså.

han hadde sine evner og etter en stund kom man til en boss som etter at man hadde vunnet ble på din side. så kunne du bytte til han og bruke hans evner til å komme deg videre.

 

husker det var et spøkelse med øyne som kunne sendes ut mot fiendene som man kunne få,

og en (rød?) monster sak som var rask i vann og treg på land :p

og starter figuren såklart som jeg TROR kunne klatre på vegger.

 

det er vel alt jeg husker :/

8867445[/snapback]

 

Vet akkurat hvilket spill det er, men kommer ikke på navnet selv, hadde det liggende her hjemme en stund, men alt av gamle NES'en har blitt gitt bort:( For å gi litt mer informasjon; hovedpersonen er en liten hvit rund figur som har en blå liten vinterlue på, han leter etter vennene sine som er bossene på brettene, er vel hvis jeg ikke husker helt feil spøkelse med solbriller, liten rød dinosaur og en grønn alligator(eller frosk).

8869220[/snapback]

 

Du hadde rett! Det var flash back:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
trenger hjelp til enda et spill :p

 

jeg tror det var et NES spill

spillet var sidescroller men man kunne altså gå i alle retninger (opp også)

grafikken var kanskje litt kiddy med japanske aner.

man startet med en liten figur med blå lue (hvit i ansiktet?)

ikke mennesker altså.

han hadde sine evner og etter en stund kom man til en boss som etter at man hadde vunnet ble på din side. så kunne du bytte til han og bruke hans evner til å komme deg videre.

 

husker det var et spøkelse med øyne som kunne sendes ut mot fiendene som man kunne få,

og en (rød?) monster sak som var rask i vann og treg på land :p

og starter figuren såklart som jeg TROR kunne klatre på vegger.

 

det er vel alt jeg husker :/

8867445[/snapback]

 

Vet akkurat hvilket spill det er, men kommer ikke på navnet selv, hadde det liggende her hjemme en stund, men alt av gamle NES'en har blitt gitt bort:( For å gi litt mer informasjon; hovedpersonen er en liten hvit rund figur som har en blå liten vinterlue på, han leter etter vennene sine som er bossene på brettene, er vel hvis jeg ikke husker helt feil spøkelse med solbriller, liten rød dinosaur og en grønn alligator(eller frosk).

8869220[/snapback]

Ufouria: The Saga? Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Okei. Kom her om dagen på et adventure spill jeg spilte demo av for mangt et år siden. Var et point & click spill. Spilte igjennom demoen haugevis med ganger og lo hver jævli gang. Humoren i dette spillet var helt fantastisk. Grafikken på dette spillet synes jeg da var meget bra. Var vel en stund etter KQ,SQ, Larry og disse seriene. Var voiceacting over hele fjøla.

 

Okei så var det de små tingene jeg husker fra selve spillet:

 

I introen så var det et romskip som så ut som et toalett. Så kom det sånn flush lyd og så ut som romskipet reiste inn i et ormehull eller noe slikt.

 

Settingen i spillet var vel middelalderen, med litt fantasifulle karakterer.

Husker det ogås var noe med å sette liv i en stor pepperkake mann i demoen.

Så var det en episode jeg husker så godt. Stod inne i en butikk å prata med noen. Var sånn velg hva du skal si greier når du prata med folk hvis jeg ikke husker feil. Så valgte jeg en skikkelig corny linje. Skikkelig dårlig humor. Så kom det inn et par politimenn. Var liksom badjoke police eller noe og kasta meg i kasjotten.

 

Vel det var vel det meste jeg husker fra dette spillet. Håper det er noen som kan hjelpe meg med denne nøtta. Klarer ikke å komme på navnet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er på jakt etter ett spill jeg spilte da jeg var mindre.

Det var ett tanks-spill der man styrte en futuristisk tank ned laserkanoner.

Man så det i 3. person. Jeg husker glimt av ett brett der man starta på en lastebil men så blir lastebilen sprengt. Da kjører du av bilen og ut på en strand der det er/kommer andre tankser/biler. Jeg tror også at da man kjørte videre så kom man til en bensinstasjon. Der sprang man en søyle slik at det ble ett hopp så man kom seg videre.

På slutten av brettet tror jeg vi måtte sprenge noen rakett-siloer før rakettene tok av.

 

Noen som synes det høres kjent ut?

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter ett spill jeg spilte da jeg var mindre.

Det var ett tanks-spill der man styrte en futuristisk tank ned laserkanoner.

Man så det i 3. person. Jeg husker glimt av ett brett der man starta på en lastebil men så blir lastebilen sprengt. Da kjører du av bilen og ut på en strand der det er/kommer andre tankser/biler. Jeg tror også at da man kjørte videre så kom man til en bensinstasjon. Der sprang man en søyle slik at det ble ett hopp så man kom seg videre.

På slutten av brettet tror jeg vi måtte sprenge noen rakett-siloer før rakettene tok av.

 

Noen som synes det høres kjent ut?

9062969[/snapback]

 

Du vet ikke omtrent tidsrommet dette spillet kom ut?

 

Woohooo Firvulag fant spillet :D

Ufouria: The Saga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...