Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Jeg har et spill jeg ikke husker navnet på..

 

 

Du begynner med og velge Våpen. drakt osv.. Så skal du på Jakt og skyte Bjørn, hjort, Fjellhjeit, Elg og rådyr og mer :D Tror d er fra 2003-2400 :hmm:

 

 

 

Og du kunne velge Map, Gress bane. Ørken, Snø, Osv :D

8834670[/snapback]

Trophy Hunter 2003?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, lurer på at et gammelt spill til Amiga/PC. Vil tro det kom ut en gang på 80-tallet. Det er et 2D-landskap a là Worms hvor man styrer en person/ting(husker ikke helt) som graver rundt, hvor målet med spillet er å drepe 4-5 uhyrer som hver holder til å sånne små "huler" rundt omkring på brettet. Husker spesielt at det var en drage som irriterte meg siden han kunne drepe med en flammer på en liten avstand.

Lenke til kommentar
Eh, husker et eller annet sykkelspill jeg spilte da jeg var 5 år gammel. TROR man skulle slenge aviser rundt omkring og unngå hinder, men jeg er ikke helt sikker. Er heller ikke helt sikker på hvilken platform det var til, men det er mulig at det var en eller annen Segakonsoll (i så fall en som ble utgitt før utgangen av '95).

 

Noen som vet?

8837836[/snapback]

 

Paperboy? Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Paperboy_%28video_game%29

Lenke til kommentar

Hei.

 

Mener å huske at jeg var borti et spill hvor man kan leke skipper, og styre svære båter som cruise båter,tankere osv, men også små båter.

 

Noen som vet hva det heter, eller lignende spill?

 

Ser for meg et spill hvor man kan ha tre skjermer, slik at når man sstår på broa, blir utsikten veldig "virkelig".

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Hmm, lurer på at et gammelt spill til Amiga/PC. Vil tro det kom ut en gang på 80-tallet. Det er et 2D-landskap a là Worms hvor man styrer en person/ting(husker ikke helt) som graver rundt, hvor målet med spillet er å drepe 4-5 uhyrer som hver holder til å sånne små "huler" rundt omkring på brettet. Husker spesielt at det var en drage som irriterte meg siden han kunne drepe med en flammer på en liten avstand.

8840803[/snapback]

 

Dette høres mest ut som spillet DigDug (http://en.wikipedia.org/wiki/Dig_Dug) som kom i 1982.

 

Spilte dette en del i min tid, jeg. :)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

OK. Siden det virker som om dere vet alt!

 

Jeg husker å ha testa et gammelt spill på Commodore 64, men dette er alt jeg klarer å lappe sammen i hodet:

 

Man var en mann i en hvit romdrakt (litt Schwarzenegger-aktig kanskje..) og ble fulgt rundt av et beltedyr (Armadillo) som man kunne bruke til å hente ting for seg. Så skulle man ned i en kraftstasjon og fikse energistrålene av en eller annen grunn (enten sprenge generatoren eller forhindre at generatoren sprengtes!)... Dette må være nærmere 13 år gammelt!

 

Noen som husker det??

:wallbash::idea:

Lenke til kommentar
Hva heter (animasjons?)programmet? (Er som et spill, for meg, så)

- Commodore Amiga

- Hadde noen bygd inn-demoer i programmet (En animasjon var sånn at man så en person på dass som fjertet så hardt at han fløy ut i rommet. Hysterisk) (En annen animasjon var med en gammel mann med hagle som hadde besøk av en innbruddstyv. Inneholdt blodige scener.)

- Hadde støtte for lyd.

- Var enten en demo, eller et animasjonsprogram... Ikke sikker.

Var så liten på tiden, at jeg nesten ikke husker hva det var. Var veldig morsomt, husker jeg...

8834366[/snapback]

 

Skal vi se.. tror dette var en demo. Budbrain Megademo, vil jeg påstå. En av megademoene de ga ut. Husker ihvertfall scenen med innbruddstjuven som fikk et ublidt møte med hagla..

 

EDIT: Youtube har litt materiale på megademoene, 1 og 2 henholdsvis:

og

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
OK. Siden det virker som om dere vet alt!

 

Jeg husker å ha testa et gammelt spill på Commodore 64, men dette er alt jeg klarer å lappe sammen i hodet:

 

Man var en mann i en hvit romdrakt (litt Schwarzenegger-aktig kanskje..) og ble fulgt rundt av et beltedyr (Armadillo) som man kunne bruke til å hente ting for seg. Så skulle man ned i en kraftstasjon og fikse energistrålene av en eller annen grunn (enten sprenge generatoren eller forhindre at generatoren sprengtes!)... Dette må være nærmere 13 år gammelt!

 

Noen som husker det??

:wallbash:  :idea:

8841372[/snapback]

 

Stemmer kanskje ikke 100% med beskrivelsen din, men det har likevel mange fellestrekk med Dan Dare.

 

post-8496-1181651669_thumb.jpg

 

 

Hva heter (animasjons?)programmet? (Er som et spill, for meg, så)

- Commodore Amiga

- Hadde noen bygd inn-demoer i programmet (En animasjon var sånn at man så en person på dass som fjertet så hardt at han fløy ut i rommet. Hysterisk) (En annen animasjon var med en gammel mann med hagle som hadde besøk av en innbruddstyv. Inneholdt blodige scener.)

- Hadde støtte for lyd.

- Var enten en demo, eller et animasjonsprogram... Ikke sikker.

Var så liten på tiden, at jeg nesten ikke husker hva det var. Var veldig morsomt, husker jeg...

8834366[/snapback]

 

Skal vi se.. tror dette var en demo. Budbrain Megademo, vil jeg påstå. En av megademoene de ga ut. Husker ihvertfall scenen med innbruddstjuven som fikk et ublidt møte med hagla..

8841717[/snapback]

Skulle akkurat til å si det samme.

 

Du finner demoen på

.
Lenke til kommentar
OK. Siden det virker som om dere vet alt!

 

Jeg husker å ha testa et gammelt spill på Commodore 64, men dette er alt jeg klarer å lappe sammen i hodet:

 

Man var en mann i en hvit romdrakt (litt Schwarzenegger-aktig kanskje..) og ble fulgt rundt av et beltedyr (Armadillo) som man kunne bruke til å hente ting for seg. Så skulle man ned i en kraftstasjon og fikse energistrålene av en eller annen grunn (enten sprenge generatoren eller forhindre at generatoren sprengtes!)... Dette må være nærmere 13 år gammelt!

 

Noen som husker det??

:wallbash:  :idea:

8841372[/snapback]

 

Litt mer informasjon hadde vært greit. Sett ovenfra? Plattformspill? Isometrisk? Med mindre spillet ble utgitt i 1994 (svært sen alder for C64-spill, få ble utgitt så sent) er det eldre enn dette..

 

Kvakko: Tenkte på Dan Dare jeg også, men han spradet jo rundt i grønn kampdrakt. :)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Litt mer informasjon hadde vært greit. Sett ovenfra? Plattformspill? Isometrisk? Med mindre spillet ble utgitt i 1994 (svært sen alder for C64-spill, få ble utgitt så sent) er det eldre enn dette..

 

Kvakko: Tenkte på Dan Dare jeg også, men han spradet jo rundt i grønn kampdrakt. :)

8841888[/snapback]

Ja, som sagt så stemmer det ikke 100% med beskrivelsen, men gamle minner er som oftest ikke 100% nøyaktige de heller.

 

Dan Dare:

- Har dyr som dilter etter deg og henter ting til deg.

- Foregår i rommet.

- Hovedoppdraget er så vidt jeg husker å dirigere en laserstråle til å ødelegge noe jeg ikke lenger husker helt hva var.

Lenke til kommentar

Husker at man måtte ned i et senter for å sabotere en reaktor samt å banke opp erkeskurken. Man hadde to minutter, tror jeg, til å komme seg i sikkerhet etterpå, og dette var så godt som umulig i og med at man ofte måtte slåss mot Treens på vei tilbake.

 

Men det var moro likevel!

Lenke til kommentar
Eh, husker et eller annet sykkelspill jeg spilte da jeg var 5 år gammel. TROR man skulle slenge aviser rundt omkring og unngå hinder, men jeg er ikke helt sikker. Er heller ikke helt sikker på hvilken platform det var til, men det er mulig at det var en eller annen Segakonsoll (i så fall en som ble utgitt før utgangen av '95).

 

Noen som vet?

8837836[/snapback]

 

Paperboy? Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Paperboy_%28video_game%29

8840870[/snapback]

 

Joda, tror faktisk det var det! Takker :D

Lenke til kommentar

Kvakko og Kharan, takk gud for dere! Det er Dan Dare. Siden jeg var elleve eller tolv når jeg spilte det kan det ha gått surr i hukommelsen mellom Dan Dare, Total Recall og Rad Gravity til NES som alle lignet til en viss grad. Det var rart å se screenshot fra det igjen! Vekket mange sære minner! Takk skal dere ha!

 

:fun:

Lenke til kommentar

trenger hjelp til navnet på et spill.

 

det er ikke kommet ut enda men d blir å foregå i WW2

men d handler ikke om en soldat i krigen.

 

man spiller vistnokk en ganske vanlig sivil som må redde broren sin fra..noe?

det er et slags stealth action spill om jeg ikke tar feil.

 

grafisk er det veldig stylished. man kan ta over nazi HQ's eller noe slikt og før den tid er spill området i svart hvitt med litt rødt og når man da "redder" området så blir alt i farger igjen.

 

plager meg at jeg ikke husker navnet på det :p

Lenke til kommentar

Trenger også hjelp til et spill jeg ikke husker navnet på.

 

Var et DOS/Win 95-spill jeg spilte da jeg var liten. Vi kalte det bare "Den rare mannen".

 

Gikk ut på at du var på et hotell(?), kunne trykke på ting (og da skjedde det ulike ting) osv. Det var også en tekstbehandler inne i selve spillet.

 

En ting jeg husker godt fra spillet var en slags "brannmannstang". Hvis du trykket på den, så kom ulike fyrer og "ting" skliende nedover, blant annet en hvalross, som var så feit at den ikke kom seg så lett ned hullet i gulvet.

 

Ikonet du trykket på når du skulle spille spillet var et grønt hus, altså dette hotellet.

 

Håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
trenger hjelp til navnet på et spill.

 

det er ikke kommet ut enda men d blir å foregå i WW2

men d handler ikke om en soldat i krigen.

 

man spiller vistnokk en ganske vanlig sivil som må redde broren sin fra..noe?

det er et slags stealth action spill om jeg ikke tar feil.

 

grafisk er det veldig stylished. man kan ta over nazi HQ's eller noe slikt og før den tid er spill området i svart hvitt med litt rødt og når man da "redder" området så blir alt i farger igjen.

 

plager meg at jeg ikke husker navnet på det :p

8852729[/snapback]

 

Ikke kommet ut enda? Du kan alltids se gjennom listen over kommende utgivelser her på gamer.no og se om du ser et spillnavn som passer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...