Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter et gammelt Mac-spill som jeg spilte en eller annen gang rundt midten av 90-tallet, kanskje litt før. Spillet var førstepersons, 2D Sci-Fi adventure-spill, med innslag av action. (fritt etter hukommelsen)

 

Jeg husker bare enkelte scener fra spillet, blandt annet at du kunne skrive inn til Taxi-sjåføren hvor du skulle dra (f.eks "Airport", og han kjørte deg dit). Dette facinerte meg veldig. Man møtte også på romvesener, og jeg husker at senere deler av spillet var satt i verdensrommet.

 

Noen som har noen forslag? Vet dere har lite å gå etter, men jeg er takknemlig for all hjelp.

 

Edds

Lenke til kommentar

Lurer på navnet på et cd-rom spill, ett av de tidlige. (da cd-rom var nytt og imponerende...)

Man vandrer rundt i diverse alien vedener og dreper aliens, alt er så vidt jeg kan huske cgi. Mange fighte sekvenser er av typen virtual cop(tror jeg) Synd jeg ikke husker mer, er veldig lenge siden jeg spillte dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
:hmm: Husker jeg spilte et månelandings-spill på Windows 3.1 for veldig lenge siden. Det var 2d og du styrte skipet med piltastene. Noen som har navnet på det? :)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Leter etter et gammelt Mac-spill som jeg spilte en eller annen gang rundt midten av 90-tallet, kanskje litt før. Spillet var førstepersons, 2D Sci-Fi adventure-spill, med innslag av action. (fritt etter hukommelsen)

 

Jeg husker bare enkelte scener fra spillet, blandt annet at du kunne skrive inn til Taxi-sjåføren hvor du skulle dra (f.eks "Airport", og han kjørte deg dit). Dette facinerte meg veldig. Man møtte også på romvesener, og jeg husker at senere deler av spillet var satt i verdensrommet.

 

Noen som har noen forslag? Vet dere har lite å gå etter, men jeg er takknemlig for all hjelp.

 

Edds

7625468[/snapback]

 

Delen du prater om der man skriver inn til taxi-sjåføren hvor du skal høres ut som det første Larry-spillet:

 

LSL1-s2.gif

 

Kan jo hende du blander dette og space quest som iogforseg så helt likt ut:

 

spacequest.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
:hmm: Husker jeg spilte et månelandings-spill på Windows 3.1 for veldig lenge siden. Det var 2d og du styrte skipet med piltastene. Noen som har navnet på det? :)

7625799[/snapback]

Ingen som klarer denne?

Lenke til kommentar
Lurer på navnet på et cd-rom spill, ett av de tidlige. (da cd-rom var nytt og imponerende...)

Man vandrer rundt i diverse alien vedener og dreper aliens, alt er så vidt jeg kan huske cgi. Mange fighte sekvenser er av typen virtual cop(tror jeg) Synd jeg ikke husker mer, er veldig lenge siden jeg spillte dette.

7625790[/snapback]

Tror Kansje det kan ha vært Turok??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6
:hmm: Husker jeg spilte et månelandings-spill på Windows 3.1 for veldig lenge siden. Det var 2d og du styrte skipet med piltastene. Noen som har navnet på det? :)

7625799[/snapback]

Over 1 måned siden jeg spurte, og ingen svar :/

Lenke til kommentar

Fin tråd :) Kanskje eg kan få svar på noko som har plaga meg ein del.

 

Spelte ein demo av eit spel ein gong, trur eg fikk demoen i eit PC-PLAY blad, skal vere veldig forsiktig med årstal sidan eg er veldig usikker, men vil tippe rundt 97-98 kanskje.

 

Spelet var eit strategispel og eg trur, sjølv om eg ikkje er heilt sikker, at "Peasants" var ein del av tittelen. Lurer på om det heitte "eitelleranna & Peasants" eller "Peasants & eitelleranna", men er usikker på det. Uansett.. i spelet bygde du opp ein liten by som i andre strategispel, men for å få fleire folk kunne du ikkje berre trykke på ein knapp for å lage dei, du måtte gjere slik at folk blei forelska og så lagde nye folk "the old fashioned way". Huskar det tok lang tid før eg skjønte det. Trur det berre var eitt map på demoen, eller kanskje det var fleire, men eg kom meg aldri vidare. På det mapet i alle fall, kunne du gå litt aust for byen og der fann eg ein eller anna magisk ting om eg ikkje hugsar heilt feil..

 

Håpar nokon her kjenner det igjen :)

Lenke til kommentar

Spelte ein demo av eit spel ein gong, trur eg fikk demoen i eit PC-PLAY blad, skal vere veldig forsiktig med årstal sidan eg er veldig usikker, men vil tippe rundt 97-98 kanskje.

 

Spelet var eit strategispel og eg trur, sjølv om eg ikkje er heilt sikker, at "Peasants" var ein del av tittelen. Lurer på om det heitte "eitelleranna & Peasants" eller "Peasants & eitelleranna", men er usikker på det.

 

Håpar nokon her kjenner det igjen :)

7899827[/snapback]

 

Var det "Beasts & Bumpkins" ? - http://www.mobygames.com/game/windows/beasts-bumpkins

 

Det var en demo av dete spillet i PC-Play nr. 5 1997.

 

Fikk aldri prøvd det, men det ser litt ut som om det kan være det du mener...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...