Gå til innhold

Fikk ødelagt eksamen etter Windows 10-oppdatering: Microsoft legger seg langflate etter massiv klagestorm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har brukt malware-teknikker for å lure folk til å oppgradere. Selv når man sier nei gjentatte ganger prøver de seg gang på gang. Følger man ikke ekstremt godt med så infiseres maskinen med Windows 10.

 

Å finne den rette balansen for å få flest brukere over på den nye plattformen har ikke vært lett, sier markedsdirektør Chris Copossela i Microsoft.

Svada fra ende til annen. Balansen er enkel: Hvis brukeren sier nei, så mener han nei. Å fortsette å prøve å lure og manipulere etter et klart nei er forkastelig og intet annet enn ondsinnet.

 

Windows 10 burde vel egentlig vært blokkert av antivirus-programmer som malware.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

"Vårt oppgraderingsvarsel hadde innledningsvis et budskap som kunne misforstås, og således har noen stengt oppgraderingsvinduet i den troen at man da har kansellert oppgraderingen. Det var ikke tilfelle og oppgraderingen ble igangsatt, konstaterte han."

 

Det tror jeg må arkiveres som en løgn...

 

Det riktige er vel (høyst sannsynlig) at meldingen var designet av Microsoft nettopp for å skulle kunne misforstås, og for å få flere til å godta en oppgradering uten nødvendigvis å skjønne hva de hadde godtatt.

 

Jeg så noen av disse meldingene selv, og jeg husker jeg tenkte at de var designet litt som feller, og at jeg måtte prøve å holde tunga rett i munnen for å unngå å ende opp med å bestille en oppgradering som jeg ikke ønsket (eller til et tidspunkt som jeg ikke ønsket)...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Balansen er enkel: Hvis brukeren sier nei, så mener han nei. Å fortsette å prøve å lure og manipulere etter et klart nei er forkastelig og intet annet enn ondsinnet.

 

Jeg så for meg en voldtekt når jeg leste det der. Lurer på hva markedsdirektøren gjør på fritiden, noe må jo ha fått ham til å utføre dette digitale overgrepet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes selv at Win 10 maset ble altfor mye. Men jeg klarte å unngå fella til Microsoft. Bruker Win 7 fremdeles. Stabilt som et fjell på min pc. Hvorfor fikse noe som ikke er i stykker?. Vil anbefale folk å bruke oprativsys som fulgte maskinen ved fabrikk innst, frem til den er død. Så bruke det system som følger når du kjøper ny maskin. Eneste unntaket jeg har gjort her. Er da jeg kjøpte pc med Millenium OS for mange år siden. Den ble nedgradert til win 98. Husker jeg hadde aldri trøbbel med denne under 98. Den kjørte strøkent... Å oppgradere OS på eldre maskiner anbefaler jeg normalt ikke. Hadde en pc for mange år siden hvor jeg faktisk kjørte XP OS og jeg trengte bare XP cd`en. XP cd fant alle drivere til pc i XP cd og denne maskinen var stødig som et fjell. En data ekspert sa til meg når han så dette. Pc som ikke trenger andre programmer enn OS for å kjøre er de mest stabile maskinene. Mulig han har rett, dette har jeg kun opplevd med en pc i løpet av livet... Alle andre jeg har hatt trengte eksterne drivere i tillegg... Kan legge til at dette var en gammel Siemens Family pc. (Med forbehold at jeg husker rett).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 10 burde vel egentlig vært blokkert av antivirus-programmer som malware.

 

Det var jo et veldig sint innlegg da.

Ja, de kunne vært mer disket med tanke på hvordan dette reklameres til forbrukerne, og ja det burde ikke vært noe så tullete som at å lukke vinduet = oppgradering startes.

 

Men samtidig så har Windows hatt for mange baller i luften, dvs for mange OSer de må holde ved like og oppgradert mot bla.a. nye trusler. At folk velger å utsette å oppgradere, skjønner jeg ikke.

Like mye som jeg ikke skjønner da jeg har sett noen bruke OSX Leopard idag (!!!), selv om de kunne ha oppgradert helt gratis alrede til noe som fungerer så mye bedre.

Lenke til kommentar

Fikk aldri noe sånn vindu med lukk=oppgradering.

Oppgraderte 28 juli ett år etter at de begynte å mase, har hatt veldig lite problemer og de fleste små problemene med litt heng her og der kommer vel av at jeg oppgraderte en 3ish år gammel windows 7 innstallasjon.

 

Men av alle de som klager, tenk på hvor mange fler som er fornøyd med w10 som ikke sier noe, noen så klart fordi de ikke vet bedre, men slik er det nå alltid.

Var noget negativ i starten, men etter at jeg har brukt w10 så er det egentlig nice å bruke.

 

Btw, eksamen, bruk penn og papir, før klarte vi eksamen og tentamen med penn og papir, vi klarte også hele skole år uten PC også så for å bruke litt nynorsk, whats the problem?

 

Elsker hvordan "papir løst samfunn" liksom er så bra når alt bare tar lengre tid og er desto mer vanskelig.

Og nei, jeg er ingen pensjonist eller i nærheten av pensjonsalder.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
At folk velger å utsette å oppgradere, skjønner jeg ikke.

 

Skulle gjerne ha oppgradert til Windows 10,

men måtte tilbakestille til Win 7 da tastaturet sluttet å fungere ca. 1 minutt etter at jeg logget inn i Win 10.

 

Dette er på en stasjonær pc med G710+ tastatur...

 

Så blir nok å vente til jeg bygger ny pc,

får heller ta en innstallasjon fra scratch istedet for oppgradering.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Microsoft har brukt malware-teknikker for å lure folk til å oppgradere. Selv når man sier nei gjentatte ganger prøver de seg gang på gang. Følger man ikke ekstremt godt med så infiseres maskinen med Windows 10.

 

 

Å finne den rette balansen for å få flest brukere over på den nye plattformen har ikke vært lett, sier markedsdirektør Chris Copossela i Microsoft.

Svada fra ende til annen. Balansen er enkel: Hvis brukeren sier nei, så mener han nei. Å fortsette å prøve å lure og manipulere etter et klart nei er forkastelig og intet annet enn ondsinnet.

 

Windows 10 burde vel egentlig vært blokkert av antivirus-programmer som malware.

Ja, det er trist at Microsoft gir bort ny versjon av OS'et. Når det gjelder Android er det omvendt. Da maser brukerne om at de ikke får siste versjon. Klager på Google, Samsung osv at de ikke får oppgradert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

At folk velger å utsette å oppgradere, skjønner jeg ikke.

Why fix it, if it isn't broke?

Har begge nå, og ser ingen forskjell i hverdagsbruk. Uansett er OsX etter min mening bedre til privatbrukt.

Antar du mener Mac OS, men jeg ville faktisk heller anbefalt Chrome OS med mindre brukeren har spesielle behov utover det de fleste jeg vet om bruker maskinen sin til i dag.

Lenke til kommentar

 

 

At folk velger å utsette å oppgradere, skjønner jeg ikke.

Why fix it, if it isn't broke?

Fordi 7 er en viderekommen Vista, dvs et stykke d***, og 8 var et horribelt eksperiment med Metro. Kan sikkert komme på flere grunner.

 

 

Metro kan skrus av. Jeg har 8,1 med plugin.

Lenke til kommentar

 

Windows 10 burde vel egentlig vært blokkert av antivirus-programmer som malware.

Det var jo et veldig sint innlegg da.

Ja, de kunne vært mer disket med tanke på hvordan dette reklameres til forbrukerne, og ja det burde ikke vært noe så tullete som at å lukke vinduet = oppgradering startes.

 

Men samtidig så har Windows hatt for mange baller i luften, dvs for mange OSer de må holde ved like og oppgradert mot bla.a. nye trusler. At folk velger å utsette å oppgradere, skjønner jeg ikke.

 

Det er da ikke mitt problem om Microsoft har mange baller i luften. Det gir dem ingen rett til å drive med malware-praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...