Gå til innhold

2017 er her. Dette er lanseringene vi venter på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er spent på om de nye OLED-ene blir priset lavere eller om de forsøker å opprettholde høy pris. Nåværende modeller har jo hatt et ganske kraftige priskutt siden de ble lansert for et års tid siden og visstnok solgt i ekstreme antall i Norge i desember.

 

Det er vel også ventet lansering av DCR-GH5 fra Panasonic,

Jeg leste noen rykter om at den skulle veie mer enn mange speilrefleks med ~dobbelt så stor sensor, 725 gram inkludert batteri og minnekort.
Lenke til kommentar

Jeg er spent på om de nye OLED-ene blir priset lavere eller om de forsøker å opprettholde høy pris. Nåværende modeller har jo hatt et ganske kraftige priskutt siden de ble lansert for et års tid siden og visstnok solgt i ekstreme antall i Norge i desember.

 

Det er vel også ventet lansering av DCR-GH5 fra Panasonic,

Jeg leste noen rykter om at den skulle veie mer enn mange speilrefleks med ~dobbelt så stor sensor, 725 gram inkludert batteri og minnekort.

 

 

Det er neppe valget om du vil ha plattformens minste hus nei, men for de som trenger det, så er det varianter ned i omtrent 200 gram.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dere må huske på at ryktene sier at en 4-kjerne KabyLake-X er ventet å komme til kommende HEDT plattformen til Intel. Da har man muligheten for å bytte til flere kjerner senere på samme hovedkortet.

 

Det er kanskje interessant for noen som bytter prosessoren rimelig ofte. For de fleste så vil vel det aktuelle hovedkortet være klar for oppgradering på samme tid som det å eventuelt oppgradere KabyLake-X prosessoren er aktuelt.

 

KabyLake-X, uten at vi vet så fryktelig mye om denne enda virker som en ekstremt merkelig CPU. Ryktene sier jo at den ikke vil ha flere PCI-Express Lanes sammenlignet med KabyLake, så du betaler altså ekstra for LGA2066 og Intel X299, men velger altså en prosessor som ikke gir deg fordelene av HEDT plattformen.

 

Hadde den i det minste kunne tilby samme antall PCI-Express lanes som Skylake-X så hadde jeg forstått det. Da hadde det vært en fin løsning for de som prioriterer IPC, optimalisering og enkeltrådytelse og ikke ser noe behov for mer enn fire kjerner, men samtidig har mulighet for SLI osv uten å bli begrenset av antallet PCI-Express lanes.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på om de nye OLED-ene blir priset lavere eller om de forsøker å opprettholde høy pris. Nåværende modeller har jo hatt et ganske kraftige priskutt siden de ble lansert for et års tid siden og visstnok solgt i ekstreme antall i Norge i desember.

Det er vel også ventet lansering av DCR-GH5 fra Panasonic,

Jeg leste noen rykter om at den skulle veie mer enn mange speilrefleks med ~dobbelt så stor sensor, 725 gram inkludert batteri og minnekort.

Det er neppe valget om du vil ha plattformens minste hus nei, men for de som trenger det, så er det varianter ned i omtrent 200 gram.

Det finnes også speilrefleks som veier under 200 gram, inkludert et f/2.8 normalobjektiv, (totalt 172g) men det er klart det kan jo ikke måle seg med større og nyere modeller på svært mange måter. Det noe sarkastiske poenget mitt er at jeg ikke anser <200g-variantene med mFT for særlig sammenlignbare, blant annet fordi de mangler søker og er begrenset på mange områder.

 

En pussig tilfeldighet er at speilrefleksen jeg linker bruker filmformatet 17x13 mm, nesten eksakt samme størrelse som micro four thirds sensorene (17,3x13 mm).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg er spent på om de nye OLED-ene blir priset lavere eller om de forsøker å opprettholde høy pris. Nåværende modeller har jo hatt et ganske kraftige priskutt siden de ble lansert for et års tid siden og visstnok solgt i ekstreme antall i Norge i desember.

 

Det er vel også ventet lansering av DCR-GH5 fra Panasonic,

Jeg leste noen rykter om at den skulle veie mer enn mange speilrefleks med ~dobbelt så stor sensor, 725 gram inkludert batteri og minnekort.

 

Omtrent like mye som YAGH-enheten man ikke lenger trenger i tillegg, GH5 lagrer 4K opp til 30p i 10bit 422 internt (60p i 8bit 420, 1080p opptil 180fps).

Sånn sett blir det en reduksjon på litt under 500g?

Lettere enn FS7 sine 2,2Kg (body only).

 

 

1411576219000_IMG_427820.jpg

 

Lenke til kommentar

 

Jeg er spent på om de nye OLED-ene blir priset lavere eller om de forsøker å opprettholde høy pris. Nåværende modeller har jo hatt et ganske kraftige priskutt siden de ble lansert for et års tid siden og visstnok solgt i ekstreme antall i Norge i desember.

Det er vel også ventet lansering av DCR-GH5 fra Panasonic,

Jeg leste noen rykter om at den skulle veie mer enn mange speilrefleks med ~dobbelt så stor sensor, 725 gram inkludert batteri og minnekort.

Det er neppe valget om du vil ha plattformens minste hus nei, men for de som trenger det, så er det varianter ned i omtrent 200 gram.

Det finnes også speilrefleks som veier under 200 gram, inkludert et f/2.8 normalobjektiv, (totalt 172g) men det er klart det kan jo ikke måle seg med større og nyere modeller på svært mange måter. Det noe sarkastiske poenget mitt er at jeg ikke anser <200g-variantene med mFT for særlig sammenlignbare, blant annet fordi de mangler søker og er begrenset på mange områder.

 

En pussig tilfeldighet er at speilrefleksen jeg linker bruker filmformatet 17x13 mm, nesten eksakt samme størrelse som micro four thirds sensorene (17,3x13 mm).

 

 

Det er jo poenget mitt også, det er ganske meningsløst å kun se på vekt, uten å se på funksjoner i tillegg, GH5 er et langt mer funksjonsrikt kamera enn de letteste APS-C-typene, slik er det på alle plattformer, man får lette og enkle hus, og tyngre og mer funksjonsrike hus. 

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...