Gå til innhold

Returnere flyktninger?

ili

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp at Danmark ønsker å sende tilbake flyktninger.

http://m.nettavisen.no/nyheter/danmark-far-kritikk-for-plan-om-a-sende-somaliske-kvoteflyktninger-tilbake/3423296694.html

Kunne det vært en idé å sende tilbake de flyktningene som ikke har klart å integrere seg når det er relativt trygt i hjemlandet? Det vil si de uten fast arbeid, har gjort kriminelle handlinger og ikke klart integreringstest.

Noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne det vært en idé å sende tilbake de flyktningene som ikke har klart å integrere seg når det er relativt trygt i hjemlandet? Det vil si de uten fast arbeid, har gjort kriminelle handlinger og ikke klart integreringstest.

Er det ikke mer eller mindre det som skjer da?

• Liker 1
Skrevet

Vi sender aldri innvandrere tilbake for da er vi rasister!

Det er forskjell på innvandrer og flyktning, og de to burde holdes separert. Mange innvandrere gir det ingen fornuft å sende tilbake.

Skrevet

https://www.ssb.no/befolkning/nokkeltall/befolkning

"I dag er nettoinnvandringen viktigere for befolkningsveksten enn fødselsoverskuddet."

"Etterkrigstidens babyboom varte til midten av 1960-tallet, og ble avløst av en nedgang som nådde bunnen på begynnelsen av 1980-tallet. Deretter økte fruktbarheten igjen noe, og stabiliserte seg på om lag 1,9 barn per kvinne, og er nå gått ned til 1,7 barn per kvinne. Ser vi bort fra inn- og utvandring, må det samlede fruktbarhetstallet i et land være ca. 2,1 for at folketallet ikke skal synke på lengre sikt."

Med andre ord kunne vi godt ha bygd en Trump-mur rundt Norge, men da måtte vi ha innført forbud mot gummi og P-piller...

Skrevet

Men da har du som forutsetning at befolkningsvekst er utelukkende positivt, i norge er vi ikke spesielt presset enda, men det kan komme en tid hvor befolkningsvekst kan bli ett problem. Eller så er det enklere å oppfordre befolkningen til å få barn enn det er å begrense befolkningen fra å få barn.

• Liker 5
Skrevet

"I dag er nettoinnvandringen viktigere for befolkningsveksten enn fødselsoverskuddet."

"Etterkrigstidens babyboom varte til midten av 1960-tallet, og ble avløst av en nedgang som nådde bunnen på begynnelsen av 1980-tallet. Deretter økte fruktbarheten igjen noe, og stabiliserte seg på om lag 1,9 barn per kvinne, og er nå gått ned til 1,7 barn per kvinne. Ser vi bort fra inn- og utvandring, må det samlede fruktbarhetstallet i et land være ca. 2,1 for at folketallet ikke skal synke på lengre sikt."

Med andre ord kunne vi godt ha bygd en Trump-mur rundt Norge, men da måtte vi ha innført forbud mot gummi og P-piller...

This. Vi trenger folk her i vesten for å ikke stagnere og når vi ikke klarer dette selv, ja så trenger vi påfyll av folk. Det er vel egentlig ikke verre enn det.

Skrevet

This. Vi trenger folk her i vesten for å ikke stagnere og når vi ikke klarer dette selv, ja så trenger vi påfyll av folk. Det er vel egentlig ikke verre enn det.

Hvorfor mener du befolkningen må øke?

• Liker 1
Gjest Bruker-245639
Skrevet

Vi burde jo aldri ha sluppet dem inn til å begynne med.

Skrevet

Noen tanker rundt dette?

Selvsagt bør de sendes tilbake, om de ikke drar frivillig.  Er det trygt i hjemlandet, så bør de returnere for å være med å bygge opp landet sitt igjen.  På samme måte som ganske mange nordmenn returnerte til sine nedbrente hjemsteder etter krigens slutt, for å bygge de opp igjen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det ikke mer eller mindre det som skjer da?

Målet med FNs flyktningorganisasjon er å bosette flyktninger permanent andre steder i verden (med mindre flyktningene er palestinske, for da er målet det motsatte - at de skal tilbake til Israel).

Endret av hekomo
Skrevet

Fortsette å blåse opp luftslottet til neste generasjon kommer ja.. god plan ;)

• Liker 4
Gjest Bruker-245639
Skrevet

Jeg går ut fra at du med "sluppet dem inn" mener "gitt de oppholdstillatelse"?

Nei, jeg mener å ha sluppet dem inn.

Skrevet

Okay, jeg biter på...

Hvem skal ikke få slippe inn?

Gjest Bruker-245639
Skrevet

Okay, jeg biter på...

Hvem skal ikke få slippe inn?

Enhver asylsøker, enhver flyktning, enhver ikke-vestlig som søker familiegjenforening med en som er førstegenerasjons innvandrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...