Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er den nye skjermteknologien til dell, den bruker 35 % mindre strøm enn alle andre skjermen på markedet. Det hele oppnås ved å slå av skjermen i korte perioder.

 

Prøv å legg inn en ren installering av Win 10 og oppdater, eller se om det er slik i BIOS/system diagnostics og. Er det det så er det bare å ringe Dell så kommer de kom på døren og fikser det i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Slå på maskinen og trykk hele tiden på F12 til du kommer til menyen og velg diagnostics for å få maskinen til å kjøre tester.

 

Går i hvert fall gjennom noen forskjellige tester knyttet til grafikk. Er ikke sikkert du finner noe feil der, men Dell kommer uansett til å be deg om å gjøre det så de vet hvilke komponenter de må ta med.

 

Dell sender folk på døren i hele Norge ja, så om problemet bare dukker opp av og til så slipper du i hvert fall å vente i evigheter på å få laptopen tilbake.

Lenke til kommentar

Fått brukt maskinen i et par dager nå. Skjermflimmer inntreffer fra tid til annen. Maskinen fryser i et par sekunder ganske ofte, prøvd å følge fiks på dette via reddit, men uten hell. Har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg syns coil whinen er irriterende eller ikke, kommer som regel når maskinen går med strøm tilkoblet og er i aller høyeste grad merkbar når jeg sitter i et stille rom. 

 

Prøvde å kjøre inn en fresh versjon av w10. Ser ikke ut som at det løste noen problemer. 

Lenke til kommentar

Fått brukt maskinen i et par dager nå. Skjermflimmer inntreffer fra tid til annen. Maskinen fryser i et par sekunder ganske ofte, prøvd å følge fiks på dette via reddit, men uten hell. Har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg syns coil whinen er irriterende eller ikke, kommer som regel når maskinen går med strøm tilkoblet og er i aller høyeste grad merkbar når jeg sitter i et stille rom.

 

Prøvde å kjøre inn en fresh versjon av w10. Ser ikke ut som at det løste noen problemer.

Prøv å avinstallere og reinstallere intern grafikk, skjermkort og trådløs nettverksdriver i den rekkefølgen. Siste verson av alle drivere samt oppgrader bios om det er kommet ny.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Fått brukt maskinen i et par dager nå. Skjermflimmer inntreffer fra tid til annen. Maskinen fryser i et par sekunder ganske ofte, prøvd å følge fiks på dette via reddit, men uten hell. Har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg syns coil whinen er irriterende eller ikke, kommer som regel når maskinen går med strøm tilkoblet og er i aller høyeste grad merkbar når jeg sitter i et stille rom. 

 

Prøvde å kjøre inn en fresh versjon av w10. Ser ikke ut som at det løste noen problemer.

Jeg beklager, men hvis du opplever disse problemene ville jeg heller levert inn maskinen og fått den reparert eller erstattet av Dell. Ganske meningsløst å kaste bort sin egen tid, samt garanti- og angreretttiden på fikser som ikke fungerer...

Lenke til kommentar

Enig i det. Maskinen skal fungere når du får den. Hvis du må fikse på ting fra dag en så bør den leveres inn og Dell får fikse det. Om de ikke klarer å fikse problemene så kjøp noe annet. Skal ikke være sånn at en bruker masse penger for å få en maskin som skal være det ypperste men en må sitte å fikse på den fra dag 1.

Lenke til kommentar

Jo, jeg er til dels enig. Nå ser det ut som at lagginga er fikset, avinstallerte og installerte driver for integrert skjermkort på nytt. Jeg har heller ikke sett noe mer skjermflimmer etter dette ble gjort. 

 

Når man kjører en clean install av windows, så må man vel regne med litt knoting når man skal få installert alt på nytt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...