Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Det er i hvert fall umulig å få kontakt med Dell i Norge. Blir bare henvist til Dustin eller hjemmesidene til Dell.... 

 

Men hvis maskinen skal brukes til programmer som lightroom og photoshop, så vil vel 4K være å foretrekke? Eller vil forskjellen være minimal? 4K skjermen er jo glossy, så det spørs om jeg ikke kommer til å kjøpe en matt skjermbeskyttelse som man kan klistre på.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er noen på reddit som skriver at man kan deaktivere touch funksjonen i BIOS og dermed oppnå bedre batteritid. 

 

 

Jeg har XPS 15 9550 med 4K-skjerm og deaktiverte touch for å se om det kunne gi bedre batteritid. Synes først anslagene over gjenværende batteritid ble bedre, men merket ikke noe særlig i praksis i bruk.

Endret av C64C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall umulig å få kontakt med Dell i Norge. Blir bare henvist til Dustin eller hjemmesidene til Dell....

 

Men hvis maskinen skal brukes til programmer som lightroom og photoshop, så vil vel 4K være å foretrekke? Eller vil forskjellen være minimal? 4K skjermen er jo glossy, så det spørs om jeg ikke kommer til å kjøpe en matt skjermbeskyttelse som man kan klistre på..

Er helt utrolig dårlig service. Ringte nummeret som står på sidene deres kl. 17. De skulle holde åpent til kl. 20. Taster meg gjennom masse valg, ender opp med en innspilt melding om å sjekke ting på dell.no, så ble det brutt. Er det virkelig mulig å ha så fraværende kundeservice og markedsføring!?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvor nøye de sjekker batterier vet jeg derimot ikke. Hvordan skal de se om et internt batteri er over 100 Whr eller ikke? Samtidig hadde de nok gått etter spesielle enheter om det kom noen med mer. Ikke at jeg helt forstår hvordan grensen er 100 Whr, men du kan ha med deg hvertfall to slike batterier, og du kan ha noen mindre og. Det er rimelig lett å koble sammen Li-ion batterier og antenne 3-4 av dem samtidig på rundt 300 Whr f.eks. Og åpenbart så synes flyselskapene de rundt 5 Whr i Note 7 var livsfarlige. Gir ikke helt mening spør du meg.

Tror ikke man skal anta at det ligger så altfor mange tanker bak slike regler :p Når det gjelder Note 7 antar jeg det er snakk om at risikoen er ganske høy. Det vil si

 

risiko = (sannsynlighet for at noe galt skjer) * (hvor ille det er )

 

I vanlige, "friske" batterier er (sannsynlighet for at noe galt skjer) betydelig lavere enn med Note 7, mens (hvor ille det er) kan være høyere hvis batteriet er større selvsagt.

Lenke til kommentar

Jojo, Note 7 er jo mye farligere, fordi den kan antenne selv om folk ikke prøver å antenne den i mye større grad enn batterier ellers. Poenget mitt var vel at hvis noen går på et fly og antenner et 100 Whr eller samlet 300 Whr så vil det skape betydelig kraftigere brann. Så hvis det er så farlig med et 5W batteri vil de da ikke se på noe slik som svært alvorlig?

Lenke til kommentar

Jeg venter til februar og fingeravtrykksensor... Pluss høre litt fra reddit og diverse reviews, før man svir av 20k :p

Fingeravtrykksensor har jeg aldri forstått poenget med når det ikke kan brukes til så mye. På mbp retina så kan jeg se nytten.

 

Er det krise. Går den bare tilbake. Folk på reddit som får maskinene sine i morra :)

Lenke til kommentar

 

De virker ganske villige til å gi litt rabatt hvis man chatter med dem i UK og USA. Kanskje det er mulig å hente litt prosenter hvis man snakker med hu dama som driver facebooksiden i Norge?

Har prøvd og fått nei. I Norge er det visst kun studentrabatt utenom kampanjer på sidene.
Hvor mange prosent er studentrabatten på?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...