Gå til innhold

TEST: Apple Airpods


Anbefalte innlegg

Ingenting er objektivt sett bedre enn noe annet på alt fordi alle har forskjellige preferanser. Som det meste annet er det helt subjektivt.

 

Men teknisk sett har dere selvsagt helt rett.

 

Det kan man si, kanskje med unntak av ting som rekkevidde, vekt, pris osv, men subjektivt eller ikke, så framstår man ikke som spesielt troverdig med et slikt utsagn, det er ikke en eneste hodetelefon på markedet som vinner mot alle konkurrenter på alle områder, alle har sine fordeler og ulemper. Selv om man mener alle parametre er subjektive er det en påstand uten troverdighet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er godt vi har noen til å arrestere folk som liker et produkt best i verden, sånn helt uten å skamme seg over det !

 

Jeg vet du kan bedre enn den type stråmenn, ...

 

AtW

 

Ja, men jeg begynner å bli gammel vet du.

 

kritikken min har har aldri vært at det er noe galt i å synes at det er det beste produktet.

 

Det kan folk få gjøre seg opp sin egen mening om.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Det er godt vi har noen til å arrestere folk som liker et produkt best i verden, sånn helt uten å skamme seg over det !

 

Jeg vet du kan bedre enn den type stråmenn, ...

 

AtW

 

Ja, men jeg begynner å bli gammel vet du.

 

kritikken min har har aldri vært at det er noe galt i å synes at det er det beste produktet.

 

Det kan folk få gjøre seg opp sin egen mening om.

 

Geir :)

 

 

Ikke dra politiker-trikset å lat som man kan mene hva man vil om fakta, det jeg har skrevet står svart på hvitt. Det står ingenting av det du insinuerer, tvert imot er det ganske inngående forklart hva jeg mener. Man skulle ikke tro det var særlig kontroversielt, men det kan virke som enkelte vil krangle uansett, og om man ikke sier noe som er kontroversielt nok, så får man heller finne på noe.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke dra politiker-trikset å lat som man kan mene hva man vil om fakta, ...

 

Sorry. Diskuterer mest med politikere for tiden. Kanskje jeg er blitt miljøskadd...  :wee:

 

..., det jeg har skrevet står svart på hvitt. 

 

Javisst. Og da kan vi jo rekapitulere:

 

1. Eunaas som har kjøpt seg et sett og er strålende fornøyd forteller oss det. Han våger seg endog på følgende åpenbare hyperbole:

 

Apple sine Airpods vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter.

 

2. Til hvilket du svarer:

 

Om du overdriver mindre så vil din vurdering bli tatt mer alvorlig, ting som "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter" gjør at du blir tatt mindre seriøst.

 

Som du etterpå modifiserer til: "det gjør at jeg ikke tar hans vurdering seriøst." (Min understreking.) Det er selvsagt ditt privilegium. 

 

Alt godt, og dere kunne det jo sluttet. Han synes de er best i verden, du synes han overdriver, og det gjør han jo. Så kan jo en stakkars bestefar spørre om man trengte å ta den så seriøst. Det er en bruker som er ekstra glad for noe han har kjøpt, forteller oss det og det skjer da hele tiden. Og kanskje hadde det blitt med det.

 

3. Men eunaas velger å begrunne sitt svar, med henvisning til egen erfaring og konkrete eksempler. Noen synes det var et godt svar, men andre følte vel at han utfordret skjebnen.

 

4. For dette kan du ikke la ligge. Ikke bare overfor ham, men overfor Audun som tar ham i forsvar. Her skal han tvinges til å krype til korset, og innrømme sin helligbrøde: Et diskutabelt fanboyutsagn.  :ohmy:

 

Man skulle ikke tro det var særlig kontroversielt, men det kan virke som enkelte vil krangle uansett, og om man ikke sier noe som er kontroversielt nok, så får man heller finne på noe.

 

Mitt poeng nettopp. Dette var kanskje en overdrivelse fra eunaas, om det fortjente en krangel er spørsmålet. Det blir vel litt som når vår datter (eller var det svigersønn) under julemiddagen sa "Dette er verdens beste pinnekjøtt". Til det kunne noen andre selvsagt svart "Om du overdriver mindre så vil din vurdering bli tatt mer alvorlig". Men det gjorde vi ikke. Vi svarte: "Ja, det var deilig", og lot vår egen mening om hva som er det beste, og muligheten for at det finnes bedre, ligge. Han/hun synes det var best i verden, og det er greit.

 

Dette er ikke så kontroversielt, AtW, dette er et diskusjonsforum og om du vil være epleskeptiker så er det selvsagt ditt privilegium. Det er bare det at de få gangene jeg beveger meg inn i en slik tråd om et epleprodukt i disse dager, så finner jeg de samme personene der for å ta ned fanboys og hyperboler. Og siden jeg "kjenner" deg fra mange år på forumet, så legger jeg merke til det.

 

Som sagt: Det er ditt privilegium å bruke tiden din på slikt. Så får det være mitt privilegium å påpeke det av og til... 

 

Fortsatt god jul!  :xmas:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ikke dra politiker-trikset å lat som man kan mene hva man vil om fakta, ...

 

Sorry. Diskuterer mest med politikere for tiden. Kanskje jeg er blitt miljøskadd...  :wee:

 

..., det jeg har skrevet står svart på hvitt. 

 

Javisst. Og da kan vi jo rekapitulere:

 

1. Eunaas som har kjøpt seg et sett og er strålende fornøyd forteller oss det. Han våger seg endog på følgende åpenbare hyperbole:

 

Apple sine Airpods vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter.

 

2. Til hvilket du svarer:

 

Om du overdriver mindre så vil din vurdering bli tatt mer alvorlig, ting som "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter" gjør at du blir tatt mindre seriøst.

 

Som du etterpå modifiserer til: "det gjør at jeg ikke tar hans vurdering seriøst." (Min understreking.) Det er selvsagt ditt privilegium. 

 

Alt godt, og dere kunne det jo sluttet. Han synes de er best i verden, du synes han overdriver, og det gjør han jo. Så kan jo en stakkars bestefar spørre om man trengte å ta den så seriøst. Det er en bruker som er ekstra glad for noe han har kjøpt, forteller oss det og det skjer da hele tiden. Og kanskje hadde det blitt med det.

 

3. Men eunaas velger å begrunne sitt svar, med henvisning til egen erfaring og konkrete eksempler. Noen synes det var et godt svar, men andre følte vel at han utfordret skjebnen.

 

4. For dette kan du ikke la ligge. Ikke bare overfor ham, men overfor Audun som tar ham i forsvar. Her skal han tvinges til å krype til korset, og innrømme sin helligbrøde: Et diskutabelt fanboyutsagn.  :ohmy:

 

Man skulle ikke tro det var særlig kontroversielt, men det kan virke som enkelte vil krangle uansett, og om man ikke sier noe som er kontroversielt nok, så får man heller finne på noe.

 

Mitt poeng nettopp. Dette var kanskje en overdrivelse fra eunaas, om det fortjente en krangel er spørsmålet. Det blir vel litt som når vår datter (eller var det svigersønn) under julemiddagen sa "Dette er verdens beste pinnekjøtt". Til det kunne noen andre selvsagt svart "Om du overdriver mindre så vil din vurdering bli tatt mer alvorlig". Men det gjorde vi ikke. Vi svarte: "Ja, det var deilig", og lot vår egen mening om hva som er det beste, og muligheten for at det finnes bedre, ligge. Han/hun synes det var best i verden, og det er greit.

 

Dette er ikke så kontroversielt, AtW, dette er et diskusjonsforum og om du vil være epleskeptiker så er det selvsagt ditt privilegium. Det er bare det at de få gangene jeg beveger meg inn i en slik tråd om et epleprodukt i disse dager, så finner jeg de samme personene der for å ta ned fanboys og hyperboler. Og siden jeg "kjenner" deg fra mange år på forumet, så legger jeg merke til det.

 

Som sagt: Det er ditt privilegium å bruke tiden din på slikt. Så får det være mitt privilegium å påpeke det av og til... 

 

Fortsatt god jul!  :xmas:

 

Geir :)

 

 

Du fortsetter med stråmenn, det jeg poengterte som problematiske var hverken at han er strålende fornøyd, eller at han synes det er det beste hodetelefonene man kan få tak i. Kanskje han ikke er opptatt av å bli tatt seriøst, og bare vil rope ut noe, det kan være, isåfall står han fritt til å ignorere mitt råd.

 

At folk ønsker å "forsvare", det vil si gå imot mitt i utgangspunktet rimelig ukontroversielle utsagn, (nemlig at om man kommer med det som er åpenbart er en ekstremt overdrevent påstand, så framstår ens vurderinger mindre troverdig), så er det ikke så overraskende jeg tar til  motmæle. Det faktumet at folk utelukkende har argumentert med enten stråmenn, eller hypoteser om at han egentlig mente noe annet enn han skrev illustrerer hvor lite kontroversiell påstanden min egentlig er. Om man faktisk forholder seg til det jeg og han skrev, så er det nesten umulig å være uenig, derfor må man finne på noe annet. (jeg har vel forsåvidt også latt saken ligge ovenfor den originale brukeren for lenge siden, men det er andre som har kommet med sine innspill som jeg har kommentert).

 

Jeg velger forøvrig å ha større tiltro til mine meddebattanter enn små barn. Man kan såklart anta at det er enkle sjeler man diskuterer med, jeg velger å tro at folk er noenlunde oppegående og ønsker å bli tatt seriøst, men jeg kan ta feil.

 

Jeg vet ikke helt hva "epleskeptiker" betyr for deg, men sånn jeg tolker ordet så kjenner jeg meg ikke igjen. Eplet gjør mye bra, mye dårlig og mye middelmådig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidenes tråd de siste 10-12 innleggene :D

Atw: Joda, er sikkert en overdrivelse, men Geir skriver akkurat det jeg tenkte jeg skulle skrive, bare så utrolig mye bedre. Kanskje best i verden! :D

 

ATW: Det er av å til lov å la ting gli forbi, selv om at det ikke var 100% korrekt.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Tidenes tråd de siste 10-12 innleggene :D

Atw: Joda, er sikkert en overdrivelse, men Geir skriver akkurat det jeg tenkte jeg skulle skrive, bare så utrolig mye bedre. Kanskje best i verden! :D

 

ATW: Det er av å til lov å la ting gli forbi, selv om at det ikke var 100% korrekt.

 

Ja, det er sant, det er lov å la ting gli forbi, og jeg burde sikkert vært flinkere til det. Det var opprinnelig kun ment som et velmenende råd, men det har jo glidd endel ut.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bose QC30 byttet jeg etter å ha prøvd de en gang, for det halskjedet  der gjorde de så lite behagelig at jeg ville foretrukket en kabel. Bose Soundsport er de jeg har brukt mest i høst og har vært greit fornøyd med, men kabelen bak nakken er til hinder under trening. Lydkvaliteten er heller ikke bedre etter mine ører.  

 

Jeg har også Bose SoundSport. Vil tippe jeg har brukt de ca 60-70 timer på diverse treningsøkter til nå. Løping, løfting, hopping, ski etc. Aldri hatt noe som helst problem med at kabel har vært til hinder. Men så klipser jeg de fast til t-skjorte eller genser når jeg bruker de med den klipsen som følger med. Da sitter de på plass. I tillegg har Bose vært eksepsjonelt flink til å unngå at kakk etc i ledning ikke forplanter seg som ulyd inn i øret.

 

Det eneste jeg ikke liker med SoundSport, er at de stikker litt ut av øret, som gjør det nærmest umulig å bruke de under lue nå på vinteren. Der ser jeg for meg at AirPods kanskje kan gjøre nytten. Men i og med mine ører ikke akkurat er malen som Apple har brukt for designet av sine EarPods og AirPods, regner jeg med at de ikke vil være noen match for meg. EarPods har nemlig en lei tendens til å falle ut av mine ører.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...