Gå til innhold

Denne bryteren finnes kun i norske F-35-fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en lang og fin artikkel, men det nevnes vel ikke hva skjermen faktisk gjør? Det står noe om at man trenger den for å operere i tynnere luft, men jeg regner ikke med at det snakkes om å bruke den i luften i store høyder?

 

Den skal være generelt tll hjelp ved is, snø og sterk vind der de lander. Tynn luft, vil vel være gjeldende ved landing i høyereliggende områder.

Lenke til kommentar

Det meste av militært utstyr har en såkalt "eksportversjon".

 

Gjelder dette F35, eller bryter man alle tradisjoner for forsvarsmateriell og eksport av sådann i denne sak?

 

Og om det vi får er en eksportversjon, hva skiller den fra USA sin?

 

Håper ingen har lagt merke til hvor bra eksportversjonen av Abrahams, solgt til Irak, gjør det i faktisk krig? Ja det er så bra at ISIS jubler.

Lenke til kommentar

Vi får bare håpe folket har vett til å stemme inn partier ved neste valg som kan få begrenset skadene denne jagerbomberen gjør på landets forsvarsevne.

 

Er det noen debatt noe sted om hvilke land vi skal bombe forresten?

 

"Forsvar"-alliansen NATO, og norske "politikere" bomber det meste bare ( bakmennene i) USA plystrer.

 

http://www.derimot.no/blog/nato-hjalp-jihadistene-til-%C3%A5-skyte-p%C3%A5-sykehus

 

 

Vi burde kansellere noen av ordrene på F-35, kjøpe noe bedre og billigere, og bruke pengene på å gi materialer til å bygge opp Libya, som generalsekretæren  fikk bombet i bytte mot ny jobb  og bodyguards.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det var en lang og fin artikkel, men det nevnes vel ikke hva skjermen faktisk gjør? Det står noe om at man trenger den for å operere i tynnere luft, men jeg regner ikke med at det snakkes om å bruke den i luften i store høyder?

 

Den skal være generelt tll hjelp ved is, snø og sterk vind der de lander. Tynn luft, vil vel være gjeldende ved landing i høyereliggende områder.

Jup, lurer bare på om Norge har høytliggende rullebaner?

Isete og ofte korte rullebaner er et problem.

 

Bremsefallskjermen helper å bremse flyet etter at det har hjulene på bakken.

Ikke bruk den i luften :)

Lenke til kommentar

Denne knappen...ser mange knapper på bildet..hvem av knappene???

Ingressen: "Den røde «drag chute»-knappen er den eneste særnorske løsningen i cockpiten på en F-35. Oppe til venstre i panelet sitter bryteren som utløser en bremseskjerm."

 

Det var en lang og fin artikkel, men det nevnes vel ikke hva skjermen faktisk gjør? Det står noe om at man trenger den for å operere i tynnere luft, men jeg regner ikke med at det snakkes om å bruke den i luften i store høyder?

Det står at det er en bremseskjerm, og det er bilde av den i artikkelen. Det er altså tilsynelatende en "fallskjerm" som "henger" bak flyet og hjelper til å bremse ved landing?

 

Begge dere to burde kanskje ha lest artikkelen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De vognene som den Irakiske hæren bruker mot ISIS er de samme USA hadde med seg til Irak. De gjorde det usedvanlig bra når de ble ført av amerikanere med god trening. At leietakeren ikke oppnår de samme resultater er ikke en feil med kjøretøyet.

 

Alle land får egne tilpassede versjoner av F35 i tillegg til den standard NATO pakken. Det er noe av grunnen til at flyet blir dyrt ! Vi har alltid hatt fallskjerm brems pga korte rullebaner her i landet.

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Det var en lang og fin artikkel, men det nevnes vel ikke hva skjermen faktisk gjør? Det står noe om at man trenger den for å operere i tynnere luft, men jeg regner ikke med at det snakkes om å bruke den i luften i store høyder?

 

Det er snakk om en bremseskjerm og årsaken er at den gir nødvendig bremseeffekt på glatt føre og "korte" rullebaner.. Man kan vel kanskje si at "tykkere luft" gir bedre bremsing fra luftbremsene så skjermene da ikke er så viktige..

Lenke til kommentar

Hvorfor skaffer man seg selv ekstra utfordringer med glatte baner og turbulens gjennom å gjenåpne forlengst nedlagte Evenes flystasjon, og legge ned Andøya flystasjon som har langt bedre operative forhold og er i full drift?

 

http://www.bevarandoy.no/pilot-advarer-mot-evenes/

 

Har det slått deg at svaret er nøyaktig det samme som før 9 april 1940?

 

Det er MENINGEN at Norge skal bli okkupert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De vognene som den Irakiske hæren bruker mot ISIS er de samme USA hadde med seg til Irak. De gjorde det usedvanlig bra når de ble ført av amerikanere med god trening. At leietakeren ikke oppnår de samme resultater er ikke en feil med kjøretøyet.

 

Alle land får egne tilpassede versjoner av F35 i tillegg til den standard NATO pakken. Det er noe av grunnen til at flyet blir dyrt ! Vi har alltid hatt fallskjerm brems pga korte rullebaner her i landet.

Dette er jo bare tull det du sier. Det Irak har kjøpt er eksportversjonen av M-1. Og det er den som ikke tåler hits som vi ser andre tanks gjør. Dessuten er det ikke leietakeren, fordi Irak har kjøpt godt og vel 300 M-1

Lenke til kommentar

 

Denne knappen...ser mange knapper på bildet..hvem av knappene???

Ingressen: "Den røde «drag chute»-knappen er den eneste særnorske løsningen i cockpiten på en F-35. Oppe til venstre i panelet sitter bryteren som utløser en bremseskjerm."

 

Det var en lang og fin artikkel, men det nevnes vel ikke hva skjermen faktisk gjør? Det står noe om at man trenger den for å operere i tynnere luft, men jeg regner ikke med at det snakkes om å bruke den i luften i store høyder?

Det står at det er en bremseskjerm, og det er bilde av den i artikkelen. Det er altså tilsynelatende en "fallskjerm" som "henger" bak flyet og hjelper til å bremse ved landing?

 

Begge dere to burde kanskje ha lest artikkelen?

Jeg har lest, og jeg forstår bremsing på islagte rullebaner, men jeg forstod ikke punktet med tynnere luft.

Må si jeg missliker folk som har behov for å svare nedlatende på andres spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det var det snakk om en skjerm med økt bremseevne. 

 

Den er slik jeg forstår det laget for å kunne gi en god bremseeffekt selv ved utløsning(hehe) på flyplasser som ligger et visst antall MOH. Er det ikke slik at luften "veier" mindre der oppe, det kan forklare.

 

Her ser du problemet når det kommer til jagerfly, jeg lagde deler til våre F-35 fly sist uke men har altså 0.0% peiling på hvordan disse opererer og den strategiske effekten av å oppgradere. 

 

Personlig skulle jeg ønske vi kjøpte angrepshelikopter, og det er 100% fordi det er jævlig kult. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...