Gå til innhold

[Løst] Problem med høyttaler i oppstart (Ubuntu)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nylig installert Ubuntu og alt ser ut som det går fint. Det eneste problemet jeg har, er at høyttalerne til bærbare pc-en lager "pop" lyder i Ubuntu oppstarten. Har prøvd å Google problemet, men finner fortsatt ikke løsningen. Har blant annet prøvd å slå av lyden i oppstartskjermen slik at ikke lydene dukker opp, men det gjør den fortsatt. Takker for svar på forhånd :)

 

PC: Lenovo ThinkPad 13

OS: Ubuntu 16.04.1 LTS 

 

Endret av AkselOM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det skjer med meg også, den spraker litt når den initialiserer høyttalerne.

Jeg vet at Ubuntu har standard pop lyd som skal være der. Men jeg har en til der det kommer litt knitrende lyd, er dette isåfall vanlig? Den knitrende lyden kommer ikke hvis jeg bruker ørepropper. Lenge siden jeg sist gang brukte Ubuntu og da kan jeg ikke huske at det var slik. Men vis dette er vanlig, får jeg bare venne meg til det. 

Endret av AkselOM
Lenke til kommentar

 

Ja det skjer med meg også, den spraker litt når den initialiserer høyttalerne.

Jeg vet at Ubuntu har standard pop lyd som skal være der. Men jeg har en til der det kommer litt knitrende lyd, er dette isåfall vanlig? Den knitrende lyden kommer ikke hvis jeg bruker ørepropper. Lenge siden jeg sist gang brukte Ubuntu og da kan jeg ikke huske at det var slik. Men vis dette er vanlig, får jeg bare venne meg til det. 

 

 

 

Ja det er vanlig, det er nok at systemet prøver å kjøre ut de oppstartslydene men så blir det bare knitring og spraking, som nevnt over kan strømsparing være en årsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...