Gå til innhold

Freia eller Nidar melkesjokolade?


  

36 stemmer

  1. 1. Freia eller Nidar melkesjokolade?

    • Freia melkesjokolade
      29
    • Nidar melkesjokolade
      7


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg elsker sjokolade, spesielt Freia melkesjokolade, men Nidar har entret melkesjokolade banen også. 

Nidar's melkesjokolade vant jo faktisk TV2 hjelper deg sin test med ca 50% av stemmene! 

Selv syntes jeg Freia sin er best, da den har en mer mørk/bitter smak og ettersmak. 
Den er ikke så "oljete/slimete" som Nidar sin heller. 

 

Hva syntes dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiser bare melkesjokoladen som selges i samvirkelagsbutikkene, for den er er så latterlig billig. Halv pris, kanskje mindre òg.

Noen av de billige sjokoladene har tilsynelatende mindre kakaotørrstoff og mer kakaofett, mao, de mangler helsefordelene ved kakao (som sitter i tørrstoffet). For å veie opp for dette har de tilsatte mysepulver. Og det kjennes på smaken. Da lar jeg heller være å kjøpe.

 

Halv pris på melkesjokolade får man gjerne i smågodthylla også. Og hvis den er fra Nidar er den like god.

Lenke til kommentar

 Jeg spiser bare melkesjokoladen som selges i samvirkelagsbutikkene, for den er er så latterlig billig. Halv pris, kanskje mindre òg.

Noen av de billige sjokoladene har tilsynelatende mindre kakaotørrstoff og mer kakaofett, mao, de mangler helsefordelene ved kakao (som sitter i tørrstoffet). For å veie opp for dette har de tilsatte mysepulver. Og det kjennes på smaken. Da lar jeg heller være å kjøpe.

Halv pris på melkesjokolade får man gjerne i smågodthylla også. Og hvis den er fra Nidar er den like god.

Hvis du er opptatt av helse, bør du nok ikke spise melkesjokolade i det hele tatt, men holde deg til de helt mørke sjokoladene.

Smaken er lite å diskutere, det får hver enkelt teste selv. Selv synes jeg Coop-sjokoladen er fullt brukbar – meget hendig som reserveproviant på turer. Aldri til noe annet, ikke andre merker heller.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Av de to alternativene så ligger Freia milevis foran Nidar.

 

 

Ingen av den. Nidar sin er ikke god, Freia eies av Mondelez.

 

 

Så du kjøper mat basert på politikk? Klarer du å avstå 100% fra de store konglomeratene?

Nei, men jeg gjør så godt jeg kan.

Lenke til kommentar

Noen av de billige sjokoladene har tilsynelatende mindre kakaotørrstoff og mer kakaofett, mao, de mangler helsefordelene ved kakao (som sitter i tørrstoffet). For å veie opp for dette har de tilsatte mysepulver. Og det kjennes på smaken. Da lar jeg heller være å kjøpe.

Jeg kjøpte nettopp 200g plater av Coop og Freia melkesjokolader. Minst 30% kakao i begge. I 100g 537-560 kcal, 30-34g fett, 61-53g karbohydrat, 5-8,3g protein. Freia har  som en ser mer fett og protein og mindre sukker enn den sveitsiske fra Coop. Pris 16,40 kontra 32,-. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...