Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor er nesten alle biler grå/sort med sort interiør?


Mythos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker sånn at man har jo ikke veldig stor frihet når det gjelder valg. 

Vel, man har sikkert mulighet dersom lommeboka er stor nok. 

Er jo bare å "bygge din egen" rundt på forskjellige nettsider :p
Skulle gjerne hatt alcantara/suede dashboard osv  :love:

 

Kan også tenkes at mange av bilene er biler som forhandleren allerede har på "lager". 

Ofte så tar man kontakt med forhandleren og de har gjerne noen biler de kan tilby rimelig kjapt, isteden for at kunden må vente flere måneder. Det er typiske biler med "standard" fargene som oftest. 

 

Så vil jeg nevne at jeg syntes de fleste biler ser best ut i mørkere toner i metallic.

Feks dyp rød, mørke blå osv. 

British racing green er en farge jeg har litt sansen for også

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Min teori er at folk i Norge alltid kjøper bil i en dyrer klasse enn de har råd til. 

Derfor ender de opp på kjipeste  fargevalg, ingen motor, nesten null ekstrautstyr og kjipe vinterfelger.

Jeg har motsatt oppfatning, med godt dekningsgrunnlag.

Folk kjøper ofte Golf, Octavia, Mondeo, V70 osv med minste dieselmotor 1.6 på 100 hester

For deretter å lesse på alt ekstrautstyret de klarer å finne. Dermed har de en bil med mikromotor som koster 400-500 tusen.

Lenke til kommentar

 

Min teori er at folk i Norge alltid kjøper bil i en dyrer klasse enn de har råd til. 

Derfor ender de opp på kjipeste  fargevalg, ingen motor, nesten null ekstrautstyr og kjipe vinterfelger.

Jeg har motsatt oppfatning, med godt dekningsgrunnlag.

Folk kjøper ofte Golf, Octavia, Mondeo, V70 osv med minste dieselmotor 1.6 på 100 hester

For deretter å lesse på alt ekstrautstyret de klarer å finne. Dermed har de en bil med mikromotor som koster 400-500 tusen.

 

 

 

Det stemmer nok ganske godt, forhåpentligvis så kan det kanskje bli noe bedre for enkelte biler og motorer om hk-avgiften blir fjernet...... Men den avgiften rammer jo ikke disse motorene du skisserer her så veldig uansett, en må vel gjerne opp en eller to str. i motoreffekt før det vil merkes om avgiften blir fjernet.

 

Men det er klart at for den enkelte så vil jeg absolutt anta at utstyr betyr mer enn en større motor, for det har med komfort å gjøre, og legger en på slike ting som Webasto (vinterpakke), metallic lakk, navigasjon, større betjeningsskjerm, bedre lydanlegg, vinterhjul, etc, så stiger jo prisene med mange tusenlapper, som kanskje kunne vært benyttet til større motor i stedet om mer av utstyret hadde vært std, men da hadde selvfølgelig grunnprisen også vært høyere.

 

Ikke at dette akkurat har noe med fargevalg å gjøre, men jeg tror også at kanskje flere burde åpne øynene opp for at en kan både være bil entusiast og vel så det, selv om en velger sølv, grå, sort eller hvit bil. Noen vil kanskje ha noe som kan være litt «rått», uten at det nødvendigvis bør skille seg ut fra mengden med tanke på fargevalg. 

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Ting som er likegyldig for en ikke-entusiast kan være avgjørende for en entusiast.

 

Så det å være bilentusiast og like (som noen av dere skriver) «kjedelige» farger er altså ingen mulighet.........?

 

 

Det gir jo ingen mening i det hele tatt, for farge er nettopp bare en farge og alle har hver sin smak, det behøver ikke ha noe som helst med om en er bilentusiast eller ikke. 

Jeg kommer aldri til å bestille en bil med sterke farger, for det liker jeg rett og slett ikke, min jeg vil da likevel i høyeste grad kalle meg bilentusiast på lik linje med ganske mange andre her inne, uten at det har noe med mitt fargevalg på en bil å gjøre.

 

 

 

Da anbefaler jeg å lese hva faktisk ordet entusiast betyr :)

 

post-360398-0-90695100-1479629753_thumb.png

 

 

Så et lite spørsmål på siden, hva skal en kalle noen som har valgt noe slikt da, bilentusiast eller fargeentusiast?  

Eller kanskje bare spesielt interessert passer best ;)

 

post-360398-0-51982900-1479629967_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ting som er likegyldig for en ikke-entusiast kan være avgjørende for en entusiast.

 

Så det å være bilentusiast og like (som noen av dere skriver) «kjedelige» farger er altså ingen mulighet.........?

 

 

Det gir jo ingen mening i det hele tatt, for farge er nettopp bare en farge og alle har hver sin smak, det behøver ikke ha noe som helst med om en er bilentusiast eller ikke. 

Jeg kommer aldri til å bestille en bil med sterke farger, for det liker jeg rett og slett ikke, min jeg vil da likevel i høyeste grad kalle meg bilentusiast på lik linje med ganske mange andre her inne, uten at det har noe med mitt fargevalg på en bil å gjøre.

 

Hele svaret ditt gir ingen mening. Hvor fikk du ifra at en bilinteressert BARE kan ha gul og racingrød bil? Ingen har nevnt noe om at en med interesse for bil ikke liker nøytrale farger. Du prøver virkelig hardt å fyre opp til krangel her.

Lenke til kommentar

 

 

Hele svaret ditt gir ingen mening. Hvor fikk du ifra at en bilinteressert BARE kan ha gul og racingrød bil? Ingen har nevnt noe om at en med interesse for bil ikke liker nøytrale farger. Du prøver virkelig hardt å fyre opp til krangel her.

 

 

 

Den så jeg ærlig talt ikke komme, hvordan kan du mene at jeg fyrer opp til en krangel, bare fordi jeg liker nøytrale farger og tydeligvis skal være nødt til å begrunne at jeg gjør det i forhold til en del av de andre innleggene her?

 

Flere har skrevet at de som ikke er bilinteresserte velger kjedelige farger, de har dårlig smak, grå farger ser møkkete ut, og bilentusiaster velger som regel de mer spreke fargene, og da stiller jeg et spørsmål om det ikke skal gå an å være bilentusiast om en liker grå biler?

 

Og svaret ditt på det, er at jeg virkelig forsøker å fyre opp til en krangel?

 

Slike ubegrunnede svar som det du gjør her vil jeg heller si er det, men å krangle med enten deg eller noen andre har jeg virkelig ingen interesse av.

Dette dreier seg faktisk om noe så uviktig om farger på biler, noen ønsker å skille seg ut på farger, andre på bil/modell valg, og noen vil skille seg ut på begge delene.

 

Og mitt spørsmål var rett og slett om en ikke kan følge mengden i fargevalg og likevel være bilinteressert/entusiast?

Hvordan det kan være å fyre opp til krangling kan jeg virkelig ikke forstå, det har i hvert fall aldri vært min hensikt å gjøre det.........

Lenke til kommentar

Jeg synes det flott at store deler av bilparken er grå, sort eller hvit.

Det gjør det så mye enklere å finne min egen blå bil på større parkeringsplasser.

Som om eg skulle skrive det sjølv. Eg hev ein slik ein, vert sikkert ikkje så lett å selja når den tid kjem, men det gjev eg blanke i:

http://cdn.pinthiscars.com/images/ford-focus-st-blue-2012-wallpaper-1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...