Gå til innhold

Det må være vanvittig mange idioter i Norge


Morromann

Anbefalte innlegg

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/11/18/195257486/slik-gikk-det-da-microsoft-forsokte-svindle-abc-nyheter?autoplay=1

 

Til tross for at det har vært skrevet om slik åpenbar svindel i mediene i årevis så er det altså folk som lar seg lure av disse "Microsoft"-svindlerne til å betale hundretusenvis av kroner? Er folk så dumme i Norge. Dette står det jo til og med om tabloider som Dagbladet og VG som leses av de mindre opplyste segmentene av befolkningen. Dette må jo være folk som aldri har giddet å åpne en avis eller høre på noe som helst av nyheter. Må være den samme type folk som tror at Hotel Cæsar er ekte og blir sinte på skuespillere når de ser dem på gata fordi de var slemme i Hotel Cæsar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg baserer meg på tall - at det har blitt svindlet for hundretusenvis av kroner med dette opplegget. Det betyr at det åpenbart er en del som virkelig tror på dette til tross for omfattende oppslag om denne svindelen i media.

Jeg skrev da ikke et eneste sted om HELE Norges befolkning. VIS hvor jeg skrev det. Ikke ET sted skrev jeg det. Kun at det MÅ være mange idioter. Hundretusenvis av kroner betyr at det er en del fjols i Norge disse svindlerne fra India klarer å lure penger ut av. Lurer på hva slags folk det er. Nå kjenner jeg ingen selvfølgelig, men så menger jeg meg ikke med idioter heller.

Lenke til kommentar

Sa ikke at du kalte alle i Norge idioter. Men vanvittig mange idioter i Norge tilsier at du trekker en slutning om hele befolkningen. Hvis jeg skriver at det er 50% idioter i Norge så er det underforstått at det er 50% som ikke er idioter og de to kombinert er 100% som igjen gjør at slutningen gjelder hele befolkningen :)

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk telefon fra de folka der senest i går, de har vel ringt meg kanskje 10 ganger iløpet av det siste året..  Sånn sett kan man ta i betraktning at de faktisk når frem til godt over 50% av befolkningen.. Og nå ser vi bare noen få enkle tilfeller der folk faktisk blir svindlet..

 

Det er jo ikke slik at noen betaler de noe som helst, alt er jo såkalt gratis service fra "Microsoft", som ber deg installere programvare på PCn som lar de fjernstyre den siden de har oppdaget ondsinnet programvare som er farlig.. Etter dette snuser de litt rundt på PCn din før de ber deg gå inn på en nettside (de en ekte Microsoft side) å taste inn kreditkortinformasjonen din for å verifisere ett eller annet, noe de aller fleste vil trolig nekte på, men de vil insisterer på at det er skjult for dem.. så her kan man bare skrive xxxx-xxxx-xxxx-xxxx =D (da klikker de som regeler bananas)

 

Om man avslutter og nekter å skrive inn noe slikt vil de bare gå over til ren innsamlingsaksjon og kopiere alt av filer og info du har lagret på PCn, hvor de prøver å høste inn informasjon fra info kapsler og lignende for å finne passord til de kontoene man har... Før de prøver å formatere alt av lokale disker du har koblet til :p

 

Forøvrig er det forskjell på å være en idiot samt å være naiv og godtroende..  ;)

 

Neste gang de ringer skal jeg være forberedt med en Windows laptop med indian midget p0rn som bakgrunsbilde og mye snax, samt en haug av falske godsaker :)

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sa ikke at du kalte alle i Norge idioter. Men vanvittig mange idioter i Norge tilsier at du trekker en slutning om hele befolkningen. Hvis jeg skriver at det er 50% idioter i Norge så er det underforstått at det er 50% som ikke er idioter og de to kombinert er 100% som igjen gjør at slutningen gjelder hele befolkningen :)

Jeg skrev hverken at ALLE nordmenn er idioter og heller ikke at HALVPARTEN er det. Men at det er magne bekrefter svindeltallene. Nå kjenner kanskje hverken du eller jeg folk som er så dumme og ignorante at de lar seg lure av slikt, men de finnes; det viser tallene det svindles for. Og nå kjenner sikkert hverken du eller jeg folk som tror at Hotel Cæsar er ekte; men de finnes der ute, det kan skuespillere i Hotel Cæsar bekrefte at de gjør.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Fikk telefon fra de folka der senest i går, de har vel ringt meg kanskje 10 ganger iløpet av det siste året..  Sånn sett kan man ta i betraktning at de faktisk når frem til godt over 50% av befolkningen.. Og nå ser vi bare noen få enkle tilfeller der folk faktisk blir svindlet..

 

Det er jo ikke slik at noen betaler de noe som helst, alt er jo såkalt gratis service fra "Microsoft", som ber deg installere programvare på PCn som lar de fjernstyre den siden de har oppdaget ondsinnet programvare som er farlig.. Etter dette snuser de litt rundt på PCn din før de ber deg gå inn på en nettside (de en ekte Microsoft side) å taste inn kreditkortinformasjonen din for å verifisere ett eller annet, noe de aller fleste vil trolig nekte på, men de vil insisterer på at det er skjult for dem.. så her kan man bare skrive xxxx-xxxx-xxxx-xxxx =D (da klikker de som regeler bananas)

 

Om man avslutter og nekter å skrive inn noe slikt vil de bare gå over til ren innsamlingsaksjon og kopiere alt av filer og info du har lagret på PCn, hvor de prøver å høste inn informasjon fra info kapsler og lignende for å finne passord til de kontoene man har... Før de prøver å formatere alt av lokale disker du har koblet til :p

 

Forøvrig er det forskjell på å være en idiot samt å være naiv og godtroende..  ;)

 

Neste gang de ringer skal jeg være forberedt med en Windows laptop med indian midget p0rn som bakgrunsbilde og mye snax, samt en haug av falske godsaker :)

Haha; jeg håper de kjeltringene ringer meg snart. Jeg har så lyst til å drite dem ut. Det er fullt av YouTube-videoer der ute allerede av "Microsoft"-svindlere som blir driti ut.

Lenke til kommentar

Dette er ikke idioti. Idioti er han som skrapte frontruta mens han kjørte.

 

Godtroenhet er farlig i disse dager der kredittkortet er 20 cm fra datamaskinen. Dessverre så er det få som er så kyniske som oss som har lekt og lært på nettet siden vi var unge. Jeg synes synd på disse folka. Det er nesten en nødvendighet at de er snille og godtroende for at de skal kunne bli lurt av en så opplagt svindel, og det er mange som utnytter denne godtroenheten.

Lenke til kommentar

Dette er ikke idioti. Idioti er han som skrapte frontruta mens han kjørte.

 

Godtroenhet er farlig i disse dager der kredittkortet er 20 cm fra datamaskinen. Dessverre så er det få som er så kyniske som oss som har lekt og lært på nettet siden vi var unge. Jeg synes synd på disse folka. Det er nesten en nødvendighet at de er snille og godtroende for at de skal kunne bli lurt av en så opplagt svindel, og det er mange som utnytter denne godtroenheten.

Unnskyld meg, men dette har vært oppe i media gang på gang på gang i minst 5 år nå. Hvor har disse som fortsatt lar seg lure av slikt vært de siste 5 årene som lar seg lure av slik åpenbar svindel? Slev mine gamle foreldre som vokste opp etter krigen lar seg ikke lure av sånt. Men nå følger de i det minste med på nyheter. Som sagt så MÅ de som lar seg lure av slikt være folk som ALDRI følger med på nyheter eller åpner aviser. Man kunne kanskje tilgi at noen var så lettlurte for 5-10 år siden men ikke i 2016. Da MÅ man være en ignoramus.

Lenke til kommentar

Har blitt oppringt av microsoft en gang og det noe slikt:

-Hi, I am calling from from microsoft.

-- No you are not,,,

*summetone*

Jeg skal ha det litt moro og holde dem for narr en stund før de skjønner at jeg k*dder med dem. Jeg har høørt at de kan eksplodere hvis de finner ut at du har gjennomskuet dem fra første sekund. De har desverre ikke ringt meg ennå. Da skal jeg ta opp og legge det ut på YpuTube til andres forlystelse.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men dette har vært oppe i media gang på gang på gang i minst 5 år nå. Hvor har disse som fortsatt lar seg lure av slikt vært de siste 5 årene som lar seg lure av slik åpenbar svindel? Slev mine gamle foreldre som vokste opp etter krigen lar seg ikke lure av sånt. Men nå følger de i det minste med på nyheter. Som sagt så MÅ de som lar seg lure av slikt være folk som ALDRI følger med på nyheter eller åpner aviser. Man kunne kanskje tilgi at noen var så lettlurte for 5-10 år siden men ikke i 2016. Da MÅ man være en ignoramus.

 

 

Det gjør det fortsatt ikke til idioti. Problemet ditt er at du tar dine observasjoner og antar at alle andre har de samme observasjonene.

 

At media tar opp slike saker har nok redusert antallet offer dramatisk, men det er fortsatt ingen garanti for at alle er klar over det du og dine foreldre vet om denne svindel-typen. Ditt påståtte argument om at denne saken har vært frontet av media lenge er en sterk overdrivelse, og det er mange som ikke er så veldig interessert i å se på nyhetene, eller får nyhetene fra et media som ikke dekket saken.

 

Jeg vet hvem disse folkene er, fordi jeg jobber som PC servicetekniker for privatmarkedet, og det er for det meste gamle folk som ikke har peiling på hvilket minefelt verdensvevet er.

Lenke til kommentar

 

 

 

At media tar opp slike saker har nok redusert antallet offer dramatisk, men det er fortsatt ingen garanti for at alle er klar over det du og dine foreldre vet om denne svindel-typen. Ditt påståtte argument om at denne saken har vært frontet av media lenge er en sterk overdrivelse, og det er mange som ikke er så veldig interessert i å se på nyhetene, eller får nyhetene fra et media som ikke dekket saken.

 

 

Ja, gudene skal vite at det er en del folk i dette landet som ikke er spesielt innteresert i nyhetene og er fullstendig ignorante om det meste i verden. Men personlig har jeg aldri menget meg med slike.

Lenke til kommentar

Folk går jo stadig på sånn piss som dette også, er ikke rart folk prøver å lure når de finner ut hvor lett det er og hvor mye man kan tjene på det

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sosiale-medier/falsk-facebook-side-lurer-folk-til-aa-tro-de-kan-vinne-en-tesla/a/23849521/

Som sagt; det er åpenbart mer enn nok idioter i dette landet til at skuppelløse kjeltringer kan svindle til seg raske cash. Er vist fortsatt folk som biter på Nigeria-brev.

Lenke til kommentar

Ja, gudene skal vite at det er en del folk i dette landet som ikke er spesielt innteresert i nyhetene og er fullstendig ignorante om det meste i verden. Men personlig har jeg aldri menget meg med slike.

 

Det var ikke det jeg sa. Jeg sier at det finnes folk der inne som ikke alltid leser nyhetene, og ikke klikker på disse sakene. Om du definerer en idiot som en som er ukyndig med datamaskiner, med et godtroende utgangspunkt og som ikke leser riksdekkende nettaviser, så tror jeg du prioriterer intelligens feil.

 

Jeg har møtt på ingeniører med flere tiår erfaring innenfor svært avanserte fagområder, men som likevel ikke klarer å åpne et Word-dokument uten at det ligger på skrivebordet, så her er "idioti" ganske relativt.

 

Forøvrig så tror jeg de fleste får en slags arroganse når de leser kommentarfeltene på vg.no. Jeg tror heller ikke at disse toppkommentatorene er de skarpeste skjeene i skuffen, men de er ikke en majoritet med idioter som har del i den norske befolkningen. Dette er heller folk som snakker/skriver mer enn de tenker, noe som kanskje passer idiot-definisjonen bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...