Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Lyoness Europe AG Og Lyoness Norge er under tilsyn.. Så gjelder ikke KUN Norge.

 

Nei, her tar du feil. Lotteritilsynets granskning og vedtak gjelder all virksomhet i Norge tilknyttet Lyoness, følgelig har forbudet samme virkning på både Lyoness Europe AG, Lyoness Norge AS og andre selskaper tilknyttet Lyoness som denne virksomheten skulle kjøres gjennom.

 

Lotteritilsynet har selvfølgelig ikke noen myndighet i andre land enn Norge, og lotteriloven er heller ikke noe EU-direktiv, bare avstemt etter EUs regelverk på området. Det innebærer blant annet at et selskap skal vurderes ut fra hvordan det fremstår i praksis, hvilket kan variere stort fra land til land. Dersom et EU-land skal etterforske Lyoness må de altså gjøre en vurdering av selskapets virksomhet i dette landet og kan ikke legge nøkkeltall fra den norske granskningen til grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opprettet en ny bruker med et litt kreativt navn hos lyoness den dagen pålegget kom. Dette gjorde jeg for å følge med på hvordan de oppfører seg og informerer slik de er pålagt.

Må si det har vert noen interessante uker. Jeg har pratet med kundeservice noen ganger og plaget dem litt med vanskelige spørsmål. Blant annet hvorfor jeg ikke får info om hvordan vedtaket påvirker mitt medlemskap. Det nærmeste jeg har kommet et svar er at bare PM er informerte. Prøvd å kontre med at alle skal varsles men ikke fått fornuftig forklaring på hvorfor de ikke følger opp det punktet i vedtaket.

 

Jeg reagerte også på reklame for nye partnere. Dette har også gått frem og tilbake og de har vel prøvd å si de ikke har skjønt spørsmålet noen ganger. Men siste forklaring på nye butikker limer jeg inn til slutt. Jeg har ikke fått sjekket om alle nye partnere eksisterte i 2017 engang. Mange av de jallabutikkene som legges til er vel døgnfluer. Jeg har svart at jeg har veldig liten tro på forklaringen deres. Men er redd jeg ikke kommer lengre med min litt for kreative bruker hos lyoness

 

 

 

Ok, da skjønner jeg og nå husker jeg at vi har hatt en dialog i en annen mailtråd :-)

 

Jeg vet ikke om du har misforstått noe i vedtaket fra Lotteritilsynet men nå jeg stiller meg undrende til at du i det hele tatt har registrert deg som cashback kunde?

 

Legges det ut nye partnere er dette kontrakter som ble inngått allerede i 2017 og de har ikke aktivert seg på nett før nå.

Kan hende er det jeg som misforstår her, jeg forstår ikke helt sammenhengen mellom din registrering som CB kunde og interessen for Lotteritilsynets vedtak?

 

Kanskje du vil kansellere medlemskapet likevel, mtp Lotteritilsynets vedtak? Vennligst bekreft

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel...Ingen av oss har monopol på vett, og heldigvis for det...Som jeg siterte tidligere:

 

"Lotteriloven § 16 andre ledd er utformet i samsvar med EUs rammedirektiv 2005/29/EF om urimelig handelspraksis. I direktivets Bilag I punkt 14 er det fastsatt at «Å etablere, drive eller markedsføre en pyramideordning der en forbruker betaler et vederlag for mulighet til å oppnå kompensasjon som primært stammer fra andre forbrukere som trer inn i systemet, snarere enn fra salg eller forbruk av produkter», skal anses som urimelig handelspraksis.

 

EUs rammedirektiv 2005/29/EF om urimelig handelspraksis bygger på en totalharmonisering som innebærer at det innenfor direktivets virkeområde ikke skal utformes regler som gir svakere forbrukervern eller strengere regler for de næringsdrivende enn direktivet gir anvisning på.

 

Forbudet mot pyramidespill og pyramidelignende omsetningssystem er satt for å beskytte forbrukerne. I EUs rammedirektiv 2005/29 EF artikkel 1 fremgår at «Formålet med dette direktiv er å bidra til at det indre marked fungerer tilfredsstillende, og å oppnå et høyt nivå av forbrukervern gjennom tilnærming av medlemsstatenes lover og forskrifter om urimelig handelspraksis som skader forbrukernes økonomiske interesser.»

 

EU sitt rammedirektiv omhandler altså urimelig handelspraksis, med utgangspunkt i forbrukerrettigheter, og omtaler ikke tall eller prosenter som sådan knyttet til omsetning, det er en særnorsk regel.

 

Man skal altså vurdere om selskapet bedriver en urimelig handelspraksis i følge rammedirektivet. Salg av skyer / ESP osv. med lovnad om 10 gangen tilbake vil nok kunne karakteriseres som urimelig handelspraksis også i EU, og det vil forundre meg stort om selskapet har annen handelspraksis i EU enn hva som fremvises i Norge. I de nettverkene jeg har tilgang til, er handelspraksis lik i alle land...

 

Tilsynsmyndigheter i EU /EØS land har et felles samarbeid (dette samarbeidet har blitt omtalt i tidligere innlegg - CPC forordningen, som revideres i disse dager), så du skal ikke se bort ifra at det du mener er utenkelig, faktisk kan skje...

 

I tillegg er andre instanser i Norge blitt varslet, som Finanstilsynet, Forbrukertilsynet og Skattemyndighetene. Dette fordi flere lovverk enn kun Lotteriloven er brutt, og bedrifter / privatpersoner risikerer faktisk reaksjoner også fra disse instansene. Dette i tillegg til å bli anmeldt til Øko-Krim, så har vi en fin smørje disse bedriftene / privatpersonene har viklet seg inn i...

 

Du har din oppfatning, andre en helt annen oppfatning. Det er ikke dermed sagt at ditt syn definerer hva som vil skje videre fremover i saken. Ei heller mitt syn. Jeg tror vi alle skal være glade for at det er dyktige fagfolk med ekspertise på området som skal felle dom i saken, og ikke oss "vanlig dødelige".

 

Men du om det. Vi andre sloss videre, og tror på systemet! :)

 

PS: Det beste hadde jo vært et forbud mot MLM generelt, og fått fjernet alle useriøse aktører fra markedet (inklusive Direktesalgsforbundet og dets medlemmer), og fått gjeninnført Kvakksalverloven...Da hadde vi muligens sluppet tilsvarende saker i fremtiden...Men det er en helt annen debatt, og en avsporing fra Lyoness / Lyconet / Cashback World saken som vi diskuterer her.

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På møter i Oslo når jeg var med ble det sagt mange ganger de tilpasset driften etter lover og regler i de respektive land og det vil si det kan være forskjell på driften i Norge og fks Australia! Jeg veit jeg hørte de sleit litt i det landet og måtte gjøre grep ang PM verving og salg av skyer og ESP. Alle land har for lite handel i forhold antall PM og ESP og sky salg og i alle land er det ikke nok casback til kunne betale de skyhøye lønninger fra level 7 og oppover og bonuser osv og de vil slite med også få noe særlig utbytte ( estimert) på skyer i 2019 - 2020. Rett og slett ponzi / pyramide selskap.

 

I India måtte de av rettslige grunner kun starte i noen få stater.

I USA er det stor forskjell ang lover stater i mellom og også der er det vist stater de skyr som pesten pga lover og mulig straffe følger.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

27 ansatte til dekke hele sør og nord Amerika sier sitt ang utbredelse ( mikroskopisk) og vi snakker om 4 land med mye folk . Brasil og Mexico og kanada og USA så hvis dette ikke kollapser innen noen år kan faktisk Duesund sin drøm om bli rik i USA bli virkelighet ! Vi får håpe hele Europa blir stengt og sjappa kollapser totalt.

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alt.

Men angående USA og bildene? De har nok inngått en deal med enda en annonsør.

Partner? Ikke i det hele tatt. Dette er for kupongjegerne.

 

Er dette alt Duesund har fått til i USA?

Kniiiis... Gi han penga dine, med en gang!

Still dere i kø nepskaller. Jeg vet dere leser.

Endret av Moskasi
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alt.

Men angående USA og bildene? De har nok inngått en deal med enda en annonsør.

Partner? Ikke i det hele tatt. Dette er for kupongjegerne.

 

Er dette alt Duesund har fått til i USA?

Kniiiis... Gi han penga dine, med en gang!

Still dere i kø nepskaller. Jeg vet dere leser.

Stakkars Duesund..husk han driver med dette pga hjelpe fattige barn i Afrika

Lenke til kommentar

delusional.png

 

Denne kommentaren var jo litt morsom på siden "Svindelen Lyoness / myWorld".

Hadde de vært ærlige på hallejua møter og fortalt dette hadde jo ikke vi kjøpt skyer heller ESP heller blitt med på dette. På møter var det mye om passiv inntekt og sugerør i fremtidig handel i Norge og utlandet og vi ble lokket med at innvestering skulle gi 10 ganger tilbake ! Seff føler vi oss stokk dumme i dag som trodde på dette og jeg er jevli glad jeg alt i desember / januar bestemte meg for hoppe av og kreve mine penger tilbake og fikk det med god hjelp etter ca en drøy måned. På bildet ser vi en annen versjon selvsagt nå når svindel og bedrag My World er stengt i Norge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nevøen til Liv Ausland på level 5 jobber mye i India og vi fikk høre dette landet med 1 milliard mennesker ville virkelig ta av ang My World! My World er inne i KUN en stat og det går trått der nede. India var 47 land som ble med.

post-474374-29366_thumb.png

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De legger til nye partnere hele tiden og det trekkes penger fra konto til markedsførere som enda er med ang ESP ( deltaker avgift ) og de norske markedsfører selger skyer og verver folk i utlandet ! helt utrolig de får lov og holde på og dette gagner vel ikke My World Norge sin sak ang anke de har inne på lotteritilsynet sitt vedtak?

post-474374-255849_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...