Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Siste:
Etter å ha kalt pressen en fiende av folket i over et år nå, kommer Trump med helt andre toner dagen etter angrepet på en nyhetsredaksjon hvor 5 journalister ble myrdet, omtalt av deres egne kolleger i deres egen avis i dag.

 

4DBF5DC300000578-5898141-image-m-122_153

 

 
Trump: Journalists should be free of fear of attack
http://video.foxnews.com/v/5803596105001/?#sp=show-clips
"Jun. 29, 2018 - 1:21 - President pledges support to the families of the victims of the Capital Gazette newsroom shooting, says the administration will do everything in its power to reduce violent crime and protect innocent life."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste:
Trump skal ha sagt at han ønsker å trekke USA ut av World Trade Org.
Finansminister Mnuchin skal ha kommentert sin sjefs uttalelse at det må dreie seg om en overdrivelse, og andre i WH tar til orde mot Trumps forslag.

Trump telling officials he wants to withdraw US from World Trade Organization
http://thehill.com/policy/international/global-trade-economy/394780-trump-telling-officials-he-wants-to-withdraw-us
"President Trump has spoken to advisors about the United States leaving the World Trade Organization (WTO), according to a Friday report in Axios."
“He’s [threatened to withdraw] 100 times. It would totally [screw] us as a country,” one source told the news outlet.
"


IS TRUMP INSANE ENOUGH TO BLOW UP THE WORLD TRADE ORGANIZATION?

https://www.vanityfair.com/news/2018/06/trump-world-trade-organization

"Signs point to: maybe!"
"According to a top trade lawyer in Washington, the prevailing view is that Trump is “nuts, but not that nuts,” which seems like a risky bet to make! On the other hand, as Axios notes, even if his advisers did attempt to erect some safeguards and fill him in on the consequences, there’s no guaranteeing he would listen."

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Slik som: Ikke kommunist, bare apologist? Går begge veier dette ja :)

Mens om en mener det ikke er urimelig å mene at begge sider i en voldelig konfrontasjon har noe skyld i volden så er en apologist?

 

Du er ikke så veldig god på å underbygge innleggene dine synes jeg, så snu gjerne trenden :)

Lenke til kommentar

Mens om en mener det ikke er urimelig å mene at begge sider i en voldelig konfrontasjon har noe skyld i volden så er en apologist?

 

Du er ikke så veldig god på å underbygge innleggene dine synes jeg, så snu gjerne trenden :)

 

Man ser vel ett mønster av apologisme, alt ifra religion til klimafornektelse og av politiske ideologiske ytterpunkter. Jeg tror neppe du personlig er alt det på en gang og nettopp derfor da kun en apologet.

 

Håpet er det at man må sitte og servere alt med teskje snart blir utrendy ;)

Lenke til kommentar

Man ser vel ett mønster av apologisme, alt ifra religion til klimafornektelse og av politiske ideologiske ytterpunkter. Jeg tror neppe du personlig er alt det på en gang og nettopp derfor da kun en apologet.

 

Håpet er det at man må sitte og servere alt med teskje snart blir utrendy ;)

Høres ut som du sliter med å forstå at noen kan ha et mer reflektert forhold til en problemstilling.

Lenke til kommentar

Høres ut som du sliter med å forstå at noen kan ha et mer reflektert forhold til en problemstilling.

Objektivt sett kan man si at det finnes to sider av mange konflikter men Trump ga inntrykket at begr sider var moralsk like, det blir som å skylde de som blir voldtatt like mye som de som voldtar fordi offerer flørtet med voldtakeren.

 

Det som diskuteres sjelden er hvis det fantes en gruppe som ikke støttet Nazistene/KKK gruppen men som ville protestere fjerning av statuene. Denne kulturen forstår jeg godt fordi jeg bodde i sørstaten like ved Virginia i 10 år. Ikke alle som er imot fjerning av symbolene er nazister/KKK/rasister, det blir som å kaste bort vikingskipene pga deres brutale oppførsel.

Lenke til kommentar

Høres ut som du sliter med å forstå at noen kan ha et mer reflektert forhold til en problemstilling.

 

Jeg ser ikke hvordan det å framsnakke kontroversiell idiotskap hver gang anledningen byr seg blir reflektert. Og anledningen byr seg tilsynelatende hver gang det blir snakk om Trump, klimafornektelse eller religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Objektivt sett kan man si at det finnes to sider av mange konflikter men Trump ga inntrykket at begr sider var moralsk like, det blir som å skylde de som blir voldtatt like mye som de som voldtar fordi offerer flørtet med voldtakeren.

 

Det som diskuteres sjelden er hvis det fantes en gruppe som ikke støttet Nazistene/KKK gruppen men som ville protestere fjerning av statuene. Denne kulturen forstår jeg godt fordi jeg bodde i sørstaten like ved Virginia i 10 år. Ikke alle som er imot fjerning av symbolene er nazister/KKK/rasister, det blir som å kaste bort vikingskipene pga deres brutale oppførsel.

Dette er enda en absurd sammenligning, og en av grunnene til at jeg tar til orde mot mange av disse, etter mitt syn, fordummende fremstillingene. Å si at begge parter som i en voldelig konflikt, der begge parter velger vold, er delvis skyldige i volden er ikke sammenlignbart med å si at de som voldtar er like skyldige som de som blir voldtatt. 

 

USA har hatt en bølge av voldelig ekstremisme også fra venstresiden som, i likhet med enkelte i tråden her, virker å mene at vold mot meningsmotstandere er greit. Å påpeke at også slike mennesker har en viss skyld i volden de selv er en del av, til tross for påståtte edle motiver, er ikke i nærheten av å si at voldtektsofre har noe skyld. Det ligner ikke på å være i nærheten en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er enda en absurd sammenligning, og en av grunnene til at jeg tar til orde mot mange av disse, etter mitt syn, fordummende fremstillingene. Å si at begge parter som i en voldelig konflikt, der begge parter velger vold, er delvis skyldige i volden er ikke sammenlignbart med å si at de som voldtar er like skyldige som de som blir voldtatt.

 

USA har hatt en bølge av voldelig ekstremisme også fra venstresiden som, i likhet med enkelte i tråden her, virker å mene at vold mot meningsmotstandere er greit. Å påpeke at også slike mennesker har en viss skyld i volden de selv er en del av, til tross for påståtte edle motiver, er ikke i nærheten av å si at voldtektsofre har noe skyld. Det ligner ikke på å være i nærheten en gang.

Jeg snakket om moralen, ikke skyld for volden. Hvis dubanker opp en som har mobbet søsteren din i seks måneder, er det du gjorde like umoralske som mobberen? Er det bare volden som er viktig og begge er like skyldige? Hvem bør straffes hardere?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan det å framsnakke kontroversiell idiotskap hver gang anledningen byr seg blir reflektert. Og anledningen byr seg tilsynelatende hver gang det blir snakk om Trump, klimafornektelse eller religion.

Det handler ikke om å fremsnakke men å korrigere når noen har en fordummende svart/hvitt fremstilling. Det må være mulig å se nyanser. 

Lenke til kommentar

Jeg snakket om moralen, ikke skyld for volden. Hvis dubanker opp en som har mobbet søsteren din i seks måneder, er det du gjorde like umoralske som mobberen? Er det bare volden som er viktig og begge er like skyldige? Hvem bør straffes hardere?

Da blander du en rekke tema. Det er for så vidt interessant, særlig med tanke på om en synes uttalelsene til Trump var ille eller ikke, men bør avklares på forhånd. Moralsk sett er jeg enig i at de som sloss mot nazisme er bedre enn de som sloss for. Så er spørsmålet, hva med de som sloss mot andres ytringer på en voldelig måte? Jeg synes det er dårlig, og jeg tror ikke nødvendigvis de som ønsker å frata andre ytringsfriheten med vold, som hevder seg å være "antifascister", er så veldig mye bedre enn de som sloss mot disse. I USA virker det som man i stor grad har "antifascister" og "anti-antifascister" som begge sloss mot hverandres, kanskje innbilte, ytterpunkter og virker å leve for volden heller enn meningsutvekslingen. Litt som jeg synes vi har sett med norske "blitz" og lignende organisasjoner i Sverige. 

 

Uansett blir det urimelig å sammenligne to parter som har valgt å sloss med hverandre med en person som blir voldtatt. Det håper jeg du også ser, og om du først velger å spore diskusjonen inn på en retning som kun handler om hvilke ideologier/overbevisninger som er mest/minst moralsk bør du si dette på forhånd om en skal kunne få en ryddig diskusjon ut av det. 

Lenke til kommentar

Siste:
Med hjelp av Trumps  "very best people" skal en komiker/podcaster ha pranket Trump og utgitt seg for å være senator Bob Menendez, etter å ha overbevist noens svigersønn om å få Trump til å ringe ham tilbake.

 
 
White House scrambles to figure out how prankster got on the phone with Trump
https://www.politico.com/story/2018/06/29/white-house-prank-call-bob-menendez-687897
"The person inside the White House said the call was routed to the president by the president’s son-in-law and senior adviser Jared Kushner and that it was not routed through the office of legislative affairs, which had no record of Menendez, a New Jersey Democrat, trying to connect with the president.
And while legislative affairs got notified of the call and subsequently tried to kill it after learning from Menendez’s chief of staff that the senator was not trying to reach Trump, the call was still put through, the person said.
"


Prank caller gets Trump on phone by impersonating Dem senator
http://www.foxnews.com/politics/2018/06/29/prank-caller-gets-trump-on-phone-by-impersonating-dem-senator.html
Hi Bob!” the voice identified as Trump is heard saying as he picks up the phone, apparently from Air Force One.
He referenced last year’s mistrial in the high-profile bribery case against Menendez, indicating he sympathized with the Democratic senator’s case.
“Congratulations on everything,” he said. “We’re proud of you. Congratulations. Great job. You went through a tough, tough situation. And I don’t think a very fair situation, but congratulations.

 

 

Sånt er dømt til å havne i nyhetene, og det gjorde det.

Lenke til kommentar

Da blander du en rekke tema. Det er for så vidt interessant, særlig med tanke på om en synes uttalelsene til Trump var ille eller ikke, men bør avklares på forhånd. Moralsk sett er jeg enig i at de som sloss mot nazisme er bedre enn de som sloss for. Så er spørsmålet, hva med de som sloss mot andres ytringer på en voldelig måte? Jeg synes det er dårlig, og jeg tror ikke nødvendigvis de som ønsker å frata andre ytringsfriheten med vold, som hevder seg å være "antifascister", er så veldig mye bedre enn de som sloss mot disse. I USA virker det som man i stor grad har "antifascister" og "anti-antifascister" som begge sloss mot hverandres, kanskje innbilte, ytterpunkter og virker å leve for volden heller enn meningsutvekslingen. Litt som jeg synes vi har sett med norske "blitz" og lignende organisasjoner i Sverige.

 

Uansett blir det urimelig å sammenligne to parter som har valgt å sloss med hverandre med en person som blir voldtatt. Det håper jeg du også ser, og om du først velger å spore diskusjonen inn på en retning som kun handler om hvilke ideologier/overbevisninger som er mest/minst moralsk bør du si dette på forhånd om en skal kunne få en ryddig diskusjon ut av det.

Moral burde spille en stor rolle når en vurderer hvor skyldig noen er og hvordan vi burde reagere.

 

Det er grunnen til at våre rettsystemer straffer ikke alle kriminelle handlinger helt like. Det var feilen som Trump gjorde og folk reagerte imot

 

Alle er enige at ytringsfrihet gjelder alle, men faren for rasistiske vold og undertrykkelse er et mye større problem enn en liten gruppe som ønsker å slåss med dem

Lenke til kommentar

Moral burde spille en stor rolle når en vurderer hvor skyldig noen er og hvordan vi burde reagere.

 

Det er grunnen til at våre rettsystemer straffer ikke alle kriminelle handlinger helt like. Det var feilen som Trump gjorde og folk reagerte imot

 

Alle er enige at ytringsfrihet gjelder alle, men faren for rasistiske vold og undertrykkelse er et mye større problem enn en liten gruppe som ønsker å slåss med dem

Igjen så vet jeg ikke helt hva du innvender mot det jeg skrev. Juridisk sett synes jeg ikke det bør være forskjeller mellom det å bruke vold mot motstandere som kaller seg "ytringsfrihetsforkjempere", "antifascister" eller "islamister" for den del. 

 

 

Ellers er jeg ikke nødvendigvis enig i det siste premisset ditt. Jeg vil si at en, etterhvert større, gruppe som gjemmer seg bak elde motiver for å med vold fjerne de som har andre meninger enn dem selv fra offentligheten er betraktelig farligere enn en veldig liten gruppe med meninger det overveldende flertallet tar avstand fra. 

Lenke til kommentar

Siste:
Ifølge Wall Street Journal var USA's økonomi siste kvartal svakere enn publikum ble fortalt.
 
U.S. Economy Was Weaker Last Quarter Than We Thought
https://www.wsj.com/articles/u-s-gdp-growth-revised-down-to-2-rate-in-first-quarter-1530189109
"WASHINGTON—Economic growth was slower at the beginning of this year than the government previously reported, as consumers pulled back spending and the housing market weighed down output."
 
Og mens jeg skriver dette står Kevin Allen Hassett, leder av Trumps rådgivende økonomipanel som jobber i WH, live på TV fra plenen utenfor WH og bortforklarer de svake tallene som egentlig gode.

Problemet er at man kan ikke stole på hva han sier nå, akkurat som det er vist at man ikke kan stole på hva han sa forrige kvartal.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:

Trump har åpenbart et veldig godt forhold til KJU, og vi kan naturligvis stole på at... 

 

North Korea has increased nuclear production at secret sites, say U.S. officials
https://www.nbcnews.com/news/north-korea/north-korea-has-increased-nuclear-production-secret-sites-say-u-n887926
"Work is ongoing to deceive us on the number of facilities, the number of weapons, the number of missiles," said one U.S. official."
"While the North Koreans have stopped missile and nuclear tests, "there's no evidence that they are decreasing stockpiles, or that they have stopped their production," said one U.S. official briefed on the latest intelligence. "There is absolutely unequivocal evidence that they are trying to deceive the U.S."
 
Trump for etpar uker siden: "There is no longer a Nuclear Threat from North Korea."

Ehh nei.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Igjen så vet jeg ikke helt hva du innvender mot det jeg skrev. Juridisk sett synes jeg ikke det bør være forskjeller mellom det å bruke vold mot motstandere som kaller seg "ytringsfrihetsforkjempere", "antifascister" eller "islamister" for den del.

 

mener du Trump og folk generellt burde vurdere saken juridisk og ikke moralsk?

 

Ellers er jeg ikke nødvendigvis enig i det siste premisset ditt. Jeg vil si at en, etterhvert større, gruppe som gjemmer seg bak elde motiver for å med vold fjerne de som har andre meninger enn dem selv fra offentligheten er betraktelig farligere enn en veldig liten gruppe med meninger det overveldende flertallet tar avstand fra.

Rasisme dreper og ødelegger liv til flere hvert år, hvor mange nazister har Antifa drept?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Transcripts fra en "pre-trial" høring i Manaforts sak i Virginia avslører at Associated Press tok kontakt med FBI i fjor ifbm. Manaforts sak. Men denne gangen var det AP som ga informasjon til FBI.

FBI-agent Jeff Pfeiffer mente at journalistene hadde gjort undersøkelser for å kunne skrive om saken, kom over informasjon om at Manafort hadde en oppbevaringsbod, og nevnte noe av dette for FBI under møtet hvor også reps fra DoJ var tilstede.

 

FBI tok rede på hvor denne boden var, fikk tilgang til den av Manaforts personlige assistent som hadde signert leiekontrakten, og skaffet en ransakingsordre før de gikk gjennom innholdet. Ifølge transcriptet som ble omtalt i flere medier og nyhetskanaler fredag kveld, mente FBI at journalistene de fikk denne informasjonen fra hadde en god forståelse av Manaforts aktiviteter, og tydeligvis hadde gjort undersøkelser.
 
Manafort assistant gave FBI access to storage locker: testimony 
https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-manafort/manafort-assistant-gave-fbi-access-to-storage-locker-testimony-idUSKBN1JP2JS
"Pfeiffer testified that the FBI initially learned about the storage locker from reporters for the Associated Press who met with FBI and Justice Department officials in April 2017 to discuss their reporting on Manafort’s business activities. "
"Pfeiffer said that Manafort’s personal assistant, Alex Trusko, had signed papers leasing the storage unit so had the authority to let the FBI view inside the locker on May 26, 2017 without a search warrant."
"Pfeiffer said the FBI did not look at the contents of boxes in the locker until getting a search warrant on May 27, 2017."
 
I denne boden skal FBI etter møtet med AP ha funnet mange hyllemetre med mapper og foldere som skal ha vært Manaforts arkiv fra arbeid han har gjort de siste årene. Via dette materialet skal FBI's økokrimdivisjon så ha funnet vesentlig ny informasjon om flere mistenkelige og/eller straffbare forhold Manafort var involvert i, og en mer omfattende oversikt over hans bevegelser og kontaktnett frem til 2017.
 

- - - 
I Michael Flynns sak skal Mueller ha bedt om 60 dagers utsettelse før straffeutmålingen i siktelsene Flynn har erkjent straffeskyld i. Det kan indikere at han fortsatt må samarbeide en stund til iht. avtalen han fikk for reduksjon i sine siktelser. Flynns forsvarsadvokat skal ha vært enig i utsettelsen.

Mueller prosecutors still not ready to see Flynn sentenced
https://www.politico.com/story/2018/06/29/special-counsel-sentencing-hearing-michael-flynn-688035
Due to the status of the special counsel’s investigation, the parties do not believe that this matter is ready to be scheduled for a sentencing hearing at this time,” prosecutors and defense attorneys wrote in a one-page report filed on Friday with U.S. District Court Judge Emmet Sullivan."
 

- - - 
Et annet samarbeidende vitne, George Papadopoulos sin straffeutmåling er satt til 7. september, ca. 2 måneder før midterms som finner sted 6. november.

 

Papadopoulos sentencing set for September
http://thehill.com/regulation/court-battles/394744-papadopoulos-sentencing-set-for-september
"Former Trump campaign adviser George Papadopoulos will be sentenced on Sept. 7, according to the U.S. District Court for D.C. calendar.
The former campaign adviser pleaded guilty last year to lying to FBI agents in special counsel Robert Mueller’s probe into possible collusion between the Trump campaign and Russia.
"

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...