fokkeslasken Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Våpen i seg selv er ikke problemet her.Jo. https://youtu.be/KsN0FCXw914 "Bang!" Som han sier: I think the weapon helps. At våpenet ikke er problemet er kun en avledning. Det er en overforenkling av et komplekst problem som bare tjener til å dekke over alle de andre problemene. Våpen er ikke problemet, men det er et problem. Det å påstå noe annet er rett og slett feil. Det blir som å si at bilen ikke er problemet når noen dør i en bilulykke. Sant nok, men bilen er et problem som man har sett seg nødt til å legge restriksjoner på. Det har aldri vært snakk om å ta fra folk bilen, men med restriksjoner har det blitt ganske trygt. Obama har litt mer info om det her: Hva om Høyeksplosiver var lett å kjøpe? Jeg har lyst å sprenge trær på eiendommene mine. Hvorfor kan jeg ikke bare få kjøpe noen hundre kilo C4..? Det er jo ikke våpen som dreper folk. Jeg ville vært like farlig om jeg løp og stakk folk med en gaffel som om jeg sprengte 350 kilo C4 i midt i bagasjerommet på en varebil som ellers har bagasjerommet fylt med bokser med muttere og bolter, ikke sant? Det er idiotisk. Det er definitivt idiotisk. Men vikarierende argumenter har en tendens til å virke idiotiske når man ser nøyere på dem. Dessverre er det det eneste de har, og derfor er det ikke lov å undersøke slike ting i USA. De vil ikke ha sine vikarierende argumenter studert. 2
Vice Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Jeg troller ikke. Jeg forteller min mening. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Og ja, man kan drepe med for eksempel en vanlig kjøkkenkniv. En kjøkkenkniv er laget for å skjære mat. Det er knivens hovedformål. Våpen er laget kun med formål for å drepe eller skade individer på en mest mulig effektiv måte. 4
Shruggie Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Jeg troller ikke. Jeg forteller min mening. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Og ja, man kan drepe med for eksempel en vanlig kjøkkenkniv. En kjøkkenkniv er laget for å skjære mat. Det er knivens hovedformål. Våpen er laget kun med formål for å drepe eller skade individer på en mest mulig effektiv måte. For noe tull, AR-15 er åpenbart et jaktvåpen! Du går inn i skogen, hvor det er så mange hjort at de stiller seg opp i eksersisformasjon, og så skyter du 75 av de i minuttet. Rett i hjertet hver gang. Du har aldri sett en så rask jaktsesong som i USA, de er ferdige etter en halvtime! 1
xRun Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Sant Litt sånn som her, M16 ellerno på select er helt klart det man må ha for andejakta!
Enceladus Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 (endret) https://radio.nrk.no/serie/urix-paa-loerdag#t=26m27s Ukens korrespondentbrev fra Washington om troll, drittslenging og trusler reporteren opplever, bias og ekkokammere i media på både høyre og venstresiden og den dype splittelsen i samfunnet. Etter massakren i Florida https://radio.nrk.no/serie/urix-paa-loerdag#t=1m54s Iransk USA-professor om Trump https://radio.nrk.no/serie/urix-paa-loerdag#t=14m56s Endret 17. februar 2018 av Enceladus
After Dark Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Jeg troller ikke. Jeg forteller min mening. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Og ja, man kan drepe med for eksempel en vanlig kjøkkenkniv. En kjøkkenkniv er laget for å skjære mat. Det er knivens hovedformål. Våpen er laget kun med formål for å drepe eller skade individer på en mest mulig effektiv måte. En dartpil er laget med det ene formål å kaste den på en dartskive, men man kan like gjerne stikke den i strupen på noen og drepe dem. En saks er laget med det ene formål å klippe, men man kan like gjerne stikke ut øynene på noen med den. En krykke er laget med det ene formål å hjelpe folk som har det vanskelig for å gå, men man kan like gjerne slå til noen med den. OSV... Noen liker å samle på frimerker, noen liker å smale på skytevåpen. Noen liker å kaste på blink, noen liker å skyte på blink. Noen liker å jogge, noen liker å gå på jakt. OSV... Problemet er ikke våpenet i seg selv. Problemet er hva folk bruker det til. Hadde jeg blidt født og bodd i USA slik jeg ønsker hadde jeg absolutt hatt skytevåpen selv!!! Men kanskje vi skulle oppette en egen tråd om dette da det ikke har noe spesielt med Trumps presidentperiode å gjøre.
Enceladus Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Problemet er ikke våpenet i seg selv. Problemet er hva folk bruker det til. Hadde jeg blidt født og bodd i USA slik jeg ønsker hadde jeg absolutt hatt skytevåpen selv!!! Hvorfor ville du hatt skytevåpen? Men kanskje vi skulle oppette en egen tråd om dette da det ikke har noe spesielt med Trumps presidentperiode å gjøre. Gjør det 1
Shruggie Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Jeg troller ikke. Jeg forteller min mening. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Og ja, man kan drepe med for eksempel en vanlig kjøkkenkniv. En kjøkkenkniv er laget for å skjære mat. Det er knivens hovedformål. Våpen er laget kun med formål for å drepe eller skade individer på en mest mulig effektiv måte. En dartpil er laget med det ene formål å kaste den på en dartskive, men man kan like gjerne stikke den i strupen på noen og drepe dem. En saks er laget med det ene formål å klippe, men man kan like gjerne stikke ut øynene på noen med den. En krykke er laget med det ene formål å hjelpe folk som har det vanskelig for å gå, men man kan like gjerne slå til noen med den. OSV... Noen liker å samle på frimerker, noen liker å smale på skytevåpen. Noen liker å kaste på blink, noen liker å skyte på blink. Noen liker å jogge, noen liker å gå på jakt. OSV... Problemet er ikke våpenet i seg selv. Problemet er hva folk bruker det til. Hadde jeg blidt født og bodd i USA slik jeg ønsker hadde jeg absolutt hatt skytevåpen selv!!! Men kanskje vi skulle oppette en egen tråd om dette da det ikke har noe spesielt med Trumps presidentperiode å gjøre. Her er en australsk massemorder som gjorde nøyaktig det du sier han ville gjøre: Han brukte et balltre, og via grusom vold klarte han å drepe absolutt ingen. http://www.canberratimes.com.au/act-news/anu-baseball-bat-attack-accused-alex-ophel-makes-bid-for-bail-20171213-h04din.html Baseball bats don't kill people, and neither did that asshole... Endret 17. februar 2018 av Shruggie
Skatteflyktning Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Her er en australsk massemorder som gjorde nøyaktig det du sier han ville gjøre: Han brukte et balltre, og via grusom vold klarte han å drepe absolutt ingen.Det er ikke en massemorder før man passerer millionen, Hitler, Stalin, Mao, ... Hvorvidt det å la disse ta våpnene til sine ofre, hjelper eller ikke kommer muligens an på ens syn på kollektivismen. Endret 17. februar 2018 av Skatteflyktning
Sandy Koufax Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 Problemer i vente for vår The Donald: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/P3vk46/mitt-romney-gjoer-politisk-comeback-kan-skape-troebbel-for-trump Forøvrig et meget godt sitat i artikkelen fra Thor Steinhovden. Kommentatoren beskriver Romney som «en prinsippfast kandidat som forhandler på prinsippene sine». Lol!
nagina Skrevet 17. februar 2018 Skrevet 17. februar 2018 For en fantastisk lørdagskveld. Synes han passer veldig bra med briller.
xRun Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 (endret) Etter fredagens pressekonf med visejustisminister Rosenstein, har Trump tweetet som en gærning om russisk innblanding på diverse måter. Stadig mer peking i alle andre retninger og kritikk til demokrater, FBI, til og med sin egen nasjonale sikkerhetsrådgiver McMaster som nå offentlig sier at russerne aktivt blandet seg inn i valgprosessen. I likhet med en rekke etterretningstopper i forrige ukes høring i senatet som fremla at denne aktiviteten foregår fortsatt, veldig aktivt, foran midterms. Bare en av mange tweets siden i går, og det er ikke så sikkert at McMaster "glemte" noe i sin uttalelse. En ting Trump ikke snakker om er at hans eget justisdepartement fredag offentlig annonserte at deres etterforskning, i tråd med tiltalen av de 13 russerne og 3 russiske selskaper, viser at russernes aktive og svært omfattende tiltak favoriserte Trump, at han ikke vant valget på egen hånd slik han liker å gjenta til det kjedsommelige, og at det iht. Trumps justisdept. kommer mer av dette. Det snakker han ikke om i det hele tatt. Endret 18. februar 2018 av xRun 2
xRun Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 Siste:Paul Manaforts mangeårige forretningspartner Richard (Rick) W. Gates III har inngått avtale om å erklære seg skyldig i tiltalen, og inngå samarbeid med Muellers team. Han vil også vitne mot Manafort.Gates var involvert i Trump-kampanjen over lengre tid både før og etter at Manafort forlot kampanjen etter at det kom frem at han hadde tvilsomme øst-europeiske/russiske komplikasjoner av diverse typer. Gates var også en del av Trumps transition team, og en rådgiver et stykke inn i administrasjonen etter innsettelsen. Pga. dette har han vært i posisjon til å observere mye av hva som foregikk i flere aspekter av Trumps kandidatur og administrasjon fra innsiden.Former Trump aide Rick Gates to plead guilty; agrees to testify against Manaforthttp://www.latimes.com/politics/la-na-pol-rick-gates-plea-deal-20180218-story.html"A former top aide to Donald Trump's presidential campaign will plead guilty to fraud-related charges within days – and has made clear to prosecutors that he would testify against Paul J. Manafort Jr., the lawyer-lobbyist who once managed the campaign."
fokkeslasken Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Problemet er ikke våpenet i seg selv. Problemet er hva folk bruker det til. Hadde jeg blidt født og bodd i USA slik jeg ønsker hadde jeg absolutt hatt skytevåpen selv!!!Hvorfor ville du hatt skytevåpen? Spørsmålet er vel ikke hvorfor han ville hatt skytevåpen i USA, men hvorfor han ikke har det nå. Det er ikke forbudt. "Alle" kan skaffe seg dette i Norge. Hvorfor må han til USA for å skaffe seg dette?
After Dark Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Fordi Norge er en patetisk barnehage av et pyseland!!! !!! !!!
After Dark Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 USAs nye ambassadør: –Trump er mye smartere enn det verden tror Kontreadmiral Kenneth Braithwaite, USAs nye ambassadør til Norge, mener omstridt «Rocket Man»-Tweet var briljant strategi for å roe ned situasjonen på Koreahalvøya. – Trump evner å tenke strategisk, og hvordan han kommuniserer skal ikke alltid tolkes bokstavelig. Det er mye mer som foregår, og det er nokså interessant å følge med på. – Jeg vil si det er synd folk ikke kan møte ham, for da ville de hatt et annet inntrykk. Han har en stor personlighet. Når du møter ham, har han en varme som kameraet ikke greier å formidle, sier ambassadøren. – Så, nå når jeg leser twittermeldingene hans, leter jeg etter den underliggende meldingen. Kanskje er det ikke så bokstavelig som vi leser det. Han er mye smartere enn det verden tror. https://www.nrk.no/norge/usas-nye-ambassador_-_trump-er-mye-smartere-enn-det-verden-tror-1.13917484
fokkeslasken Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Fordi Norge er en patetisk barnehage av et pyseland!!! !!! !!! Så... Du skaffer deg ikke skytevåpen i Norge fordi Norge er et pyseland? Du vet at skytevåpen er lovlig i Norge håper jeg. Har du fått avslag fra politiet eller noe sånt eller? I så fall kan det jo være at du ikke burde ha skytevåpen mellom hendene. 3
Gunfreak Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 Fordi Norge er en patetisk barnehage av et pyseland!!! !!! !!! Så... Du skaffer deg ikke skytevåpen i Norge fordi Norge er et pyseland? Du vet at skytevåpen er lovlig i Norge håper jeg. Har du fått avslag fra politiet eller noe sånt eller? I så fall kan det jo være at du ikke burde ha skytevåpen mellom hendene. Med unntak av automat våpen kan du få det meste i norge som i USA, inkludert AR15, det krever bare mer insats enn30 minutter på et kjøpesenter.
fokkeslasken Skrevet 19. februar 2018 Skrevet 19. februar 2018 USAs nye ambassadør: –Trump er mye smartere enn det verden tror Kontreadmiral Kenneth Braithwaite, USAs nye ambassadør til Norge, mener omstridt «Rocket Man»-Tweet var briljant strategi for å roe ned situasjonen på Koreahalvøya. – Trump evner å tenke strategisk, og hvordan han kommuniserer skal ikke alltid tolkes bokstavelig. Det er mye mer som foregår, og det er nokså interessant å følge med på. – Jeg vil si det er synd folk ikke kan møte ham, for da ville de hatt et annet inntrykk. Han har en stor personlighet. Når du møter ham, har han en varme som kameraet ikke greier å formidle, sier ambassadøren. – Så, nå når jeg leser twittermeldingene hans, leter jeg etter den underliggende meldingen. Kanskje er det ikke så bokstavelig som vi leser det. Han er mye smartere enn det verden tror. https://www.nrk.no/norge/usas-nye-ambassador_-_trump-er-mye-smartere-enn-det-verden-tror-1.13917484 At noen sier så mye idiotisk at ingen tror noen kan være så tett i nøtta, er ikke noe stempel for genialitet. Jeg støtter meg på Sam Harris som sa at det man sier er en refleksjon av hvordan man tenker. 1
Anbefalte innlegg