Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

knutinh skrev (8 minutter siden):

For kriminelle handlinger så må det opplagt være handlingen som teller.

Når man skal velge inn en politiker som skal styre landet med betydelig makt gjennom vanskelige situasjoner i 4 år? Da tror jeg at det er viktig å vurdere hva politikeren egentlig mener og står for.

Etter min opprinnelige post om emnet så har det kommet innspill som styrker at Trump også innerst inne er rasist.

-k

Innspillene kommer fra den samme gjengen hele tiden som sitter fastlåst i en verden der alt er rasisme hvis man prater negativt til en svart, dame, homofil eller hva det måtte være. De må særbehandles, hvis ikke er det blasfemi mot identitetspolitikken. Trump har ansatt svarte, kvinner, homofile og alle andre på samme vilkår, og behandler alle likt, men Trump er også en narsissist som er for høy på seg selv til å tåle motgang. Det spiller ingen rolle om det er hvit, svart, mann, kvinne, hetero, homo. Men til og med svarte, kvinner og homofile kan gjøre noe galt som bør få like konsekvenser som for hvite, menn og heterofile.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demokratguvernører i hardt smitterammede stater vil ikke dele ut den godkjente vaksinen når den kommer for å score billige politiske poeng mot president Trump. 

Quote

“We will do our own independently reviewed process with our world-class experts,” Newsom said.

The San Francisco Chronicle reported how the three more Democrat governors — Katie Brown in Oregon, Jay Inslee in Washington, and Steve Sisolak in Nevada — decided to get on board with Newsom’s approach to fighting the virus:

Ekstra testing utover den grundige testingen fra FDA vil ta lang tid å koste mange liv i disse statene. Men demokratguvernørene er blindet av sitt anti-Trump-hat og ofrer borgernes liv for det. 
Trist. 

Looting i Philadelphia på tirsdag. President Trump rettmessig hardt ut mot den demokratstyrte staten og demokratordføreren i byen, som enten ikke er villig til eller ikke klarer å opprettholde lov og orden.
Trist, Philadelphia er en fin by. 
 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 minutter siden):

Hvorfor gjør han det bare etter han blir kritiserte?  Mener man det man sier eller det man sier etter å blitt straffet?

Han ble satt ut av Biden tror jeg, og hadde ikke spesielt god kjenskap til Proud Boys. Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller? Hvis han ikke fikk klargjort det nok fordi han var mer opptatt av det egentlige problemet der og da, men fordømte dem klart og tydelig dagen etterpå... Jeg skjønner ikke hvordan man da kan fortsette å tro at han er "på lag" med dem eller hva det er de tror for noe. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gjør han det bare etter han blir kritiserte?  Mener man det man sier eller det man sier etter å blitt straffet?

En mulig strategi ved å uttale seg tvetydig, gå hardt ut og så tilbake på ting, er å få i "pose og sekk". De mest ekstreme tilhengerne oppfatter det de vil (synspunkter som få politikere har vært villige til å flagge), og de mer moderate er fornøyd med at han modererer seg.

Forøvrig er vel en uttalt filosofi som ble beskrevet i boka hans å aldri la folk vite hvor de har deg (i konteksten av forhandlinger)?

-k

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 minutter siden):

En mulig strategi ved å uttale seg tvetydig, gå hardt ut og så tilbake på ting, er å få i "pose og sekk". De mest ekstreme tilhengerne oppfatter det de vil (synspunkter som få politikere har vært villige til å flagge), og de mer moderate er fornøyd med at han modererer seg.

Forøvrig er vel en uttalt filosofi som ble beskrevet i boka hans å aldri la folk vite hvor de har deg (i konteksten av forhandlinger)?

-k

Hvis han hadde fortsatt å være tvetydig så ja, men han fordømte dem dagen etterpå. Hvor er Bidens fordømmelse av Antifa?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (12 minutter siden):

Han fordømte Proud Boys i etterkant.

Takk.

Jeg er en fyr i Norge, og jeg kjenner til at Proud Boys eksisterer. Er det ikke rart at presidenten i USA ikke har fått noen som helst info fra byråkratiet om en bevæpnet gruppe som opererer innenfor landets grenser?

"

"I've said it many times, let me be clear again, I condemn the KKK [Ku Klux Klan]. I condemn all white supremacists. I condemn the Proud Boys. 

"I don't know much about the Proud Boys, almost nothing, but I condemn that."

"I don't know who the Proud Boys are"

"

https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54381500

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (8 minutter siden):

Takk.

Jeg er en fyr i Norge, og jeg kjenner til at Proud Boys eksisterer. Er det ikke rart at presidenten i USA ikke har fått noen som helst info fra byråkratiet om en bevæpnet gruppe som opererer innenfor landets grenser?

"

"I've said it many times, let me be clear again, I condemn the KKK [Ku Klux Klan]. I condemn all white supremacists. I condemn the Proud Boys. 

"I don't know much about the Proud Boys, almost nothing, but I condemn that."

"I don't know who the Proud Boys are"

"

https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54381500

Hvor har du hørt om Proud Boys før dette? Det er ikke noe jeg har hørt om før Biden nevnte dem, og jeg har fulgt ganske godt med i forskjellige medier. Jeg hadde hørt om anti-fascister vs fascister, men ikke denne gruppen. Det er så gale der borte nå at svarte og homofile som har begynt å støtte Trump - selv de får hatet rettet mot seg av sine egne.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Just now, knutinh said:

Jeg er en fyr i Norge, og jeg kjenner til at Proud Boys eksisterer. Er det ikke rart at presidenten i USA ikke har fått noen som helst info fra byråkratiet om en bevæpnet gruppe som opererer innenfor landets grenser?

Vel, det er ekstremt mange bevæpnede grupper/militser i USA. 

Quote

In 2016, the SPLC identified a total of 165 armed militia groups within the United States.

At politikere klarifiserer det de sa i ettertid er helt normalt. 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (17 minutter siden):

Kunne det ha vært Thomas Seltzer? Jeg er ikke sikker.

-k

Hmm.. Det er mulig, tenker du på UXA? God serie, men den er ganske ny den også. Jeg kan ikke huske Proud Boys fra den, men det er jo mulig.

EDIT:

Fant utav det. Gavin McInnes (medlem av Proud Boys) er med i siste episode som går av lufta førstkommende Tirsdag. I episoden før er det et lite utdrag som forteller "hva som kommer neste gang" med et lite innslag av ham. De nevner ikke Proud Boys, men det er McInnes som intervjues bl.a.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (14 minutter siden):

Hmm.. Det er mulig, tenker du på UXA? God serie, men den er ganske ny den også. Jeg kan ikke huske Proud Boys fra den, men det er jo mulig.

Jeg ser at NYT nevner dem f.eks. 25. september. Siden jeg leser mange artikler der så kan det være der jeg har plukket det opp:

www.nytimes.com/2020/09/25/us/portland-proud-boys-antifa-protests.html
 

Mens den omtalte debatten var 29.september.

Fremdeles rart at en President ikke skal ha hørt om en væpnet gruppe som en Nordmann uten «security briefings» har hørt om. Det blir hevdet at han leser lite aviser og viser påfallende liten interesse for security briefings. Hvis fox news og en høyre-vridd twitter-feed er hans viktigste kilde til kunnskap så er det ikke så rart om en ytre-høyre bevæpnet gruppe har gått ubemerket hen, men ganske skremmende?

En annen mulighet er selvsagt at han er godt informert om den, men at det passet bedre til rollen han spiller å hevde noe annet.

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, debattklovn said:

Demokratguvernører i hardt smitterammede stater vil ikke dele ut den godkjente vaksinen når den kommer for å score billige politiske poeng mot president Trump. 

Ekstra testing utover den grundige testingen fra FDA vil ta lang tid å koste mange liv i disse statene. Men demokratguvernørene er blindet av sitt anti-Trump-hat og ofrer borgernes liv for det. 
Trist. 

Looting i Philadelphia på tirsdag. President Trump rettmessig hardt ut mot den demokratstyrte staten og demokratordføreren i byen, som enten ikke er villig til eller ikke klarer å opprettholde lov og orden.
Trist, Philadelphia er en fin by. 
 

Det kan jo være at de er litt skeptiske til ting som er godkjent av alt som ligger under DT, når han ved i mange tilfeller gir klart uttrykk for at eksperter/vitenskapen ikke vet hva de snakker om. 
Dessuten vil en ekstra gjennomgang være relativt rask dersom den første er gjort grundig nok.

 

15 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Hvor har du hørt om Proud Boys før dette? Det er ikke noe jeg har hørt om før Biden nevnte dem, og jeg har fulgt ganske godt med i forskjellige medier. Jeg hadde hørt om anti-fascister vs fascister, men ikke denne gruppen. Det er så gale der borte nå at svarte og homofile som har begynt å støtte Trump - selv de får hatet rettet mot seg av sine egne.

De var ikke ukjente og har blitt nevnt i flere nyhetsinnslag. 
De var definitive kjente for DT ettersom ha har blitt brifet om dette. Biden har jo tydeligvis fått med seg hvem de er, og han er jo kun en presidentkandidat. 

Hvorfor svarer DT “Proud Boys, stand back and stand by,” dersom han aldri har hørt "Proud Boys" før?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (37 minutter siden):

En mulig strategi ved å uttale seg tvetydig, gå hardt ut og så tilbake på ting, er å få i "pose og sekk". De mest ekstreme tilhengerne oppfatter det de vil (synspunkter som få politikere har vært villige til å flagge), og de mer moderate er fornøyd med at han modererer seg.

Forøvrig er vel en uttalt filosofi som ble beskrevet i boka hans å aldri la folk vite hvor de har deg (i konteksten av forhandlinger)?

-k

Jeg mener det motsatte, det man sier gang på gang på gang i det første øyeblikk er det man egentlig mener. 
 

Ifølge din logikk kan man aldri bevise at noen er rasist, selv de som innrømmer det fordi alt kan være et løgn

For det andre er det handlinger som teller mest uansett.  En prøver å gjette hva politikerne egentlig mener, men det er hva du mener de skal gjøre som er viktigst

Lenke til kommentar

Det kan også ha vært fra en av de fire drapene de har begått de siste 10 årene, i Portland alene.

Eller da politiet i Portland hadde et samarbeid med dem og lot dem utøve uprovosert vold mens politiet holdt seg unna -- etter at en av politisjefene ble tatt i å ha koordinert med Proud Boys på denne måte, og eksplisitt advart dem om at selv om han lar være å arrestere en Proud Boys leder ettersøkt for grov vold, så må han arrestere ham om de observerer ham utøve vold igjen -- som nådde de fleste mediene, selv om mediene i USA er de-sensitivert for høyreekstremisme.

Det kan ha vært på grunn av at ledere for flere av politiets fagorganisasjoner og politiledere i store byer er medlemmer av, eller sympatiske ovenfor, Proud Boys, noe som skaper en prekær interessekonflikt, da liberale skyves ut av politiet, og politiet erstattes av flere og flere konservative og høyreekstreme, som bidrar til de eskalerende problemene med politivold og systemisk diskriminering av minoriteter.
Philadelphia og Oregon er spesielt hardt rammet.

Det kan ha vært fordi FBI har advart mot dem, eksplisitt, for senere å trekke uttalelsen fordi det ikke er jobben deres å advare mot grupper, men individer -- og korrigerte seg til å si at det var individer assosiert med Proud Boys som ble overvåket og utgjorde en terrortrussel. Dette nådde nyheter flere steder i store medier.

Det kan være i forbindelse med Andy Ngo, hvor Andy Ngo hadde et samarbeid med Proud Boys som brukte hans innsamlede data til å besøke journalister som deltok i anti-fascistiske markeringer.
De oppsøkte en kvinne som fikk nakken brukket av Proud Boys og truet henne, og truet flere journalister og politikere, ved å møte opp på dørene deres.
Nådde noen nasjonale medier.

Det kan være da Andy Ngo møtte med Proud Boys da de planla et angrep på en bar, møtte opp og filmet angrepet deres -- og forsøkte å fremstille situasjonen som en situasjon hvor Proud Boys ble angrepet av folk fra den baren -- selv etter at Proud Boys hadde begynt med å kaste murstein å slå folk, for så å trekke seg tilbake, før Andy Ngo filmet retalieringen.
Nådde store deler av twittersfæren, og enkelte nyhetsformidlere, spesielt høyremedier som formidlet saken fra Proud Boys sitt perspektiv.

Det kan være da Andy Ngo kom til en antifa-protest sammen med Proud Boys etter å ha blitt avslørt i å samarbeide med Proud Boys, hvor han ble slått da en kvinne forsøkte å ta fra ham kameraet mens han gikk på feil side av demonstrasjonen, og løy på seg hjerneblødning -- fikk internasjonal oppmerksomhet, men fikk sparken fra jobben sin da videoer av ham mens han hengte med Proud Boys den aktuelle dagen OG før angrepet på den nevnte baren nådde nasjonalt nivå.
Andy Ngo sin 'hjerneblødning' nådde internasjonale medier, og Antifa ble fordømt over hele verden ved hjelp av høyrepropaganda. 

...

---

Og med tanke på at Trump var engasjert da et Proud Boys medlem ble skutt og drept etter at Proud Boys hadde drive-by pepperspray og paintball-aksjon i Portland -- og sa at mannen som skjøt og drepte Proud Boys medlemmet ble henrettet av politiet -- og forsvarte henrettelsen...

så har Trump en dårlig sak ved å benekte at han vet hvem de er.
De er blant hans mest lojale og voldelige supportere -- og han liker lojale voldelige supportere.
 


https://www.oregonlive.com/politics/2020/10/president-trump-on-police-fatal-shooting-of-homicide-suspect-michael-reinoehl-they-knew-who-he-was-they-didnt-want-to-arrest-him.html

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 minutter siden):

Jeg ser at NYT nevner dem f.eks. 25. september. Siden jeg leser mange artikler der så kan det være der jeg har plukket det opp:

www.nytimes.com/2020/09/25/us/portland-proud-boys-antifa-protests.html
 

Mens den omtalte debatten var 29.september.

Fremdeles rart at en President ikke skal ha hørt om en væpnet gruppe som en Nordmann uten «security briefings» har hørt om.

-k

 

Ok. Jeg leser ikke mye NYT, men norske medier er jo ofte kopier derfra, og de graver dypt for å finne noe å ta Trump på. Tipper Trump hadde hørt om dem, men bare vagt og trengte mer tid for å sette seg mer inn i det.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (11 minutter siden):

For det andre er det handlinger som teller mest uansett.  En prøver å gjette hva politikerne egentlig mener, men det er hva du mener de skal gjøre som er viktigst

Problemet er at man ikke har noen historikk for hva en statsleder kommer til å gjøre når han får kontroll over «bombe-knappen» eller <sett inn farlig, stressende, unik situasjon>. Man må gjøre seg opp en mening om hva de er og hva de står for basert på hva de sier, hva de har gjort og hvor troverdige de framstår.

Det er en attraktiv egenskap ved ideologisk orienterte politikere framfor populister: man kan oftere spå hvor de vil stå i en sak på forhånd, og det er en gjennomtenkt rød tråd som forbinder verdensanskuelsen og løsningene. Ulempen er selvsagt at de er tilbøyelige til å trumpe igjennom ideologien selv om det er mot folkets vilje og gir dem mindre oppslutning.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (52 minutter siden):

 

Ekstra testing utover den grundige testingen fra FDA vil ta lang tid å koste mange liv i disse statene. 

Eller redde mange liv hvis FDA ikke gjorde jobben sin pga Trumps press.  Det er det som skjer med politiseringen og skapelse av mistillit i det han kaller "the deep state".  Dette ville aldri skjedd under tidligere presidenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...