Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gikk for 8tb seagate-NAS for 2222 fra Lefdal. Ville heller hatt 6TB til 1690 men det fant jeg ikke noe sted på nett. Fortsatt en bra pris og mye for pengene, ser det ut til.

Elkjøp på gjøvik hvertfall hadde 6tb til 1595 og 5 tb til 1295.- men ingen andre tror jeg hadde det...

 

1690 er normal pris på 4 tb

Normal pris for 4tb single bay. Dual bay er en del dyrere.
Lenke til kommentar

Hørt at den NASen selv ikke kan transcode noe som helst. Men direct bør fungere. Blir ikke undertekster da men.

 

Syntes det er et større problem at den ikke støtter couchpotato og sonarr.

 

Og så syntes jeg det er dumt å kjøpe et NAS uten intern ekspansjon. 8TB blir for lite fort.

Jeg har aldri klart å fylle opp så mye som en TB-disk. Om jeg endrer bruksmønster veldig og fyller opp NASet, så kan jeg skifte det ut.

 

Manglende transcoding er dumt, men for å få det på stor nok oppløsning må du vel ganske langt opp i pris.

Lenke til kommentar

 

Hørt at den NASen selv ikke kan transcode noe som helst. Men direct bør fungere. Blir ikke undertekster da men.

 

Syntes det er et større problem at den ikke støtter couchpotato og sonarr.

 

Og så syntes jeg det er dumt å kjøpe et NAS uten intern ekspansjon. 8TB blir for lite fort.

Jeg har aldri klart å fylle opp så mye som en TB-disk. Om jeg endrer bruksmønster veldig og fyller opp NASet, så kan jeg skifte det ut.

 

Manglende transcoding er dumt, men for å få det på stor nok oppløsning må du vel ganske langt opp i pris.

 

 

Det er vel uansett bare å kjøre den som nettverksdisk på en standalone plex server om du skulle ha behov for transcodinga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg trenger litt hjelp med å bestemme meg om hvilken gaming laptop jeg skal gå for. Jeg har forsøkt å lese meg opp men finner en del misvisende informasjon. 

 

PC'ene det står mellom er: 

 

Komplett:

https://www.komplett.no/product/898659/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-rog-g752vs-173-fhd-matt-120-hz#productinfo

 

Lefdal: 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MSIGT736RE204/msi-gt73vr-6re-204ne-titan-17-3-gaming-laptop

 

Også lurer jeg egentlig på om det er noen forskjell på Lefdal sin GT73VR og Multicom sin GT73VR:

http://www.multicom.no/msi-gt73vr-6re-titan-173/cat-p/c/p8975775

 

På multicom står det at det er 2 x 128GB SSD'er i super raid 4, noe som det ikke gjør på Lefdal sin.

 

Det som taler for Asus sin er at det er G-Sync på skjermen, dog har jeg lest et eller annet sted om at den støtter kuyn g-sync i 60hz uten at jeg vet dette for sikkert, og 2400MHz ram. Det som taler for MSI sin er at det er 6820HK prosessor og at jeg vet det er 5ms respons tid på skjermen. Finner ingen info om responstid på Asus sin skjerm. 

 

Takker så mye for hjelp og innspill på forhånd :) 

Lenke til kommentar

Da ble det endelig PC på meg! Gikk for en HP Specter x360 på tilbud til 10920 kroner med 22% av. Tok sin tid, men kom i mål i år også  :w00t:

 

Kunne kanskje tenkt meg en litt billig IPS 1440p 27" skjerm, men har ikke helt bestemt meg enda. 

Hvilken kode skal man bruke for å få rabatten og hvor legger man det inn ? 

Lenke til kommentar

 

 

Hørt at den NASen selv ikke kan transcode noe som helst. Men direct bør fungere. Blir ikke undertekster da men.

 

Syntes det er et større problem at den ikke støtter couchpotato og sonarr.

 

Og så syntes jeg det er dumt å kjøpe et NAS uten intern ekspansjon. 8TB blir for lite fort.

Jeg har aldri klart å fylle opp så mye som en TB-disk. Om jeg endrer bruksmønster veldig og fyller opp NASet, så kan jeg skifte det ut.

 

Manglende transcoding er dumt, men for å få det på stor nok oppløsning må du vel ganske langt opp i pris.

Det er vel uansett bare å kjøre den som nettverksdisk på en standalone plex server om du skulle ha behov for transcodinga?

Jepp, det er planen.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis du tenker på

ASUS ZenBook UX305CA PURE 13,3 FHD -Demo matt, Core m3 6Y30, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home

 

ja slik vil antakelig fungere for en student, men cpu er kanskje ikke kraftig nok til mye bruk, selv om den antakelig er stillegående.

Vil ikke gå noe lavere på SSD får ikke plass til noe ting, det er minste man bør gå for.

Vil maskinen bli tregere, eller vil RAM bli hyppigere brukt desto mer plass du har brukt opp av maksimal kapasitet?

 

Maskinen blir generielt tregere etterhvert, med tanke på høyere krav oppdateringer etc.

Så greit å satse på 16 GB ram og 512 GB SSD først som sist, gjerne PCI-E så har du litt å gå på senere.

Ikke det sata SSD direkte flaskehals i dag, men greit å tenke fremover.

 

Denne kunne vel også fungere til studentbruk 

http://www.lefdal.com/product/data/ipad-og-nettbrett/LE80V4003HMX/lenovo-yoga-710-2-i-1-pc-14-signature-edition-solv?scid=Pricecomparison2989

 

Jeg har den Asusen. Fungerer fint til skolebruk som ikke behøver noe tunge programmer. 

Ellers kan den ikke feks se 1440p på Youtube feks, men hvem gjør det? 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt den igjen, men jeg fikk den til en meget fin pris. 

Hadde heller valgt en tykkere 13,3" med i5 eller i7 CPU. 

 

Lenovo Thinkpad er veien å gå. Yoga modellene har vel fått litt tyn for byggekvaliteten. 

 

 

Takk for tips. Så at den kostet 6666 kr på Komplett, men nå er den utsolgt. 

Skal se nærmere på Lenovo Thinkpad!

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe ny skjerm og grafikkort i dag, men lurer på om det er verdt det? Er litt usikker når jeg skal potensielt blåse av 16k. Tenker Asus PG348q og en GTX 1080 til å kjøre den. Jeg har råd, bor hjemme, studerer og jobber i feriene som tømrer (174kr/t) så jeg kommer til å ha råd med komplett sin betalingsutsettelse. Men lurer på om det egentlig er verdt det, spiller jo noen timer for dagen på en gammel 1080 skjerm til under tusenlappen. 
Er det noe skjult med betalingsutsettelsen? Har lest litt og det ser greit ut, og hvis noen har noe av det jeg tenker å kjøpe så hadde det vært greit å vite om du er fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe ny skjerm og grafikkort i dag, men lurer på om det er verdt det? Er litt usikker når jeg skal potensielt blåse av 16k. Tenker Asus PG348q og en GTX 1080 til å kjøre den. Jeg har råd, bor hjemme, studerer og jobber i feriene som tømrer (174kr/t) så jeg kommer til å ha råd med komplett sin betalingsutsettelse. Men lurer på om det egentlig er verdt det, spiller jo noen timer for dagen på en gammel 1080 skjerm til under tusenlappen. 

Er det noe skjult med betalingsutsettelsen? Har lest litt og det ser greit ut, og hvis noen har noe av det jeg tenker å kjøpe så hadde det vært greit å vite om du er fornøyd med kjøpet.

Er vel bare du som kan svare på om det er verdt det.

 

Som regel så syntes jeg ikke man skal kjøpe noe hvis man ikke har råd der og da, men det der for være opp til deg :) Jeg har akkurat samme skjerm og 1080 STRIX, er veldig fornøyd, men som sagt. Er veldig vanskelig å svare på spørsmål om noe er verdt noe/om du trenger det. Det vet du bare selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...