Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvis du tenker på

ASUS ZenBook UX305CA PURE 13,3 FHD -Demo matt, Core m3 6Y30, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home

 

ja slik vil antakelig fungere for en student, men cpu er kanskje ikke kraftig nok til mye bruk, selv om den antakelig er stillegående.

Vil ikke gå noe lavere på SSD får ikke plass til noe ting, det er minste man bør gå for.

Vil maskinen bli tregere, eller vil RAM bli hyppigere brukt desto mer plass du har brukt opp av maksimal kapasitet?

 

Maskinen blir generielt tregere etterhvert, med tanke på høyere krav oppdateringer etc.

Så greit å satse på 16 GB ram og 512 GB SSD først som sist, gjerne PCI-E så har du litt å gå på senere.

Ikke det sata SSD direkte flaskehals i dag, men greit å tenke fremover.

 

Denne kunne vel også fungere til studentbruk 

http://www.lefdal.com/product/data/ipad-og-nettbrett/LE80V4003HMX/lenovo-yoga-710-2-i-1-pc-14-signature-edition-solv?scid=Pricecomparison2989

 

Har ingen erfaring med Lenovo sine produkter. Hvordan står de ift de andre merkene? 

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis du tenker på

ASUS ZenBook UX305CA PURE 13,3 FHD -Demo matt, Core m3 6Y30, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home

 

ja slik vil antakelig fungere for en student, men cpu er kanskje ikke kraftig nok til mye bruk, selv om den antakelig er stillegående.

Vil ikke gå noe lavere på SSD får ikke plass til noe ting, det er minste man bør gå for.

Vil maskinen bli tregere, eller vil RAM bli hyppigere brukt desto mer plass du har brukt opp av maksimal kapasitet?

 

Maskinen blir generielt tregere etterhvert, med tanke på høyere krav oppdateringer etc.

Så greit å satse på 16 GB ram og 512 GB SSD først som sist, gjerne PCI-E så har du litt å gå på senere.

Ikke det sata SSD direkte flaskehals i dag, men greit å tenke fremover.

 

Denne kunne vel også fungere til studentbruk 

http://www.lefdal.com/product/data/ipad-og-nettbrett/LE80V4003HMX/lenovo-yoga-710-2-i-1-pc-14-signature-edition-solv?scid=Pricecomparison2989

 

Har ingen erfaring med Lenovo sine produkter. Hvordan står de ift de andre merkene? 

 

 

Lenovo = ibm. Ok de men jeg liker best business serien til ibm.. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis du tenker på

ASUS ZenBook UX305CA PURE 13,3 FHD -Demo matt, Core m3 6Y30, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home

 

ja slik vil antakelig fungere for en student, men cpu er kanskje ikke kraftig nok til mye bruk, selv om den antakelig er stillegående.

Vil ikke gå noe lavere på SSD får ikke plass til noe ting, det er minste man bør gå for.

Vil maskinen bli tregere, eller vil RAM bli hyppigere brukt desto mer plass du har brukt opp av maksimal kapasitet?

 

Maskinen blir generielt tregere etterhvert, med tanke på høyere krav oppdateringer etc.

Så greit å satse på 16 GB ram og 512 GB SSD først som sist, gjerne PCI-E så har du litt å gå på senere.

Ikke det sata SSD direkte flaskehals i dag, men greit å tenke fremover.

 

Denne kunne vel også fungere til studentbruk 

http://www.lefdal.com/product/data/ipad-og-nettbrett/LE80V4003HMX/lenovo-yoga-710-2-i-1-pc-14-signature-edition-solv?scid=Pricecomparison2989

 

Jeg har den Asusen. Fungerer fint til skolebruk som ikke behøver noe tunge programmer. 

Ellers kan den ikke feks se 1440p på Youtube feks, men hvem gjør det? 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt den igjen, men jeg fikk den til en meget fin pris. 

Hadde heller valgt en tykkere 13,3" med i5 eller i7 CPU. 

 

Lenovo Thinkpad er veien å gå. Yoga modellene har vel fått litt tyn for byggekvaliteten. 

 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Har ikke testet det selv enda, men er ett par her på jobb som har samme NAS og anbefalte meg å ikke bruke PLEX-appen i det hele tatt. Men, test det ut men jeg tviler på at det er bra nok HW til ta f.eks 720p

Det kommer jo an på om man kjører "direct stream" eller "transcode". Førstnevnte går nok helt smertefritt da det (nesten) ikke krever noe CPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har ikke testet det selv enda, men er ett par her på jobb som har samme NAS og anbefalte meg å ikke bruke PLEX-appen i det hele tatt. Men, test det ut men jeg tviler på at det er bra nok HW til ta f.eks 720p

Det kommer jo an på om man kjører "direct stream" eller "transcode". Førstnevnte går nok helt smertefritt da det (nesten) ikke krever noe CPU.

Knall! Takk for info

Lenke til kommentar

Ser ut som Expert selger Apple Watch series 2 til 2200, det må da være feilprising. Hvis ikke så er det et veldig godt tilbud :)

Løp og kjøp!!

 

https://www.expert.no/mobil/smartklokke-og-wearables/smartklokke/apple-w-38mm-gld-alu-woven-band-gldrd/p-256202/

Ser ut til at det er Watch 1 og ikke 2, men fremdeles bra pris.. Komplett hadde de samme for under 1500 tidligere i natt, jeg klarte å slette den fra handlekurven ved et uhell og vips så var de utsolgt :-(

Lenke til kommentar

 

Har ikke testet det selv enda, men er ett par her på jobb som har samme NAS og anbefalte meg å ikke bruke PLEX-appen i det hele tatt. Men, test det ut men jeg tviler på at det er bra nok HW til ta f.eks 720p

Det kommer jo an på om man kjører "direct stream" eller "transcode". Førstnevnte går nok helt smertefritt da det (nesten) ikke krever noe CPU.

 

Kan kjøre direct stream på PLEX?
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke testet det selv enda, men er ett par her på jobb som har samme NAS og anbefalte meg å ikke bruke PLEX-appen i det hele tatt. Men, test det ut men jeg tviler på at det er bra nok HW til ta f.eks 720p

Det kommer jo an på om man kjører "direct stream" eller "transcode". Førstnevnte går nok helt smertefritt da det (nesten) ikke krever noe CPU.

 

Kan kjøre direct stream på PLEX?

 

 

Sjekk her akila: 

 

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201566396-How-are-Direct-Play-Direct-Stream-and-Transcoding-different-

Lenke til kommentar

Gikk for 8tb seagate-NAS for 2222 fra Lefdal. Ville heller hatt 6TB til 1690 men det fant jeg ikke noe sted på nett. Fortsatt en bra pris og mye for pengene, ser det ut til.

 

Elkjøp på gjøvik hvertfall hadde 6tb til 1595 og 5 tb til 1295.- men ingen andre tror jeg hadde det... 

 

1690 er normal pris på 4 tb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...