Gå til innhold

Hvorfor kan ikke partiene utvikle seg litt?


Anbefalte innlegg

Hvorfor finnes det ikke et parti som er for å kaste ut kriminelle innvandrere, og samtidig jobber for at nordmenn skal beholde jobbene sine. Sykehus til eldre osv... Det er så mye byråkrati og sløsing av penger. 

 

Høyre/Frp og arbeiderpartiet har noen positive ting hver, men hvorfor kan de ikke kopiere det bedre fra de andre og utvikle seg litt. 

 

Eller er eneste løsning å starte opp et nytt parti, et parti for folket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne starte opp er nytt parti, ingen av partiene på Stortinget duger egentlig,
som oftest spammer dem masse avgifter. Med unntak at ett (kanskje to partier) parti,
som har vettet i behold og som bryr seg om Norges befolkning.

Hvis du starter et nytt parti, er det lurt å ha et catchy/fengende navn. Sunn fornuft
er også lurt, noe som er mangelvare i dag. Og du burde basere politikken til å alltid
bedre forholdene for befolkingen (helt ulikt de fleste andre partier).

Eksempel 1: De eldre må få lov til å bli boende hjemme, ikke bli innestengt på sykehjem

og bli proppet i masse piller (gift) som "roer" dem ned, og ikke bli servert oppvarma plastikkmat.

Eksempel 2: Lavere skatter og fjerning av enorme mengder avgifter. I realiteten går mindre

enn 10% av skatter og avgifter til landet (infrastruktur, skoler etc.). Resten går til tull og tøys.
Minner om Jens & Co som leide et svindyrt privatfly, fordi "dem måtte rekke fristene" etc.

Endret av Raindays
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske fornøyd med ungdommen min jeg da, har fått gratis utdanning, og alle muligheter det medfører :)

Ja tenkte at de eldre fortjener en verdig avsluttning etter å ha betalt skatt i 40-50år. 

Jepp, de eldre fortjener mye bedre.

Endret av Raindays
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske fornøyd med ungdommen min jeg da, har fått gratis utdanning, og alle muligheter det medfører :)

Ja tenkte at de eldre fortjener en verdig avsluttning etter å ha betalt skatt i 40-50år. 

Jepp, de eldre fortjener mye bedre.

 

Det gjør barna også. Skal vi prioritere en avslappende avslutning for fortiden eller skal vi styrke fremtiden?

 

"Ja takk, begge deler" er selvfølgelig det mest riktige, men skal man velge så velger jeg fremtiden. Var ikke ment som noe argument for at vi ikke skal fikse litt opp i eldreomsorgen.

 

Et problem er dog at vi ikke bryr oss om de eldre i praksis. "Bedre eldreomsorg" og "For mye skatt" går ikke hånd i hånd for å si det slik. Det er også sjelden at vi tar vare på våre eldre og syke selv i disse dager, noe som er trist. De ender opp i statens omsorg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "utvikle seg"?

Se på valget i USA det er nettopp dette jeg mener, folk er villig til å stemme på en gærning. Siden de andre er så dårlig. 

 

De må utvikle seg. Folket flest er irritert på kriminelle innvandrere og jobber som blir borte. Og alle partiene må ha dette med i programmet sitt, før det kommer sånne til makta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke om det finnes et eneste parti som reflekterer samtlige synspunktene mine i dag. Jeg får derfor en tøff arbeidsoppgave med å vurdere hvilket parti jeg skal avgi mitt stemme for ved neste stortingsvalg.

 

Innvandring. Jeg er for en streng innvandringspolitikk. Jeg mener at en masseinnvandring på kort sikt er ikke bærekraftig med noen få unntak. Med noen få unntak så mener jeg at innvandrergruppene må isåfall besitte et relativt likt tankesett (jo likere verdier, historie, språk, utseende, måten man tenker på, kunnskap osv. jo bedre) som mottagene innbyggere. Et eksempel på det er svenskene eller danskene for nordmenn. Jeg mener derfor at det er mye enklere å integrere vesteuropeere enn østeuropeere, samt østeuropeere enn muslimske innvandrere i Norge. Jeg er imidlertid ikke imot innvandring som sådan. Man skal ta imot innvandrere som har behov for det, men antallet må være bærekraftig. Mens øvrige innvandrere som har behov for hjelp bør få det i nærområdene, med mindre det er en spesiell årsak som fører til at man ikke får gjennomført det.

 

Det er for meg uforståelig at land som Japan og Kina med andre ikke tar imot flere flyktninger. Tyskland innvilger ca. 40 % av asylsøknadene mens for Japan er tallet 0,2 %, hvorfor? Hvis alle land hadde fordelt flyktningene likt (klart at de mer velstående land måtte ta større del av kaka) ville man unngått denne masseinnvandringen til enkelte land. 

 

Litt avsporing: Jeg har også lekt litt med tanken på hvorfor Japan er så homogent, men allikevel så suksessfull. Det som er så oppsiktsvekkende er at Japan har så lav kriminalitet i landet, er ikke Japan et bevis på at mangfoldighet er oppskrytt?

 

Til slutt så synes jeg at alle, uten unntak, som har begått noe kriminelt før de har fått et norsk statsborgerskap utvises av Norge. Jeg vet at det kan være vanskelig å få sendt dem tilbake til enkelte land, men man er bare nødt til å finne en løsning på det.  

 

Oppsummering: her er jeg FRP'er eller ihvertfall borgerlig velger.

 

Formueskatt. Jeg er for formueskatt ettersom det er det eneste fordelings-instrumentet som finnes, sett bort fra arveavgiften som er jeg imot. Jeg synes at de rikeste skal bidra mer, men ikke mer at det blir urettferdig. Enkelte vil påstå at man har allerede skattet for de kronene og det vil ramme små og mellomstore bedrifter. Ja, hva så at man har allerede skattet for de midlene? de rike bruker jo ressurser som tilhører alle og på bekostning av lavtlønnede som kommer dårligst ut av det. Jeg er imidlertid ikke så ekstremt som det høres ut, men 1 % i formueskatt i bunnfradrag på 10-50 millioner kroner må være fair? årsaken til bunnfradrag er for at de ikke skal ramme små og mellomstore bedrifter. Hvis man ikke har formueskatt så har de rike mulighet til å være nullskatteytere. Men jeg er også for at de som jobber mest belønnes mest, dermed må ikke formueskatten være for høy. 

 

Oppsummering: her føler jeg meg som AP'er.

 

Skole, helseomsorg, forsvar og visse andre institusjoner. Jeg er for et offentlig barnehage, skole, sykehus og forsvar, men utover det (hvis jeg ikke har glemt noe) så synes jeg ikke at vi skal ha for stor offentlig sektor. For det hemmer effektiviteten og konkurransen. I tillegg så ønsker jeg så lite byråkrati som mulig. 

 

Oppsummering: jeg er usikker på hvor Høyre står her mtp. sykehus (vil de ha private sykehus? i dag så er de offentlige sykehusene subsidiert med private ved kø?) og skole, men hvis de vil beholde dem offentlig så støtter jeg høyre i disse sakene.

 

Klima. Om klimaendringene er menneskeskapte er jeg usikker, men jeg er for at vi ikke skal bevege mot mer bruk av fornybar energi, vi skal imidlertid gjøre det gradvis for å ikke skade visse bransjer, og dermed arbeidsplasser. Vi vet jo ikke konsekvensene det har for jorden eller regionen der oljen bringes opp fra bakken. I tillegg så er det skadelig for mennesker å puste inn CO2-ustlipp. Vi må rett og slett ta vare på miljøet, men samt ikke glemme at flest mulig skal ha jobb.

 

Oppsummering: Høyre?

 

EØS. Det avhenger helt av hvilke handelsavtaler politikerne klarer å forhandle seg til utenfor EØS, derfor er jeg usikker på hvor jeg står mtp. det i dag, men det er klart at sosialdumping og kriminalitet som bringes fra Øst-Europa må forebygges og nasjonens innbyggere må stå som første prioritet for politikere.  

 

Jeg er dermed usikker på hvor jeg står i forhold til politisk spektrum i dag, men jeg oppsummerte noen av de viktigste temaene for meg i dag. Jeg tror jeg er en kombinasjon av en borgerlig og rød-grønn velger. Jeg må sannsynligvis avveie vesentligheten av de nevnte teamene og stemme deretter. 

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...