Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bestrid kravet. Send en epost om at du ikke godtar kravet. Dette sender du også til eventuell inkassoselskap hvis de krever penger. Da skal ikke inkassoselskapet krever pengene, så lenge du da ikke er helt bak mål da. men du kan bli innkalt til forliksråd etter dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg nesten må betale regningen, hvis ingen har en veldig god oppskrift

1. Skriv at du er uenig med kravet til de og at du ikke kommer til å betale, f.eks. per email.

 

2. Siden dette er en useriøs aktør vil de ta kontakt og forsøke å lure deg eller true deg til å betale.

Du trenger ikke å lese eller besvare noen av deres henvendelser.

 

Du er ferdig med saken.

 

 

Eventuelt, hvis de er dum, sender de saken til inkasso. Send mail til inkassoselskap og si at kravet er bestridt, legg ved mailen du sendte til carprice.no

Det som da skjer er at kravet trekkes (ellers kan inkassoselskap miste lisensen) og carprice må betale salær.

Dette er fordi kravet må behandles i Forliksrådet siden du har bestridt det, det er ikke lovlig å sende til inkasso da, carprice møte opp i din by og vinne saken der i Forliksrådet. De vet de vil tape saken der og at de må lure eller true deg for at du frivillig skal overføre penger til de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er fordi kravet må behandles i Forliksrådet (...) carprice møte opp i din by og vinne saken der i Forliksrådet.

Hvis ikke annet er avtalt, så er hovedregelen at det er den saksøktes verneting (forliksråd og høyere domstoler) som behandler saken, ja. Men vilkårene hos carprice har bl.a. følgende betingelse:

15.1 Vilkårene reguleres av lovene i Republikken Estland.

15.2 Alle tvister som oppstår fra, eller i forbindelse med disse vilkårene skal avgjøres av domstolene i Republikken Estland.

Så det er nok mer sannsynlig at du må møte opp (evt. sende en fullmektig) i et Estlandsk forliksråd/tilsvarende domstol og forsvare deg, eller risikere en uteblivelsesdom som neppe går i din favør...

 

http://www.inkassoguiden.no/inkassosporsmal/140-har-kreditor-sendt-saken-til-riktig-forliksrad

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så et .no selskap som ønsker å fremstå som "norsk" kan bare avtale seg til å ikke følge norsk lov gjennom vilkårene sine? I så fall er det jo fritt frem for svindlere som her. 

 

Hmmm. Starte storstilt import av skrot fra Kina, og så kreve å forholde meg til kinesisk lov  :hmm: Genialt  :nei:

Lenke til kommentar

Tror jeg nesten må betale regningen, hvis ingen har en veldig god oppskrift

 

Det siste du bør gjøre er å betale pga. frykt, det er det de lever på. Bare svar til dem at du bestrider kravet. Slike folk sender sjelden (aldri) saker til innkassoselskap. Det koster omtrent null å drive nettstedet og svindle folk så hvis bare 1% betaler så går de i pluss. Samma greiene som Oslo VIP, det ligger en tråd her om dem også.

 

Det vil koste deg et par timer av ditt liv å nekte, noe som vil avslutte saken, og du vil da på en måte ha hjulpet andre folk som blir lurt senere. Hvis de slutter helt å få penger fordi folk nekter så blir det til slutt meningsløst å holde på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For kjøp av varer gjelder forbrukerkjøpsloven § 3, som har en internasjonal preseptorisk lovvalgsregel som i praksis innebærer at man ikke kan avtale lovvalg utenfor EØS der selger markedsfører på norsk mot norske forbrukere.

 

For kjøp av tjenester gjelder ingen slik begrensning, men se nedenfor.

Luganokonvensjonen artikkel 16 jf. artikkel 15 nr. 1 bokstav c etablerer at det i denne saken kun kan reises sak mot forbruker i forbrukerens hjemland. Det er begrensede muligheter for å avtale noe annet, jf. artikkel 17.

Takk for det. Jeg var også noe usikker på hvordan det ble når flere land var involvert, og burde tatt et forbehold om det...

Lenke til kommentar

Eit tips til dokker som kjem borti dette: å senda rekning (og spesielt inkassovarsel) per e-post er normalt ikkje tilstrekkeleg etter norsk rettspraksis. Sånn sett kan ein fint ignorera det, og hevda at ein ikkje har fått nokon krav fra dei den dagen det eventuelt kjem noko i den fysiske postkassa (t.d. frå inkassoselskap).

 

Viss ein har svart på mailen mister ein antakeleg mykje av argumentet om at ein ikkje har sett rekninga. Ein kan likevel argumentera med at eventuelle krav må sendast på fysisk post etter norsk rett. Tviler på at ein estisk svindlar har oversikt over dette, og dei gir forhåpentlegvis opp fortare viss dei må senda alt med posten.

Lenke til kommentar

trenger hjelp her!!!!     vi vart lurt av carprice.no gjennom facebook der de ga "gratis" verdivurdering.  fikk i ettertid sertifikat og giro på 199 euro med beskjed om enda 35 euro vist vi ikke betalte. vi kontakta politiet som sa vi ikke skulle betale. riv regninga i stykker sa han på vakt. leita litt på nett og fant jo så klart mye dritt på disse. valgte først å sende inn et svarkjema siden det er eneste mulighet å kontakte dette firmaet på. der vi først skreiv at de tilbydde gratis vurdering og så får vi regning på dette å sa de skulle bekrefte at dette var en feil fra de. så samme da skreiv vi på samme måte gjennom kontaktkjema et langt brev tatt fra forbrukerombude der vi brukte angrerett og lover og diverse.  står jo de skal svare på skjema innen en virkedag. noe de ikke gjorde. fikk et svar 1,5 uke etter på en søndag kveld litt før kl 9. om at de ikke anulerte og at vi måtte betale for vi hadde godkjent reglene. de valgte å IKKE svare på det lange brevet om angrerett. (såg dette på ticketnumret de brukte som svarskjema). skreiv da på engelsk. så 3 uker etter skriver de igjen at de ikke har motatt betaling å at det no har steget til 234euro. og blir sendt til inkasso vist vi ikke betaler innen 14 dager. no på norsk.         dere som har opplevd dette, har dere fått innkassovarsel fra innkrevere? vi har jo svart på hvitt at vi har brukt angrerett og slik.?????? 

Lenke til kommentar

trenger hjelp her!!!!     vi vart lurt av carprice.no gjennom facebook der de ga "gratis" verdivurdering.  fikk i ettertid sertifikat og giro på 199 euro med beskjed om enda 35 euro vist vi ikke betalte. vi kontakta politiet som sa vi ikke skulle betale. riv regninga i stykker sa han på vakt. leita litt på nett og fant jo så klart mye dritt på disse. valgte først å sende inn et svarkjema siden det er eneste mulighet å kontakte dette firmaet på. der vi først skreiv at de tilbydde gratis vurdering og så får vi regning på dette å sa de skulle bekrefte at dette var en feil fra de. så samme da skreiv vi på samme måte gjennom kontaktkjema et langt brev tatt fra forbrukerombude der vi brukte angrerett og lover og diverse.  står jo de skal svare på skjema innen en virkedag. noe de ikke gjorde. fikk et svar 1,5 uke etter på en søndag kveld litt før kl 9. om at de ikke anulerte og at vi måtte betale for vi hadde godkjent reglene. de valgte å IKKE svare på det lange brevet om angrerett. (såg dette på ticketnumret de brukte som svarskjema). skreiv da på engelsk. så 3 uker etter skriver de igjen at de ikke har motatt betaling å at det no har steget til 234euro. og blir sendt til inkasso vist vi ikke betaler innen 14 dager. no på norsk.         dere som har opplevd dette, har dere fått innkassovarsel fra innkrevere? vi har jo svart på hvitt at vi har brukt angrerett og slik.?????? 

Ikke betal og bare slett alle mailer de sender, ikke les de engang. 

Da er problemet løst :-)

 

Hvis du diskuterer med de eller argumenterer med de så kan det være de klarer å lure deg eller skremme deg til å betale.

Lenke til kommentar

 

trenger hjelp her!!!!     vi vart lurt av carprice.no gjennom facebook der de ga "gratis" verdivurdering.  fikk i ettertid sertifikat og giro på 199 euro med beskjed om enda 35 euro vist vi ikke betalte. vi kontakta politiet som sa vi ikke skulle betale. riv regninga i stykker sa han på vakt. leita litt på nett og fant jo så klart mye dritt på disse. valgte først å sende inn et svarkjema siden det er eneste mulighet å kontakte dette firmaet på. der vi først skreiv at de tilbydde gratis vurdering og så får vi regning på dette å sa de skulle bekrefte at dette var en feil fra de. så samme da skreiv vi på samme måte gjennom kontaktkjema et langt brev tatt fra forbrukerombude der vi brukte angrerett og lover og diverse.  står jo de skal svare på skjema innen en virkedag. noe de ikke gjorde. fikk et svar 1,5 uke etter på en søndag kveld litt før kl 9. om at de ikke anulerte og at vi måtte betale for vi hadde godkjent reglene. de valgte å IKKE svare på det lange brevet om angrerett. (såg dette på ticketnumret de brukte som svarskjema). skreiv da på engelsk. så 3 uker etter skriver de igjen at de ikke har motatt betaling å at det no har steget til 234euro. og blir sendt til inkasso vist vi ikke betaler innen 14 dager. no på norsk.         dere som har opplevd dette, har dere fått innkassovarsel fra innkrevere? vi har jo svart på hvitt at vi har brukt angrerett og slik.?????? 

Ikke betal og bare slett alle mailer de sender, ikke les de engang. 

Da er problemet løst :-)

 

Hvis du diskuterer med de eller argumenterer med de så kan det være de klarer å lure deg eller skremme deg til å betale.

 

 

vi har ikke tenkt å svare de noe mere. enn de to vi har sendt. der de klart ikke svarte på den siste med angrerett og slik.de har jo valgt å overse den og bare fortsette å sende at vi må betale. men har noen fått inkassovarsel fra innkrevere??? mailene kom jo på søppelpost oppdaget vi etter vi hadde fått tilsendt giro og sertifikat i posten.

Lenke til kommentar

 

 

trenger hjelp her!!!!     vi vart lurt av carprice.no gjennom facebook der de ga "gratis" verdivurdering.  fikk i ettertid sertifikat og giro på 199 euro med beskjed om enda 35 euro vist vi ikke betalte. vi kontakta politiet som sa vi ikke skulle betale. riv regninga i stykker sa han på vakt. leita litt på nett og fant jo så klart mye dritt på disse. valgte først å sende inn et svarkjema siden det er eneste mulighet å kontakte dette firmaet på. der vi først skreiv at de tilbydde gratis vurdering og så får vi regning på dette å sa de skulle bekrefte at dette var en feil fra de. så samme da skreiv vi på samme måte gjennom kontaktkjema et langt brev tatt fra forbrukerombude der vi brukte angrerett og lover og diverse.  står jo de skal svare på skjema innen en virkedag. noe de ikke gjorde. fikk et svar 1,5 uke etter på en søndag kveld litt før kl 9. om at de ikke anulerte og at vi måtte betale for vi hadde godkjent reglene. de valgte å IKKE svare på det lange brevet om angrerett. (såg dette på ticketnumret de brukte som svarskjema). skreiv da på engelsk. så 3 uker etter skriver de igjen at de ikke har motatt betaling å at det no har steget til 234euro. og blir sendt til inkasso vist vi ikke betaler innen 14 dager. no på norsk.         dere som har opplevd dette, har dere fått innkassovarsel fra innkrevere? vi har jo svart på hvitt at vi har brukt angrerett og slik.?????? 

Ikke betal og bare slett alle mailer de sender, ikke les de engang. 

Da er problemet løst :-)

 

Hvis du diskuterer med de eller argumenterer med de så kan det være de klarer å lure deg eller skremme deg til å betale.

 

 

vi har ikke tenkt å svare de noe mere. enn de to vi har sendt. der de klart ikke svarte på den siste med angrerett og slik.de har jo valgt å overse den og bare fortsette å sende at vi må betale. men har noen fått inkassovarsel fra innkrevere??? mailene kom jo på søppelpost oppdaget vi etter vi hadde fått tilsendt giro og sertifikat i posten.

 

 

Har ikke noe å si om de sender inkasso, de har ikke et mer legitimt krav enn om jeg sender deg en giro, purring og inkasso :-)

 

De bruker tomme trusler til å skremme folk som ikke vet bedre til å betale. Så snart de blir oppmerksom på at du ikke lar deg lure vil de bruke tiden sin på andre offere og glemme deg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Svar meg!

 

Fikk mail av carprice der det sto att de solgte til inkasso den 12.12.2017, gjør de faktisk dette eller bare for å skremme meg til å betale?, har fått purringer men ignorerte de som det står på denne tråden.

Hvis de sender til inkasso hva skal jeg gjøre? jeg er 15 år og vil det ha noe å si? 

 

Spørsmål når det gjelder inkasso:

 

Får jeg mail av et inkasso selskap?

 

Øker beløpet på første regning av inkasso selskap (ca med hvor mye?)

Får jeg "betalingsmerknad" når det går til inkasso eller når jeg ikke betaler inkasso regninger?

 

Lenke til kommentar

Svar meg!

 

Fikk mail av carprice der det sto att de solgte til inkasso den 12.12.2017, gjør de faktisk dette eller bare for å skremme meg til å betale?, har fått purringer men ignorerte de som det står på denne tråden.

 

Hvis de sender til inkasso hva skal jeg gjøre? jeg er 15 år og vil det ha noe å si? 

 

Spørsmål når det gjelder inkasso:

 

Får jeg mail av et inkasso selskap?

 

Øker beløpet på første regning av inkasso selskap (ca med hvor mye?)

 

Får jeg "betalingsmerknad" når det går til inkasso eller når jeg ikke betaler inkasso regninger?

 

 

De prøver vel å skremme deg til å betale.

 

Din lave alder vil i utgangspunktet gjøre at de ikke kommer noen vei.

 

Hvordan bestilte du "tjenesten"? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...