Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har også blitt lurt BARE igjennom INSTAGRAM!!

 

 

Jeg hadde aldri gjort dette hvis jeg viste dette koster 199 euro bare for å sjekke hvor mye bilen liksom er verdt.. Da jeg gjorde dette på tlf og skreiv tlf nr, navn, reg nr.. dette er enste du skriver inn. Åssen i all verden har de da tatt adressen og sendt dette til meg personlig i post? Jeg ventet på en mail eller melding, siden når jeg gjorde dette så sto det gratis for å sjekke. Derfor jeg ville gjøre dette. Bare for moro. Er 19år tenkte ikke så langt da at dette var svindel eller pengedrit. men er serr forbanna! Noen som vil hjelpe? må jeg svare på dette i det hele tatt eller kan jeg bare legge dette til siden og drite i alt av svar fra dem? hvis dere skjønner hva jeg mener. ikke sende noe mld i det hele tatt eller mail. Ikke svare de på noenting og bare la det gå. Hva skjer da liksom er det noe jeg burde være redd for at dette skal gå til inkasso osv og få den driten på meg??!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også blitt lurt BARE igjennom INSTAGRAM!!

 

 

Jeg hadde aldri gjort dette hvis jeg viste dette koster 199 euro bare for å sjekke hvor mye bilen liksom er verdt.. Da jeg gjorde dette på tlf og skreiv tlf nr, navn, reg nr.. dette er enste du skriver inn. Åssen i all verden har de da tatt adressen og sendt dette til meg personlig i post? Jeg ventet på en mail eller melding, siden når jeg gjorde dette så sto det gratis for å sjekke. Derfor jeg ville gjøre dette. Bare for moro. Er 19år tenkte ikke så langt da at dette var svindel eller pengedrit. men er serr forbanna! Noen som vil hjelpe? må jeg svare på dette i det hele tatt eller kan jeg bare legge dette til siden og drite i alt av svar fra dem? hvis dere skjønner hva jeg mener. ikke sende noe mld i det hele tatt eller mail. Ikke svare de på noenting og bare la det gå. Hva skjer da liksom er det noe jeg burde være redd for at dette skal gå til inkasso osv og få den driten på meg??!!

 

Bare send innsigelse på faktura til firmaet, hvis det går til inkasso videresender du denne til inkassobyrå.

 

Innsigelse vil si at du ikke er enig med kravet, du trenger ikke å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt noen suksess med klage/angrerett hos disse carprice-svindlerne? 

 

Jeg gikk på samme smellen via Instagram. Jeg ble aldri presentert med at denne møkka kostet 199 EUR. Har sendt angrerett-skjema nå, 7 dager siden bestilling. 

 

I vilkårene deres skriver de følgende;

"4.1 Hvis du er en forbruker (dvs. en fysisk person som handler for formål som er utenfor hans yrke eller næring) har du rett til å trekke deg fra kontrakten innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Men når du mottar digitale produkter kan du ikke lenger trekke deg fra kontrakten. "

 

Er dette riktig? Gjelder ikke Lov om opplysning og angrerett ved digitale produkter?

Endret av sOrnes
Lenke til kommentar

Noen som har hatt noen suksess med klage/angrerett hos disse carprice-svindlerne? 

 

Jeg gikk på sammen smellen via Instagram. Jeg ble aldri presentert med at denne møkka kostet 199 EUR. Har sendt angrerett-skjema, nå 7 dager siden bestilling. 

 

I vilkårene deres skriver de følgende;

"4.1 Hvis du er en forbruker (dvs. en fysisk person som handler for formål som er utenfor hans yrke eller næring) har du rett til å trekke deg fra kontrakten innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Men når du mottar digitale produkter kan du ikke lenger trekke deg fra kontrakten. "

 

Er dette riktig? Gjelder ikke Lov om opplysning og angrerett ved digitale produkter?

Ifølge denne https://forbrukerombudet.no/advarer-mot-carprice-no fra Forbrukerrådet så har du angreretten i full behold. 

Lenke til kommentar

Noen som har hatt noen suksess med klage/angrerett hos disse carprice-svindlerne?

 

Jeg gikk på samme smellen via Instagram. Jeg ble aldri presentert med at denne møkka kostet 199 EUR. Har sendt angrerett-skjema nå, 7 dager siden bestilling.

 

I vilkårene deres skriver de følgende;

"4.1 Hvis du er en forbruker (dvs. en fysisk person som handler for formål som er utenfor hans yrke eller næring) har du rett til å trekke deg fra kontrakten innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Men når du mottar digitale produkter kan du ikke lenger trekke deg fra kontrakten. "

 

Er dette riktig? Gjelder ikke Lov om opplysning og angrerett ved digitale produkter?

Du trenger ikke å bruke angrerett, det holder å si du er uenig med fakturaen og la vær å betale :)

Lenke til kommentar

hei 

 

Eg er ein 19 åring som også er litt for nusserig på ting og trykker dermed på det. 

Så eg lurer på kva folk har send til detta dritt firma som driver å lurer til seg penger.

 

Å er det nokon som har fått store problemer med detta greine??

takk for svar

Lenke til kommentar

 

Jeg bekrefter at jeg er 18 år eller eldre, at jeg har lest vilkår og regler som gjelder for tjenesten på denne nettsiden og at jeg respekterer disse. Vilkårene godkjennes automatisk når informasjonen sendes til oss. Jeg har også forstått at tjenesten er bindende, og at jeg forplikter meg til å betale for tjenesten fullt ut.

Vi kan undersøke og vurdere bilen uansett hva slags bil det er. Når du velger oss er du sikret en upåklagelig profesjonell tjeneste. Tjenesten koster 199 euro, behandling og forsendelse inngår i prisen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bekrefter at jeg er 18 år eller eldre, at jeg har lest vilkår og regler som gjelder for tjenesten på denne nettsiden og at jeg respekterer disse. Vilkårene godkjennes automatisk når informasjonen sendes til oss. Jeg har også forstått at tjenesten er bindende, og at jeg forplikter meg til å betale for tjenesten fullt ut.

Vi kan undersøke og vurdere bilen uansett hva slags bil det er. Når du velger oss er du sikret en upåklagelig profesjonell tjeneste. Tjenesten koster 199 euro, behandling og forsendelse inngår i prisen.

 

 

Har ingenting å si :)

 

Selv om det står at du donerer vekk en nyre frivillig så kan ikke de med loven i hånd komme og hente den.

Lenke til kommentar

 

Noen som har hatt noen suksess med klage/angrerett hos disse carprice-svindlerne?

 

Jeg gikk på samme smellen via Instagram. Jeg ble aldri presentert med at denne møkka kostet 199 EUR. Har sendt angrerett-skjema nå, 7 dager siden bestilling.

 

I vilkårene deres skriver de følgende;

"4.1 Hvis du er en forbruker (dvs. en fysisk person som handler for formål som er utenfor hans yrke eller næring) har du rett til å trekke deg fra kontrakten innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Men når du mottar digitale produkter kan du ikke lenger trekke deg fra kontrakten. "

 

Er dette riktig? Gjelder ikke Lov om opplysning og angrerett ved digitale produkter?

Du trenger ikke å bruke angrerett, det holder å si du er uenig med fakturaen og la vær å betale :)

 

Jaha? På hvilket grunnlag skal du nekte?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bekrefter at jeg er 18 år eller eldre, at jeg har lest vilkår og regler som gjelder for tjenesten på denne nettsiden og at jeg respekterer disse. Vilkårene godkjennes automatisk når informasjonen sendes til oss. Jeg har også forstått at tjenesten er bindende, og at jeg forplikter meg til å betale for tjenesten fullt ut.

 

 

 

Vi kan undersøke og vurdere bilen uansett hva slags bil det er. Når du velger oss er du sikret en upåklagelig profesjonell tjeneste. Tjenesten koster 199 euro, behandling og forsendelse inngår i prisen.

 

 

Har ingenting å si :)

 

Selv om det står at du donerer vekk en nyre frivillig så kan ikke de med loven i hånd komme og hente den.

 

Det stemmer, men her har man altså ikke inngått en avtale om å donere en nyre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har hatt noen suksess med klage/angrerett hos disse carprice-svindlerne?

 

Jeg gikk på samme smellen via Instagram. Jeg ble aldri presentert med at denne møkka kostet 199 EUR. Har sendt angrerett-skjema nå, 7 dager siden bestilling.

 

I vilkårene deres skriver de følgende;

"4.1 Hvis du er en forbruker (dvs. en fysisk person som handler for formål som er utenfor hans yrke eller næring) har du rett til å trekke deg fra kontrakten innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Men når du mottar digitale produkter kan du ikke lenger trekke deg fra kontrakten. "

 

Er dette riktig? Gjelder ikke Lov om opplysning og angrerett ved digitale produkter?

Du trenger ikke å bruke angrerett, det holder å si du er uenig med fakturaen og la vær å betale :)

 

Jaha? På hvilket grunnlag skal du nekte?

 

 

Det er ikke lov å villede forbrukere på denne måten.

 

Alt han trenger å gjøre er å sende innsigelse på kravet, da må Forliksrådet avgjøre om "selger" har et legitimt krav eller ikke.

 

Jeg blir veldig overrasket om Forliksrådet dømmer i favør selger / bedrager i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar

Ble selv utsatt for dette i august i fjor. Da var prisen 139 euro og det sto ikke "Bestill" men "Send". Sendte de en lang mail om norges lovverk, og sa at saken ville bli politianmeldt etter ytterlige krav. Da fikk jeg svar dagen etter, som lød "Your order has been cancelled, thank you!" Ikke betal disse, da det vil opprettholde et marked for dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...