Gå til innhold

Tips til firmanavn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter meg til at du bør unngå unødige ordspel, og då særlig ordspel som folk kan assosiere med brann og elektrosjokk.

Ingen vil leige inn ein elektrikar som på ein eller anna måte indikerer at det elektriske anlegget vil ha farlige lysbuer, eller er basert på hurtige løysningar, eller som kan gi deg støyt (med tilhøyrande piggsveis) eller liknande.

Eit navn som "Strømbrudd AS" kan kanskje fungere ved at folk kan assosierer det firmanavnet med kven du kan ringe ved straumbrudd, men personleg assosierer eg det meir med dårlig elektrikararbeid slik at navnet blir meir negativt enn positivt for min del.

 

Eg vil derfor anbefale at du går for eit vanlig firmanavn, og heller legg energien i å skaffe ein god logo, eit bra telefonnummer, og at eventuelle artige ordspel får begrense seg til firmaets slagord eller liknande.

Lenke til kommentar

Hva med: "Område" Elektro? F. eks Buskerud elektro (om du da er villig til å ta for deg hele fylket). Det har en seriøs klang og det høres ut som noe som passer for alle som bor innenfor det området. 

 

Skal det på død og liv være kreativt så anbefaler jeg deg å tygge på det en stund og teste det ut på folk som ikke jobber i bransjen da dette er kundene. Kolleger og andre bekjente fra bransjen vil nok mye lettere kjenne seg igjen i og like navn som Lysbuen AS, Grønn Overledning AS osv, men humoren går over hodet på de som faktisk trenger din hjelp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...