Gå til innhold

ANMELDELSE: Forza Horizon 3


Anbefalte innlegg

 

 

Jajaja, gledet meg til å spille Forza, men den gleden ble kortvarig. Spillet starter, men kræsjer under loading. Jeg er ikke alene om å ha problemer med spillet, på forumet til Forza er det tilstander som i Charlotte NC. :wee:

 

Får håpe de fikser alle bugsene spillet har snart, for det er ikke så kult å betale 900,- spenn for et spill du ikke får spilt. :grumpy:

Som jeg skrev lengre opp, prøv å deaktivere mikrofonen, funka for min del. 

 

Har testet det, hjelper desverre ikke. :hrm:

 

Kjipt, satser på at de er klar over problemet iallefall. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva som har stått på Subredditen til forza og det som ellers blir skrevet rundt om på nettet burde PCen min stå i flammer nå men den gang ei. Jeg brukte rundt 15 minutter med feilsøking i går natt for å finne ut hva spillet ikke ville samarbeide med da jeg og ikke kom meg forbi første loading screenen som mange andre. Når jeg fant ut at det var HTC Viven som var problemet og jeg fikk koblet fra denne brukte jeg 3-4 minutter i innstillingene på spillet til jeg hadde en fin stabil framerate. Kjører nå det meste på Ultra med 2x MSAA og FXAA aktivert, har da rundt en 70-80 fps som kan droppe ned på 60 når det er mye som skjer på en gang, og dette i 1440x3440 oppløsning. Har spilt spillet rundt en 10 timer sålangt uten at jeg har møtt på noe annet enn et par loading hangups. Enten har jeg vært utrolig heldig med at hardwaren min matcher eller så tror jeg rett og slett folk ikke er flinke nok til å feilsøke. 

 

VIP Bonusene og DLCene fungerer dog ikke på PC, men dette er utvikleren nå klar over og jobber for å finne en løsning. 

 

Edit : Nei det skal ikke være nødvendig å måtte feilsøke på et spill  som skal være ferdig, men nå er jo dette en gang et UWP spill  så jeg kunne igrunnen ikke forestilte meg i mine villeste fantasier at det skulle fungere så bra som det faktisk har gjort for meg. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette på win 10 pc? Kan jeg kjøpe Xbox one cd eller må jeg laste det ned fra Windows store? Må jeg ha en Xbox one konsoll?

Det finnes bare i digital utgave på Windows 10. Du kjøper det gjennom Windows Store ja.

 

Den digitale utgaven fungerer for øvrig både på W10 og Xbox One, så dersom du skulle kjøpe deg XBO eller Project Scorpio i fremtiden kan du spille det der også.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne si at dette fungerte for meg, men jeg kan ikke garantere det fungerer for alle,

siden dette bare fikser CPU flaskehals som dette spillet skaper ved maxing ut av "1 kjerne".

 
Dette vil ikke fungere hvis du bare har 4 kjerner (f.eks i5), dette vil bare fungere med CPUer med helst 8 tråder (f.eks i7, FX, etc)
 
Når du starter spillet, finn ut hvilken kjerne som blir maxed helt ut (Det bør være Kjerne 0 for alle).
 
  1. Åpne Oppgavebehandling og spillet
  2. Høyreklikk "Forza Horizon 3" og klikk "gå til detaljer"
  3. Høyreklikk "forza_x64_release_final.exe" og klikk på "Set Affinity"
  4. Fjern haken ved «Kjerne 0" og la alt annet stå sjekket.
 
Dette bør forbedre stutteringen, og fordele belastningen over alle threads (Det gjorde vertfall for meg). Jeg gikk fra 100% CPU-bruk, 50% -80%, og jeg har det meste stabilt med Ultra @ 1080P  varierer mellom 95 - 120 fps med en Samsung 70 4K. 
Endret av Soles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...