Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Legend of Zelda er mer i kategorien action RPG. Nå er Breath of the Wild i tillegg open world og en enorm tidsforpliktelse, for noe kortere og mer old school ville jeg gått for Link's Awakening-remaken.

CaZpeR skrev (19 timer siden):

Har det liggende. Men begynte på Fire Emblem: Three Houses og nå er jeg stuck.... (og med stuck så mener jeg det er vanskelig å legge det fra seg :-p)

Satser på å starte på Fire Emblem: Three Houses i løpet av året. Fortsatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har spilt flere av de som kom ut på 3DS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spartapus skrev (5 minutter siden):

Legend of Zelda er mer i kategorien action RPG. Nå er Breath of the Wild i tillegg open world og en enorm tidsforpliktelse, for noe kortere og mer old school ville jeg gått for Link's Awakening-remaken.

Kanskje jeg skal prøve remaken. Jeg har spilt ett Zelda og det var det første som kom til originale Wii. Det elsket jeg jo egentlig, men jeg har i utg.pkt ikke vært veldig fan av open world. Tror ikke jeg har tålmodigheten :p

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Kanskje jeg skal prøve remaken. Jeg har spilt ett Zelda og det var det første som kom til originale Wii. Det elsket jeg jo egentlig, men jeg har i utg.pkt ikke vært veldig fan av open world. Tror ikke jeg har tålmodigheten :p

Link's Awakening-remaken er mer i stilen til A Link to the Past på SNES, med ovenfra-og-ned-perspektiv. For min del er dette å foretrekke; jeg falt faktisk av Zelda da de gikk over til 3D-grafikk på Nintendo 64.

Men hvis du er usikker på hvor mye tid du vil investere ville jeg absolutt gått for Link's Awakening og ikke Breath of the Wild. Hovedgrunnen til at jeg ikke har testet BotW ennå er fordi jeg har mange spill jeg vil gjennom og ikke vil sitte 100 timer med ett enkelt et.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (17 minutter siden):

Link's Awakening-remaken er mer i stilen til A Link to the Past på SNES, med ovenfra-og-ned-perspektiv. For min del er dette å foretrekke; jeg falt faktisk av Zelda da de gikk over til 3D-grafikk på Nintendo 64.

Men hvis du er usikker på hvor mye tid du vil investere ville jeg absolutt gått for Link's Awakening og ikke Breath of the Wild. Hovedgrunnen til at jeg ikke har testet BotW ennå er fordi jeg har mange spill jeg vil gjennom og ikke vil sitte 100 timer med ett enkelt et.

Takk for svar. Jeg skal sjekke priser. Men akkurat tidsproblematikken er ikke så aktuell for tida. Nå handler det egentlig mer om å fylle påskeferien med noe :p

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (50 minutter siden):

Kanskje jeg skal prøve remaken. Jeg har spilt ett Zelda og det var det første som kom til originale Wii. Det elsket jeg jo egentlig, men jeg har i utg.pkt ikke vært veldig fan av open world. Tror ikke jeg har tålmodigheten :p

Link's Awakening er tradisjonell 2D Zelda. Men BotW er en meget ambisiøs 3D-utgave av første Zelda sin oppskrift fra 1986, som også var open world i bunn og grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mør stønt-ape skrev (17 minutter siden):

BotW kan rundes relativt kjapt om man ikke er helfrelst. Det er jo ikke sånn at man *må* spille i hundre timer for å få en fullverdig opplevelse.

Helt sant. Du kan runde spillet i teorien på et par timer, men mer sannsynlig er 20-30 timer. Flere hundre timer er for de helfrelste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge howlongtobeat.com er Breath of the Wild i gjennomsnitt 49 timer for main story, 96 timer for main story og sidequests, og 184 timer hvis man vil gjøre alt. Jeg tenker da at jeg ville endt opp et sted mellom 50 og 100 timer, for det er lite sannsynlig at man spiller et slikt spill uten å gjøre noe som helst utenom main story.

Hvis man vil spille et fantastisk open world Zelda uten å bruke halve året på ett spill, så kan jeg anbefale Legend of Zelda (1987) på NES. Dette kan du runde på 8-9 timer, og så kan du spille noe annet. ?

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (1 time siden):

I følge howlongtobeat.com er Breath of the Wild i gjennomsnitt 49 timer for main story, 96 timer for main story og sidequests, og 184 timer hvis man vil gjøre alt. Jeg tenker da at jeg ville endt opp et sted mellom 50 og 100 timer, for det er lite sannsynlig at man spiller et slikt spill uten å gjøre noe som helst utenom main story.

Hvis man vil spille et fantastisk open world Zelda uten å bruke halve året på ett spill, så kan jeg anbefale Legend of Zelda (1987) på NES. Dette kan du runde på 8-9 timer, og så kan du spille noe annet. ?

Om du har skills (jeg har ikke), kan du gå rett til Ganon etter platået. Da skulle du kunne fullføre det på 4-5 timer slik jeg forstår. Det er knapt noe story i BotW, så det du går glipp av er noen korte minne-sekvenser og muligheten til å gjøre Ganon enklere ved å fullføre de fire dungeon/beastene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (18 minutter siden):

Om du har skills (jeg har ikke), kan du gå rett til Ganon etter platået. Da skulle du kunne fullføre det på 4-5 timer slik jeg forstår. Det er knapt noe story i BotW, så det du går glipp av er noen korte minne-sekvenser og muligheten til å gjøre Ganon enklere ved å fullføre de fire dungeon/beastene.

Jeg er klar over det, men hvis man spiller et spill som BotW for å bli fortest mulig ferdig så tenker jeg man like så godt kan spille noe annet, for det er reisen og utforskingen av verden som er poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (Akkurat nå):

Jeg er klar over det, men hvis man spiller et spill som BotW for å bli fortest mulig ferdig så tenker jeg man like så godt kan spille noe annet, for det er reisen og utforskingen av verden som er poenget.

Greien er det at om du ikke er skikkelig hardcore så MÅ DU UTFORKE for å klare Ganon, det er genialt med BOTW, du kan prøve å dø hele tiden, men utforsking og trening gir mestringsfølelse og en glede som er knall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Super Mario 64," "Super Mario Sunshine," and "Super Mario Galaxy" are all getting the remaster treatment for release on the company's latest console, the Nintendo Switch, according to new reports from VGC and Eurogamer.
https://www.businessinsider.com/super-mario-64-galaxy-sunshine-remastered-nintendo-switch-report-2020-3?r=US&IR=T

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Det har vært ganske likt i lang tid. Greit at Switchen gikk opp i det siste, men selv før det har det vært latterlige priser på både butikk og bruktmarked.

Switch har inntil nylig ligger pluss/minus 3000 kr i vanlige butikker. Nå koster den over 4000 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (3 timer siden):

Switch har inntil nylig ligger pluss/minus 3000 kr i vanlige butikker. Nå koster den over 4000 kr.

Ja, som sagt så gikk switchen opp en del. Men selv til 3k så er det for dyrt for en såpass svak og nå passe gammel konsoll.

For ikke å snakke om spill og kontrollere som er svindyrt.

Sier litt når en Switch er kanskje den dyreste konsollen å eie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...