Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

Kjøpte en på Elkjøp til 99,-.

Link?

Har enda til gode å finne en usb type C til kr. 99,-. Elkjøp her tok kr. 199,-. Fant faktisk en på circle k tiltenkt mobilladere til kr. 149,-.

 

Ellers er det vel bingolotto å kjøpe type c kabel fra utlandet mtp. De elektriske komponentene i kabelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjøpte en på Elkjøp til 99,-.

Link?

Har enda til gode å finne en usb type C til kr. 99,-. Elkjøp her tok kr. 199,-. Fant faktisk en på circle k tiltenkt mobilladere til kr. 149,-.

 

Ellers er det vel bingolotto å kjøpe type c kabel fra utlandet mtp. De elektriske komponentene i kabelen.

 

 

Obs vedr. kabler; Usb-a til usb c trekker ikke nok strøm til å kunne lade switchen skikkelig, det kan tom være skadelig for batteriet over tid. Det man trenger er en usb-c til usb-c kabel og en usb veggadapter på 3a 5v, som denne: http://www.clasohlson.com/no/Belkin-USB-C-lader-/38-7978?LGWCODE=387978000;83825;6293&gclid=CLyL0p6uwdICFQmLsgodrNEAvA

 

Kvaliteten på usb-c kabelen er også viktig, her kan usertifiserte kabler faktisk ødelegge enhetene de er koblet opp mot om man er uheldig

Lenke til kommentar

Obs vedr. kabler; Usb-a til usb c trekker ikke nok strøm til å kunne lade switchen skikkelig, det kan tom være skadelig for batteriet over tid. Det man trenger er en usb-c til usb-c kabel og en usb veggadapter på 3a 5v, som denne: http://www.clasohlson.com/no/Belkin-USB-C-lader-/38-7978?LGWCODE=387978000;83825;6293&gclid=CLyL0p6uwdICFQmLsgodrNEAvA

 

Kvaliteten på usb-c kabelen er også viktig, her kan usertifiserte kabler faktisk ødelegge enhetene de er koblet opp mot om man er uheldig

 

 

Ja, leste en Reddit tråd vedrørende tester som var gjort. Og USB type A til C var sterkt frarådet etter målinger av forskjellige kabler. 

 

Selv har jeg nå originalladeren samt. en USB Type A til Type C som fulgte med Pro-kontrolleren. Men tror jeg skal gå til innkjøp av en ekstra lader som jeg kan ha med meg så jeg slipper å koble av og på hele tiden i docken.

Lenke til kommentar

Mulig et dumt spørsmål, men vet noen om det er mulig å bruke et USB-C -> HDMI adapter for å koble Switchen til en TV når man ikke har en dock? Jeg har allerede et par stykker til mac-en min, og det hadde vært mye enklere å ta med en av de når man skal på besøk til noen enn hele docken (ser jeg for meg, har ikke kjøpt en Switch enda).

Lenke til kommentar

Mulig et dumt spørsmål, men vet noen om det er mulig å bruke et USB-C -> HDMI adapter for å koble Switchen til en TV når man ikke har en dock? Jeg har allerede et par stykker til mac-en min, og det hadde vært mye enklere å ta med en av de når man skal på besøk til noen enn hele docken (ser jeg for meg, har ikke kjøpt en Switch enda).

 

Nei. Dette er forsøkt uten hell. Så _må_ være docken. Dog. Jeg ser for meg at det kan komme en offisiell eller tredjepart-overgang som vil virke (da jeg ser for meg at det ikke er mye teknikk i docken).

Lenke til kommentar

Så kjipt, for en mer portabel tilkobling hadde vært veldig praktisk. 

 

USB Type C kan gjøres portabel også. men er bare en veldig fersk teknologi. Selv er jeg meget glad for at Nintendo valgte Type C da det vil være standarden overalt om noen år. Så det å kjøpe inn en USB type C lader vil ikke være forgjeves sånn i det lange løp.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot at Nintendo valgte USB C, da jeg allerede har batteribank og flere ladere med USB C, men det er litt skuffende at adaptere som fungerer som overgang fra USB C til HDMI (pluss strømtilkobling og noen ekstra USB A tilkoblinger) på PCer ikke fungerer med Switchen da de bør følge samme standard. 

Lenke til kommentar

 

Joycon problemene ser ut til å være et hardwareproblem: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1350169

 

Isåfall er det skandaløst, Nintendo må ha visst om det her.

 

Hmm, det er slikt som dette som til tider gjør det litt lettere å avvente kjøp.

Ser den. Prøvde meg på å spille med joycons separat i hver hånd. Slik jeg spiller og holder hadde ingen påvirkning på den venstre joyconen. Nå forsøkte jeg heller ikke å fremprovosere noen feil slik mange har gjort, men brukte de slik det var normalt for meg å holde de.

Lenke til kommentar

Jeg dro den med meg på jobb idag fordi jeg måtte vise litt av grunnen til at jeg tok meg fri på fredag. Og folk blir rimelig gira på den, både menn og damer i alle aldere. Blir spennende hvordan switchen vil selge som konsoll, men jeg tror den kan fenge mange på samme måte som Wii gjorde. 

 

Er jo tidlige rapporter fra bla. Gamestop som sier at det er lenge siden de har opplevd et slikk trykk i forbindelse med en konsoll lansering på lenge.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noen problemer med venstre Joy-Con, heller ikke de to jeg kjenner som kjøpte Switch. Sitter ca. tre meter unna docken/konsollen, som faktisk også står delvis skjult bak tv-en. Kjipt for de som har hatt uflaks, virker helt klart som et hardwareproblem som Nintendo bør ha visst om. 

 

Noe av det jeg setter mest pris på med Switchen hittil er hvor rask den er. Å starte fra sleep mode tar null tid, også er man rett inne i spillet der man slapp. Imponerende! 

Lenke til kommentar

Speaking to retailers this morning, Nintendo Switch has sold around 80,000 units in the UK during its opening weekend.

That's double the number of Wii U consoles that were sold during its opening weekend (40,000 back in late 2013).

It's not as high as 3DS' debut, which was 113,000 according to Nintendo. Nor does it come close to the PS4 launch (250,000) or the Xbox One launch (150,000).

However, it is a strong and steady performance for the machine. There wasn't a huge number of units pushed into the channel (some units were sold out at major retailers) and the marketing and PR campaign was truncated and arrived late in the day. Retailers tell us that they were very happy with the launch and one store even declared: "Nintendo is back."

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1350188

Lenke til kommentar

Speaking to retailers this morning, Nintendo Switch has sold around 80,000 units in the UK during its opening weekend.

 

That's double the number of Wii U consoles that were sold during its opening weekend (40,000 back in late 2013).

 

It's not as high as 3DS' debut, which was 113,000 according to Nintendo. Nor does it come close to the PS4 launch (250,000) or the Xbox One launch (150,000).

 

However, it is a strong and steady performance for the machine. There wasn't a huge number of units pushed into the channel (some units were sold out at major retailers) and the marketing and PR campaign was truncated and arrived late in the day. Retailers tell us that they were very happy with the launch and one store even declared: "Nintendo is back."

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1350188

 

Var i England i helgen og de fleste butikker jeg var innom hadde Switch på lager. Det som jeg stusset litt ved var at det var umulig å få tak i fargede joycons. Hadde planer å kjøpe bundelen med Snipperclips-kode, men var utsolgt overalt. Fikk meg billig Pro-kontroller da, det hadde de også på lager overalt.

Lenke til kommentar

Speaking to retailers this morning, Nintendo Switch has sold around 80,000 units in the UK during its opening weekend.

 

That's double the number of Wii U consoles that were sold during its opening weekend (40,000 back in late 2013).

 

It's not as high as 3DS' debut, which was 113,000 according to Nintendo. Nor does it come close to the PS4 launch (250,000) or the Xbox One launch (150,000).

 

However, it is a strong and steady performance for the machine. There wasn't a huge number of units pushed into the channel (some units were sold out at major retailers) and the marketing and PR campaign was truncated and arrived late in the day. Retailers tell us that they were very happy with the launch and one store even declared: "Nintendo is back."

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1350188

 

Start salg har vel ikke så mye å si, spørs jo hvor bra den kommer  til å selge etter at entusiastene har kjøpt konsollen, slik jeg ser det nå så tror jeg ikke den kommer til å få mange til kjøpe men kan se for meg at den kan bli en vinner på julesalget hvis flere spill kommer, tror ikke så mange liker indie spill så selv om den har 60+ av de så tror jeg ikke de selger konsollen, super mario tror jeg kommer til å lokke mange fler enn zelda gjør

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Maskinvaren her er jo knall, og det er jo ganske så unikt til Nintendo å være. Maskinvaren og kvalitetsfølelsen på Wii og Wii:U var temmelig laber.. Og selv Game Cube og Nintendo 64 var jo ikke noen vidundere de heller men på den tiden så var jo alt på det samme nivået.,

 

Jeg tror mange kan finne den veldig interessant så fort de får sett og tatt på Switch. Problemet er jo at spillutvalget til lansering er helt ræva og det blir ikke stort bedre i løpet av året. Per nå så er det jo kun Zelda og nye Mario som skal klare å selge konsollen og selv om det er mer enn nok for meg så tviler jeg på om det er bra nok for "mengdene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...