Gå til innhold

[Løst] Erstattninger for windows live mail?


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei prøver å finne erstatninger for windows live mail som funger for hotmail\msn.

 

http://www.techradar.com/news/software/applications/windows-7-email-5-best-free-clients-903699

 

For windows live mail er god eneste den er noe treg å laste ned mye epost støtter ikke komprimeringer og onedrive\skype.

 

Men i det siste har microsoft enten fjernet klientens tilgang til epost, før fikk jeg den å virke men etter siste ukene har den sluttet å laste ned\opp epost på alle pcene mine.

 

Epost appen til windows 10 er for dårlig umulig å søke opp meldinger som er eldre en noen måneder, og veldig få funksjoner. Eneste som er bra med den appen er at den er raskere å laste ned\opp mailer.

 

Så noen som har forslag? Da man vil helst ha apper fra microsoft da det er tryggere med tanke på personvern.

 

Outlook 2016 tror jeg ikke funger med hotmail\msn adresser.

Slik var det før vertfall. Eller er det eneste mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også skeptisk å bruke gratisløsninger der, da epost kontoer kan ha mye informasjon som kan komme på aveie.

Selv det er kjent windows 10 overvåker brukere er det ikke sikkert all epost blir offentliggjort på internett tilgjengelig for alle.

 

Skulle jeg brukt thundebird eller lidene hadde jeg valgt å bruke det til yahoo\gmail konto som jeg bruker minimalt.

Ikke den epost kontoen som jeg bruker mest.

Lenke til kommentar

Siden du skriver at du bruker Hotmail / outlook er det flere muligheter her : 

 

Bruk nettleserens https://www.outlook.com  Her kan du selv velge om du skal bruke Chrome , Microsoft sin Edge eller annen nettleser.

 

Så har man noen alternativer som :

 

Thunderbird

 

Personlig bruker jeg nettleseren da den er "trygg nok" i forhold til at dette er tross alt snakk om epost , skal man ha sikrere ting må man vel nesten se på enda tryggere løsninger.

 

http://lifehacker.com/5925096/should-i-be-using-a-desktop-email-client 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er den gratis hvis man kan kan leve med begrensingene, men gjorde et raskt test å virker ikke som den funger med hotmail 2 step verification.

 

Windows live mail henter epostkontoen instillingene i windows 10 fra epost appen.

Samme skjer ikke med eM Client 7 og mangler norsk språk.

 

Men bortsett fra det tror jeg den kan konkurere med Outlook 2016.

Lenke til kommentar

Men hvorfor det egentlig? Selv windows live mail funger dette bra i hatt det siden windows 10 kom ut.

Godt mulig den henter innstillingene fra windows appen epost.

 

For problemet der, endrer jeg passordet må jeg endre flere steder med nytt passord etc.

 

Eller er det kun microsoft som ikke vil si hvordan det funger antakelig kryptert fil i windows sin kode?

Derfor må andre en microsoft leve med det er vanskeligere å gjøre integrering med windows vanskeligere?

Eller handler det om sikkerhet, hvis microsoft røper hvordan kryptering som brukes eller hvor filen er kan hvem som helst finne passordet i windows 10 hvis man har epost konto i windows 10 ved pålogging?

 

Så da kunne man like godt droppe passord for de som har peiling vil uanset får tilgang til kontoen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men fremdeles usikker på om det er verdt risikoen, men siden de tar betalt, og flere bruker det kan jeg forsøke.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook

 

Er også skeptisk til slike, da mye programvare på nettet kan være kopier av ekte vare, og sier de er fra microsoft.

Google og microsoft får en del kritikk for å tjene penger på verdiløse apper\programvare.

 

Men de tjener nok også penger på å få folk å tro opensource ikke er sikkert nok.

Godt mulig windows defender gir like god beskyttelse som ClamAV under linux.

 

Edit kan nå bekrefte: applikasjonspassord funger dårlig virker ikke ut som den laster ned epost etter det.

Prøver å avslutte programmet og starter det på nytt og får spørsmålet om passord igjen.

 

Så vet ikke, eneste jeg vet de fleste epost klienter er dårlig på nettopp dette, løsningen blir nok å slå av 2 step verification eller bruke mail appen med windows.

 

fikk kun 1 epost av 10 000 meldinger så langt, så det er kontakt med serveren.

men virker også ut det er langt tregere en epost appen. Så vet ikke hva microsoft gjør for appene er så raske?

 

Local folder og gjennopprettet elementer er ikke det samme.

så blir nesten som klienten henter gammel epost fra arkivet eller er jeg uvant med denne?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Desverre fikk jeg dette kun å fungere på en pc, får opp

 

Protokoll: IMAP

   Port: 993

   Sikker (SSL): 0

   Kode: 800ccc0f

Prøvd å reinstallere windows live og reparere installasjonen men samme problem.

Så jublet litt for fort.

 

Tipper problemet er i hvordan dette er konfigurert opp mot brannmur og ruter , se at ingenting er blokkert i windows og ikke minst sørg for at du bruker riktig port i ruteren osv.

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/recently-getting-800ccc0f-with-windows-live-mail/035d1e66-0b85-4c3d-ae6e-8d183fea7963?auth=1

Lenke til kommentar

Det har ingen ting å si, testet å slå av brannmuren og koble direkte til modemet.

Samme feilmelding så må være noe annet.

 

Ser POP innstiligene er deaktivert i hotmail sin webgrensesnitt er det sikkerhetsrisiko?

For antar thunderbird foretrekker det.

Hvorfor antar du ting? Thunderbird foretrekker på ingen måte POP3. POP3 er på mange måter utdatert e-postprotokoll, og du bør bruke IMAP om det er tilgjengelig.

 

Du prøver på port 993. Den porten er vanligvis forbeholdt imap med ssl/tls. Jeg ser at det står SSL: 0 i oppsettet ditt, og antar at feilen er her. Om du hadde googlet feilmeldingen du fikk, hadde du komt hit, som også gir deg tipset om å skru på SSL.

 

Det beste rådet jeg har er at du bør slutte å anta ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...