Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å kjøpe iPhone 7 Plus nå som oppgradering fra S7 Edge, eller kommer det nye iPhones snart? 

 

 

Jeg kjøpte iPhone 7 128GB  for ei drøy uke siden på Elkjøp, for ca 1200 kr mindre enn hos Apple og Eplehuset. Betalte 7100 kr. Ikke akkurat billig, men jeg har hatt 7-eren før, og visste akkurat hva jeg fikk. Fornøyd! Kjøpte den røde, siden den kom i år. Mye stiligere enn på bildene (mer metallisk preg), men man bør gjerne se den live før man evt. bestemmer seg. Jeg er kjempefornøyd.

 

Hvorvidt man vil vente på iPhone 8 eller 7s, eller hva det blir til, får den enkelte avgjøre. Prisen på 7 vil nok synke når den/de nye modellene kommer. Det spørs jo også om de nye er verdt å vente på eller verdt å kjøpe. De blir ikke billige, det er det eneste som er sikkert. 

 

 

Endret av CellularDude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter en pause fra iPhone, har jeg kjøpt en iPhone 7. Tenkte å kjøpe en Apple Watch series 2 til den. Har tenkt på den grå 42-mm Nike-versjonen, med svart og lime reim.

 

Lurer på om den grå versjonen av Apple Watch er veldig utsatt for riper, evt at fargen flasser av. Altså selve kassen i aluminium, som er overflatebehandlet/lakkert i mørkegrå farge.

 

 

NB: Denne forespørselen er postet et mer klokkerelatert sted på forumet også, men med betydelig mindre trafikk.

Lenke til kommentar

Madammen har sin i aluminium og den er fra lanseringen i USA og den holder seg veldig fint. Utgaven i aluminium holder seg langt bedre enn min som er i rustfritt stål. Blankpolert rustfritt stål ser ikke spesielt fint ut med tiden, men kan jo dog poleres. Madammen sin i aluminium ser fortsatt strøken ut, men har jo litt mer utsatt skjerm.

 

Tror ikke den i mørkegrå/sort er spesielt utsatt den heller. Har en kollega med iPhone 7 Plus i sort (altså ikke Jet Black, men "vanlig sort") og den holder seg veldig bra. Aluminium er jo dog et relativt mykt metall så om du skulle smelle klokka borti diverse ting så vil den jo alltid være utsatt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Madammen har sin i aluminium og den er fra lanseringen i USA og den holder seg veldig fint. Utgaven i aluminium holder seg langt bedre enn min som er i rustfritt stål. Blankpolert rustfritt stål ser ikke spesielt fint ut med tiden, men kan jo dog poleres. Madammen sin i aluminium ser fortsatt strøken ut, men har jo litt mer utsatt skjerm.

 

Tror ikke den i mørkegrå/sort er spesielt utsatt den heller. Har en kollega med iPhone 7 Plus i sort (altså ikke Jet Black, men "vanlig sort") og den holder seg veldig bra. Aluminium er jo dog et relativt mykt metall så om du skulle smelle klokka borti diverse ting så vil den jo alltid være utsatt.

Takker så mye for både godt og utførlig svar!

 

Det går jo an å kjøpe beskyttelse til både kassen og skjermen. Dog tror jeg det er vanskelig å få skjermbeskyttelse til å sitte, på grunn av den sterkt buede skjermkanten. Eventuelt må skjermbeskyttelsen kun dekke den flate delen av skjermen.

 

Har hatt en Apple Watch serie 1, i aluminium, men hadde den kun et par måneder. Det gikk helt fint. Så hadde jeg en skamdyr AW serie 2 i blankt stål. Den fikk noen små riper eller kruseduller på siden, som jeg etter mye gnikking med pussefille (slik man kjøper i esker hos gullsmeden) fikk nesten bort.

 

AW med lakkert overflate har jeg ikke hatt, men jeg får se hva jeg havner på. Det blir uansett aluminium, så får vi se om jeg lander på mørkegrå/space gray eller vanlig aluminiumsfarge. Den siste er vel den som er safest, med hensyn til reimer som kan matche. Men den grå Nike-utgaven med svart og lime reim var stilig!

 

 

EDIT: Det ble den grå Nike-utgaven med svart og lime reim :) :) :) 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

 

Verdt å kjøpe iPhone 7 Plus nå som oppgradering fra S7 Edge, eller kommer det nye iPhones snart? 

 

 

Jeg kjøpte iPhone 7 128GB  for ei drøy uke siden på Elkjøp, for ca 1200 kr mindre enn hos Apple og Eplehuset. Betalte 7100 kr. Ikke akkurat billig, men jeg har hatt 7-eren før, og visste akkurat hva jeg fikk. Fornøyd! Kjøpte den røde, siden den kom i år. Mye stiligere enn på bildene (mer metallisk preg), men man bør gjerne se den live før man evt. bestemmer seg. Jeg er kjempefornøyd.

 

Hvorvidt man vil vente på iPhone 8 eller 7s, eller hva det blir til, får den enkelte avgjøre. Prisen på 7 vil nok synke når den/de nye modellene kommer. Det spørs jo også om de nye er verdt å vente på eller verdt å kjøpe. De blir ikke billige, det er det eneste som er sikkert. 

 

 

Jeg endte selv opp med å kjøpe iPhone 7 Plus, også i rød! Veldig fornøyd med tlf og fargevalg  :D

Endret av brrrm
Lenke til kommentar

 

 

Verdt å kjøpe iPhone 7 Plus nå som oppgradering fra S7 Edge, eller kommer det nye iPhones snart? 

 

 

Jeg kjøpte iPhone 7 128GB  for ei drøy uke siden på Elkjøp, for ca 1200 kr mindre enn hos Apple og Eplehuset. Betalte 7100 kr. Ikke akkurat billig, men jeg har hatt 7-eren før, og visste akkurat hva jeg fikk. Fornøyd! Kjøpte den røde, siden den kom i år. Mye stiligere enn på bildene (mer metallisk preg), men man bør gjerne se den live før man evt. bestemmer seg. Jeg er kjempefornøyd.

 

Hvorvidt man vil vente på iPhone 8 eller 7s, eller hva det blir til, får den enkelte avgjøre. Prisen på 7 vil nok synke når den/de nye modellene kommer. Det spørs jo også om de nye er verdt å vente på eller verdt å kjøpe. De blir ikke billige, det er det eneste som er sikkert. 

 

 

Jeg endte selv opp med å kjøpe iPhone 7 Plus, også i rød! Veldig fornøyd med tlf og fargevalg  :D

 

 

 

Gratulerer så mye med telefonen!! :) :) :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg har i dag en samsung s8. Men vurderer å bytte tilbake til iphone 7 pga den funker bedre i bilen med tanke på siri og carplay. Android auto lar meg ikke ringe noenmed talekomando og er veldig begrenset i norge pr dags dato. Dog er google maps veldig bra.

 

Hvodan er apple maps nå i norge? Hvor bra funker navigasjonen på telefon og carplay?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vil vel tro at telefonen driver med noe indeksering? Min er hvertfall ikke i nærheten av å være så treg, selv om ting er noe choppy til tider. Men jeg har kjørt GM i en uke allerede og min største indeksering ble vel gjort når jeg la inn BETA2 for lenge siden.

 

Ah okei. Ja da håper jeg det er det, for dette var ikke en ytelse jeg kan leve med  :ohmy:

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Her går alt skikkelig glatt og pent for seg i hvertfall :) Har sittet med GM en knapp ukes tid. Orket ingen ren installasjon denne gangen bare for å prøve det etter gammelt, og litt fordi jeg valgte å oppdatere på ett litt lite gjennomtenkt tidspunkt.

 

Men kan ikke si jeg har fått svi for det enda altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Oppdaterte i går og opplever at det er noe mer treghet i responsen på blant annet åpning av applikasjoner, samt forlate dem ved trykk på hjemknappen.

 

Den er på ingen måte «treig». Jeg vet ikke hva vi snakker om. 2-4 millisekunder kanskje? Men det er nok til at jeg merker det.

Endret av kampfrosk
Lenke til kommentar

Oppgraderte nettopp min iPhone 7 Plus til iOS 11. For en gigantisk skuffelse, det er smålagg overalt og det tar et halvt sekund fra man trykker på hjemknappen til det skjer noe. Hva er dette for no møkk?

 

Jeg merket også dette til og begynne med, men det virker som om det "går seg til" etterhvert? Synes som om det går noe glattere nå etter å ha brukt det nye systemet litt.

Lenke til kommentar

Vil vel tro at telefonen driver med noe indeksering? Min er hvertfall ikke i nærheten av å være så treg, selv om ting er noe choppy til tider. Men jeg har kjørt GM i en uke allerede og min største indeksering ble vel gjort når jeg la inn BETA2 for lenge siden.

 

Å indeksere småtteriet som ligger på en telefon kan vel ikke ta dagesvis?

Med den prosessoren iPhone 7 har skulle det vært gjort på minutter, om ikke sekunder!

 

Denne "indeksering" bortforklaringen leverandører bruker hele tiden når noe går tregt er i beste fall en urban myte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er godt mulig, skal ikke skryte på meg noen god viten om indeksering eller hvordan operativsystemer faktisk fungerer på på et såpass lavt nivå. Men merker meg jo at det er veldig ofte folk klager på ytelse og lugging rett etter store oppdateringer, og plutselig så oppleves det langt bedre dagen etterpå osv..

Lenke til kommentar

Da har jeg træla meg gjennom en full reset av telefonen og satt den opp igjen som ny. Dette har jeg gjort oftere på tidligere modeller, da ved hver/annenhver store oppdatering. Har foreløpig ikke brydd meg/hatt tid til å gå løs på det med 7’ern, men gjorde det nå. Det gav faktisk et lite løft. Den var som nevnt ikke treig, men likevel akkurat merkbart treigere med 11 kontra 10.3.3. Nå merker jeg ikke forskjell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...