Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Jeg bruker iMessage hver dag og har aldri hatt utfordringer i nyere tid? Ser absolutt ingen grunn til å deaktivere det, hvertfall ikke for en helt ny og fersk iPhone/iOS bruker som i det minste burde aktiver og gi det en sjanse før han av egen erfaring velger å deaktivere det.

 

Nå er det jo sånn at 99% av alle jeg kjenner og kommuniserer med daglig bruker iPhone/iOS, så for meg er det helt naturlig å bruke iMessage og jeg er en av relativt få som bruker Facetime (Audio) for samtaler også, noe de andre normalt ikke gjør men de har begynt med det de og så etter jeg startet da oppkobling og samtalekvalitet er langt bedre enn ved samtaler over GSM. Unntaket er VoLTE, det har tilsvarende oppkobling og lydkvalitet, men fremdeles mange som ikke har tilgang på VoLTE og når de jeg normalt ringer uansett har iPhone og iOS så er Facetime (Audio) naturlig å bruke.

 

iMessage har jo veldig mange fordeler. Ingen begrensing på antallet karakterer per melding. Ingen håpløst høy komprimering av bilder (MMS). Du kan se hvorvidt vedkommende har sett meldingen eller ikke. Du kan se om vedkommende holder på å skrive en melding eller ikke. Du kan ha gruppesamtaler med langt bedre funksjonalitet enn ved MMS osv.. Jeg mottar meldingene sømløst på telefon (iPhone), nettbrett (iPad) og bærbar (Mac) uten at jeg er avhengig av at telefonen må være innenfor blåtannrekkevidde av de nevnte (for at SMS-handoff skal fungere).

 

 

Nå i nyere tid så har man jo fått ytterligere funksjonalitet med egen App Store til iMessage osv.. Dette er jo for det meste kosmetiske ting, men jeg og samboer og de fleste i vennekretsen er storbrukere av stickers og GIF's. Det å falle tilbake på SMS føles fryktelig utdatert og gammeldags. Og man har jo den store fordelen av at så fort man sender til noen uten mobildata, eller noen som plutselig ikke har iMessage så sendes det jo automatisk som SMS eller MMS.

 

 

Setter jo også pris på at ting sendes kryptert. Data sendt via SMS må vel sies å være av den mest usikre sorten på markedet per idag. Ikke en kjempe stor problemstilling for Ola og Kari Nordmann, men en ekstra sikkerhet jeg uansett setter pris på åkkesom. Og det er sikker flere ting som jeg har klart å glemme i forbifarten.

 

 

EDIT:

 

En siste, og veldig viktig ting er vel også at du vel er avhengig av å ha iMessage aktivert for å kunne ta i bruk to-steg-autentisering på din Apple ID? Noe alle og enhver burde ha aktivert i disse dager. Men mye mulig jeg tar feil.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Plus-utgaven ser ut til å la vente på seg. Er det vanlig med så store forsinkelser etter lansering? Til og med apple-store har 3-4 uker før forventet på lager. Kan det være at de måtte endre på produksjon etter problemet enkelte hadde med ulyd (hiss) og at det dermed har stoppet opp? iPhone 7 ser jo ut til å være på lager over alt.

Er det bare plus som har dette problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Er over 1 år siden jeg har brukt imesssge. Kan være det fungerer bedre nå. Men uansett så går 97% via messenger. Tale over facetime er en veldig god ting for meg som har null dekning hjemme.anbefales

Lenke til kommentar

 

Plus-utgaven ser ut til å la vente på seg. Er det vanlig med så store forsinkelser etter lansering? Til og med apple-store har 3-4 uker før forventet på lager. Kan det være at de måtte endre på produksjon etter problemet enkelte hadde med ulyd (hiss) og at det dermed har stoppet opp? iPhone 7 ser jo ut til å være på lager over alt.

Er det bare plus som har dette problemet?

 

Nei, ser ikke slik ut etter litt nærmere googling. Apple har nok rett og slett undervurdert pågangen på plus i forhold til 7... er litt på gjerdet selv. Har hatt LG G2 før, med 5.2" skjerm, så 4.7" virker smått. Samtidig virker fotavtrykket på 7 plus til å være uforholdsmessig stort... Tror det blir 7+

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Hadde 4" i nesten 4år, så hadde jeg 5.2" i 8 uker.

Denne var stor. Spes i lommen. Men knall i sofaen. Har nå 4" igjen...ble veldig lite... iløpet av uka så blir det 4.7?

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Apple ble nok tatt litt på senga av fiaskoen til Samsung.. Det har nok generert en hel haug av kunder som normalt ikke hadde skaffet seg iPhone 7, og de flest av disse går nok for iPhone 7 Plus. Det klart at når den største og egentlig eneste reelle og direkte konkurrenten til Apple klarer å rote det til så miserabelt som de gjorde med Galaxy Note 7 så ender du fort opp med langt større etterspørsel enn du hadde forutsett.

 

Apple var nok ikke de største forventningene til iPhone 7 sånn generelt, ingen mini-jack og det faktum at den fremdeles ser såpass i øynefallende lik ut iPhone 6 og 6S gjorde nok at de holdt tilbake forventningene noe. Og når du attpåtil potensielt får massevis av kunder som resultat av at Samsung går ifra å normalt selge flere titalls millioner Galaxy Note 7 til å selge 0 så blir det jo en vanskelig kabal. Spesielt når de fleste av disse trolig går for den iPhonemodellen som Apple tradisjonelt selger færrest av og nok derfor hadde lavest forventninger til hva gjelder salgsvolum.

 

Og det er jo ikke bare sånn at fadesen til Samsung gjør at de mister Note 7 kunder, det påvirker også salget av øvrige modeller som Galaxy S7 og S7 Edge da det taper vanvittig med ansikt i markedet generelt og mange kunder tenker seg om både en og to ganger før de skaffer telefon ifra Samsung.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Iphone 7 32GB er veldig kjapp, fra man trykker på en app eller lenke så rekker man knapt å blunke. Og folk sier 32GB er treigere enn 128 og 256 GB versjonen...

 

Hvis jeg ikke hadde hatt to smarttelefoner fra før skulle jeg slengt meg på iphone 7 bølgen og kjøpt jeg også. Men det er nå det med hvor mye vits det er i å ha tre smartmobiler og en av dem koster 7199...

 

Når kommer deksler til iphone 7 forresten?

Lenke til kommentar

Iphone 7 32GB er veldig kjapp, fra man trykker på en app eller lenke så rekker man knapt å blunke. Og folk sier 32GB er treigere enn 128 og 256 GB versjonen...

 

Hvis jeg ikke hadde hatt to smarttelefoner fra før skulle jeg slengt meg på iphone 7 bølgen og kjøpt jeg også. Men det er nå det med hvor mye vits det er i å ha tre smartmobiler og en av dem koster 7199...

 

Når kommer deksler til iphone 7 forresten?

er snakk om når man overfører filer fra pc til telefon og omvendt,ikke når man bruker selve telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Iphone 7 32GB er veldig kjapp, fra man trykker på en app eller lenke så rekker man knapt å blunke. Og folk sier 32GB er treigere enn 128 og 256 GB versjonen...

 

Hvis jeg ikke hadde hatt to smarttelefoner fra før skulle jeg slengt meg på iphone 7 bølgen og kjøpt jeg også. Men det er nå det med hvor mye vits det er i å ha tre smartmobiler og en av dem koster 7199...

 

Når kommer deksler til iphone 7 forresten?

er snakk om når man overfører filer fra pc til telefon og omvendt,ikke når man bruker selve telefonen.

 

Ok da misforsto jeg :)

Lenke til kommentar

 

Iphone 7 32GB er veldig kjapp, fra man trykker på en app eller lenke så rekker man knapt å blunke. Og folk sier 32GB er treigere enn 128 og 256 GB versjonen...

 

Hvis jeg ikke hadde hatt to smarttelefoner fra før skulle jeg slengt meg på iphone 7 bølgen og kjøpt jeg også. Men det er nå det med hvor mye vits det er i å ha tre smartmobiler og en av dem koster 7199...

 

Når kommer deksler til iphone 7 forresten?

er snakk om når man overfører filer fra pc til telefon og omvendt,ikke når man bruker selve telefonen.

 

 

 

Nå er det jo uansett ikke snakk om at 32GB er "treig", det er vel mer 128 og 256GB som er latterlig rask. Nå er det jo sånn med NAND at sekvensiellytelse skalerer voldsomt med antallet "stacks". Nå vet jeg ikke hvor mange stacks det er på 32GB vs 128 og 256GB, men vil tro at mye av forskjellen ligger der.

 

Denne sekvensielle ytelsen er jo uansett temmelig irrelevant. Hvor mange er sekvensielle skrive og lesehastigheter som en "bottleneck" på smarttelefoner? Jeg vil tippe at under 5% av de som kjøper en iPhone noengang kobler den til en PC / Mac i det hele og store.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Iphone 7 32GB er veldig kjapp, fra man trykker på en app eller lenke så rekker man knapt å blunke. Og folk sier 32GB er treigere enn 128 og 256 GB versjonen...

 

Hvis jeg ikke hadde hatt to smarttelefoner fra før skulle jeg slengt meg på iphone 7 bølgen og kjøpt jeg også. Men det er nå det med hvor mye vits det er i å ha tre smartmobiler og en av dem koster 7199...

 

Når kommer deksler til iphone 7 forresten?

Eplehuset og apple.no har. Skal innom eplehuset etter jobb
Lenke til kommentar

Angående iMessage fortsetter jeg med det grunnet iPad.

Dessuten satser jeg på "send som SMS om iMessage ikke er tilgjengelig" får meldinger sendt.

 

Det er nok ikke så dårlig p.d.d som enkelte skal ha det til.

 

Og som RamGuy sier , det er mange fordeler. To faktor autentifisering , bilder , andre vedlegg , for å nevne noe.

Så har man lese bekreftelse også.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

iMessage fungerer sømløst mellom enheter og generelt veldig bra, helt til du er i utlandet og putter inn et nytt SIM-kort. Da går ting dundrende i dass og det blir bare krøll....

I det daglige fungerer det veldig greit.

 

Ellers i rekken over produkter som aldri i verden hadde hatt livets rett for noen måneder siden, men som iPhone 7 har skapt et massivt marked for:

header-single2.jpg?3136422815470003409

Har bestilt en, fordi jeg tydeligvis er stuck med denne ekle adapteren i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Har to linker til iPhone 7 plus fra Djuice. Disse er forhåndsbestillt 15 sept og 8 oktober, så nå begynner dem sikkert å få inn godt med telefoner.

 

Matt Sort 128gb https://nettbutikk.djuice.no/reservasjon?product=17481.DJUICE&guid=c978b347-2f95-46cb-a57a-187240d1b403

 

Matt sort 32gb: https://nettbutikk.djuice.no/reservasjon?product=17477.DJUICE&guid=a4145544-e399-4672-95d5-3542a072f8aa

Lenke til kommentar

Er det noen plass jeg kan finne mer detaljert sendings informasjon enn på Apple sine sider? Jeg har bestillt en Apple Watch som nå skal være sendt med TNT, sporingsnummeret kan ikke ha mer enn 9 tall står det når jeg søker opp på TNT sine sider, mitt nummer har 11 tall. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...