Gå til innhold

iPhone 7-datoen er spikret


Anbefalte innlegg

Folk kan si hva de vil men det er alltid gøy når det kommer ny iPhone

 

Enig. Interesen for min del når det kommer til ny iPhone har vel aldri vært mindre, men jeg må nok uansett prøve å få med meg denne konferansen :) Og selvsagt komikken i diskusjonsfeltet i etterkant :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke verdt å kjøpe verken Iphone 7 eller samsung 7. Jeg synes det er faen meg drøyt å betale så mye penger på en mobil som man ikke får lada mobilen via solceller, vi har teknologien, men hvorfor i all verden apple lager ikke en slik mobil eller samsung, solceller ladin, trødlås lading via alt mulig, bord, bil, alt mulig altså fra A til Å :p

Lenke til kommentar

Lykke til. Prøvde samme byttet på vårparten i år og gikk fort tilbake, gitt. Verken Nexus 6 eller Galaxy Edge 7 var noe i nærheten av iPhone i daglig bruk,

 

Det er gjerne en personlig vanesak i ditt tilfelle, og for noen år siden hadde det gjerne vært nærmere et faktum enn en mening.

 

Men objektivt sett kan Android per dags dato levere en like god opplevelse som iOS. Jeg gikk nylig over til Android, og det er verken mindre funksjonelt eller tregere enn iOS i sammenheng med daglig bruk. For meg ser det ut til at det hele bunner ut i hva man personlig foretrekker eller allerede eier, og hovedsakelig ikke funksjonalitet og ytelse.

 

Jeg hadde vært helt enig om vi hadde snakket om en slik overgang for noen år siden, men heldigvis har ikke lenger iOS noen kjempefordel når det kommer til ytelse og funksjonalitet. Det er supert etter min mening, siden det betyr at Google endelig har begynt å ta seg sammen mens Apple har nødt til å begynne å se på Android som en seriøs trussel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg hopper elegant mellom iOS og Android, og akkurat i år er det iOS som gjelder. Brukeropplevelsen er helt på topp i begge OS, men siden 7.9 nærmer seg, er jeg spent på hva som kommer fra eplefolkene.

 

Ikke et negativt ord om iOS, men det begynner å bli litt vel mye rutine å se frem til den årlige presentasjonen i september. Dersom Nokia gjør comeback med en toppspekket og veldesignet Android, anser jeg det som en større nyhet enn hva Apple måtte komme med. men fasiten foreligger ikke før nyttår.

Lenke til kommentar

Er i grunn i samme båt. I sommer ble det en S7 Edge på meg ette å ha tuslet rundt i iOS i en rekke år, og jeg må inrømme det blir litt hardt å vende tilbake til en iPhone med pinglete batteri etter dette. Android har forøvrig blitt veldig veldig bra nå, men som vanlig er populære apps helt klart under par sammenlignet med en hvilken som helst iOS enhet som er kommet det siste 2 årene, så det er jo litt irriterende.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

"men som vanlig er populære apps helt klart under par sammenlignet med en hvilken som helst iOS enhet som er kommet det siste 2 årene, så det er jo litt irriterende."

 

For meg er det dette som er utslagsgivende, sammen med den fantastiske fotohåndteringen til Apple og at de bryr seg om personvern. 

Lenke til kommentar

Er i grunn i samme båt. I sommer ble det en S7 Edge på meg ette å ha tuslet rundt i iOS i en rekke år, og jeg må inrømme det blir litt hardt å vende tilbake til en iPhone med pinglete batteri etter dette. Android har forøvrig blitt veldig veldig bra nå, men som vanlig er populære apps helt klart under par sammenlignet med en hvilken som helst iOS enhet som er kommet det siste 2 årene, så det er jo litt irriterende.

Er jo helt utrolig at dette fortsatt er et faktum.
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har det alltid vært sånn. Er det samme med Windows vs. OSX - de som lager software til mac bruker gjerne langt mer tid på å polere løsningene (ofte på bekostning av funksjonalitet). Det er nok rett og slett slik at de som virkelig bryr seg om polert programvare velger iOs, dermed blir det også nødvendig for utviklere å fokusere mer på det der, mens Android-leiren har vært mer opptatt av features (eller pris), sånn at utviklere har lagt innsatsen der. I tillegg har rammeverkene for UX og kravene til apper vært langt strengere på iOs - hvis ikke det ser relativt strøkent ut får du rett og slett ikke godkjent appen. 

 

Når det er sagt er skillet langt mindre nå enn det var, og selve operativsystemet Android er minst like polert som iOs. Bare synd det alltid blir ødelagt av elendige skall fra telefonprodusentene. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Er i grunn i samme båt. I sommer ble det en S7 Edge på meg ette å ha tuslet rundt i iOS i en rekke år, og jeg må inrømme det blir litt hardt å vende tilbake til en iPhone med pinglete batteri etter dette. Android har forøvrig blitt veldig veldig bra nå, men som vanlig er populære apps helt klart under par sammenlignet med en hvilken som helst iOS enhet som er kommet det siste 2 årene, så det er jo litt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Kommer til å oppgradere. Ikke det at det er noe vesentlig behov annet enn at jeg har lyst.

 

Regner med de fjerner 16GB, innfører 32GB som minimum, 64 blir til 128, og prisen går opp.

 

Prisen på dyreste 7+ kommer nok til å passere billigste macbook pro.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iPhone 4, 5 og nå 6 - men nå sier det stopp gitt. Dette blir vel nesten som å banne i kirka men neste gang blir det nok Android :)

 

Hører flere som sier det samme. Selv har jeg hatt iPhone ved et par anledninger, men har hoppet over til Android da jeg syns arrogansen til Apple gjør at jeg ikke ønsker å bruke pengene mine på dem.

 

Bare se hver gang det er en prouksjonsfeil eller en form for kritikk mot Apple så svarer de aldri på henvendelser. Bare se siste om skjermene på iPhone 6 og 6S som slutter å virke. De anerkjenner ikke feilen og nekter å kommentere på det... Det snakkes mye om åpenhet for tiden og i Apple-leiren er vel intet unntak :-p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...