Gå til innhold

ANMELDELSE: Deus Ex: Mankind Divided


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som bryr seg om grafikk, ytelse og har Windows10 så kan det lønne seg å vente til 5.september med å spille DE:MD. Da skal de slippe en patch som gir støtte for DirectX12 som visstnok skal påvirke ytelsen veldig positivt, spesielt på høyere grafikkinnstillinger. Mankind Divided skulle i utgangspunktet støtte DX12 fra release, men det ble utsatt ett par uker for at de skulle bruke litt mer tid på optimalisering.

Lenke til kommentar

Snuser litt på dette...men er vet ikke om jeg ville klart å spille hele i denne sort og gull/brun paletten dem har. Er vel fare for å bli deprimert før en er halvveis i spillet? 

 

Den orange paletten er gone, byttet ut med en helt standard lyssetting uten noe form for filter (ser det ut som). Personlig syntes jeg det nå ser litt kjedelig ut.

 

Snakkes litt om det her:

https://www.youtube.com/watch?v=GNs0kQAQnQQ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Snuser litt på dette...men er vet ikke om jeg ville klart å spille hele i denne sort og gull/brun paletten dem har. Er vel fare for å bli deprimert før en er halvveis i spillet? 

 

Den orange paletten er gone, byttet ut med en helt standard lyssetting uten noe form for filter (ser det ut som). Personlig syntes jeg det nå ser litt kjedelig ut.

 

 

 

Er gameplay fra det nye jeg har sett denne fargepaletten. Satt igår å så på en stream i sikkert nesten en time og ble litt deprimert av settingen i kombinasjon med en nesten fargeløs verden. Men det er vel settingen dem går for i spillet og universet dem har laget.

 

Men skal se videoen :) 

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller nevnes det ikke i anmeldelsen at spillet har mikrotransaksjoner i singleplayer-delen av spilet?

 

Slett arbeid Gamer.

 

Ja dette leste plutselig jeg også og trodde nesten ikke mine egne øyne, augumentation låst til season pass? Og consumable pre-order bonus som kan brukes i ett eneste savegame for så å bli gone for alltid??

 

Og slik gjør man seg upopulær blant gamere som har kjøpt ett fullprisspill... Nærmer seg jo utpressing dette her, utrolig dumt og unødvendig av Square Enix :/

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mikrotransaksjoner i singleplayer-campaign, og dette er ikke engang nevnt i anmeldelsen? Dette må jeg si er pussig, da det får meg til å rynke så kraftig på nesa at jeg tror jeg kommer til å boikotte mankind divided. Jeg savner en kommentar i artikkelen om dette fra anmelder, er det riktig å anta at anmelderkopien har vært eksludert muligheten fra å både se og kjøpe mikrotransaksjoner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Det er korrekt at butikken i spillet ikke var åpen da denne anmeldelsen ble skrevet, men jeg kunne se at SHOP var et alternativ i menyene.

 

Når skal det imidlertid sies at jeg ikke på noen som helst måte i løpet av min gjennomspilling følte behovet for å kjøpe credits eller Praxis kits. Om det er riktig eller ikke å ha mikrotransaksjoner eller ikke til denne delen av spillet er en annen diskusjon, men utviklerne har ikke lagt opp spillet til at man noen gang skal føle et behov for å bruke penger på hverken det ene eller det andre.

 

Om noen mennesker vil bruke penger på å låse opp flere egenskaper, og da gjøre sin versjon av Adam Jensen mer eller mindre til en gud i spillet, så får det være opp til hver enkelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei

 

Det er korrekt at butikken i spillet ikke var åpen da denne anmeldelsen ble skrevet, men jeg kunne se at SHOP var et alternativ i menyene.

 

Når skal det imidlertid sies at jeg ikke på noen som helst måte i løpet av min gjennomspilling følte behovet for å kjøpe credits eller Praxis kits. Om det er riktig eller ikke å ha mikrotransaksjoner eller ikke til denne delen av spillet er en annen diskusjon, men utviklerne har ikke lagt opp spillet til at man noen gang skal føle et behov for å bruke penger på hverken det ene eller det andre.

 

Om noen mennesker vil bruke penger på å låse opp flere egenskaper, og da gjøre sin versjon av Adam Jensen mer eller mindre til en gud i spillet, så får det være opp til hver enkelt.

 

At du ikke følte behovet for det er ikke en grunn til å ikke nevne det i anmeldelsen. Mikrotransaksjoner er en uting som hører hjemme blant mobilspill.

 

Slett arbeid Gamer!

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Det er korrekt at butikken i spillet ikke var åpen da denne anmeldelsen ble skrevet, men jeg kunne se at SHOP var et alternativ i menyene.

 

Når skal det imidlertid sies at jeg ikke på noen som helst måte i løpet av min gjennomspilling følte behovet for å kjøpe credits eller Praxis kits. Om det er riktig eller ikke å ha mikrotransaksjoner eller ikke til denne delen av spillet er en annen diskusjon, men utviklerne har ikke lagt opp spillet til at man noen gang skal føle et behov for å bruke penger på hverken det ene eller det andre.

 

Om noen mennesker vil bruke penger på å låse opp flere egenskaper, og da gjøre sin versjon av Adam Jensen mer eller mindre til en gud i spillet, så får det være opp til hver enkelt.

At du ikke følte behovet for det er ikke en grunn til å ikke nevne det i anmeldelsen. Mikrotransaksjoner er en uting som hører hjemme blant mobilspill.

 

Slett arbeid Gamer!

 

Det er ikke det anmelder sier i hele tatt. Han sier at han kunne se at det var en Shop-meny, men at butikken ikke var åpen slik at det ikke var mulig å se eller kjøpe gjenstandene. Han sier så at han ikke på noe tidspunkt fikk noen indikasjon fra spillet om at mikrotransaksjoner er nødvendig, og at han ikke hadde noe som helst behov for å få mer av de gjenstandene som selges. 

 

Er mikrotransaksjoner i enspillerkampanjer dritt? Jepp, jeg synes det. De er meningsløse. De er i bunn og grunn måter å bryte spillbalansen på, for de få som ønsker å betale for slikt. Problemet oppstår når de ikke er meningsløse – når spillet balanseres rundt at man skal måtte kjøpe disse tingene. Det er ingenting som tyder på at dette spillet er balansert på denne måten. 

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Hei

 

Det er korrekt at butikken i spillet ikke var åpen da denne anmeldelsen ble skrevet, men jeg kunne se at SHOP var et alternativ i menyene.

 

Når skal det imidlertid sies at jeg ikke på noen som helst måte i løpet av min gjennomspilling følte behovet for å kjøpe credits eller Praxis kits.

 

Full forståelse for dette, jeg ser også nå at det er kommet en ny artikkel vedrørende temaet. Veldig bra gamer. Jeg synes det er riktig som spill-elsker å ta diskusjonen vedrørende mikrotransaksjoner, men dette kan ikke ha vært annet enn teoretisering for deg. I din anmelderkopi var det ikke engang en del av opplevelsen, og derav ikke en del av anmeldelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er mikrotransaksjoner i enspillerkampanjer dritt? Jepp, jeg synes det. De er meningsløse. De er i bunn og grunn måter å bryte spillbalansen på, for de få som ønsker å betale for slikt. Problemet oppstår når de ikke er meningsløse – når spillet balanseres rundt at man skal måtte kjøpe disse tingene. Det er ingenting som tyder på at dette spillet er balansert på denne måten. 

 

Se dette er svært interessant. For man kan prate høyt om at spillet ikke er balansert rundt mikrotransaksjoner. Men er dette teoretisk mulig? Vanskelighetsgradering i singleplayer-spill er vanskelig nok å skille som det er, da man ofte ender opp med for lett eller umulig. Med mikrotransaksjoner vil man være nødt til å endre på opplevelsen for spillerne, da de to ekstremene vil bli så store mellom for lett eller umulig. Her kunne jeg gjerne tenkt meg å lese en meningsartikkel hvor det blir diskutert og teoretisert rundt hva mikrotransaksjoner i single-player gjør med spill-kulturen.

 

Jeg er selvfølgelig med på at mikrotransaksjoner kan ha vært tillagt en veldig liten del i Mankind Divided. Men ergo faktum er at vi har et singleplayer spill med kjøpbare juksekoder. Jeg gjerne tenkt meg å lese flere tanker fra gamer vedrørende temaet.

Lenke til kommentar

Syns det er rart at anmeldelsen er gjort utan at muligheten for mikrotransaksjoner var åpen. Dvs at spillet i seg sjølv kan opplevast annleis når muligheten for mikrotransaksjoner er åpna.

 

Sjølv kjøper eg ikkje spill som maser om mikrotransaksjoner eller er ubalansert og dermed krever mikrotransaksjoner for å fungere greit.

 

Man skulle jo tru at anmeldelser burde greie å lire av seg mest mulig info, men utviklinga viser at det stort sett bare er subjektivt gnål som betyr noko.

Lenke til kommentar

Elsker spillet. Jeg digget Human Revolution også. Det eneste jeg kan kritisere det for er å ikke bruke bedre grafikk enn det d gjør. Er tydelig at spillet er lagd for konsoll og PC utgaven har bare fått masse post effects som dreper fps uten å forbedre så veldig mye. Det irriterer meg litt med tanke på hvor detaljert vi kunne hatt det på PC. De første Deus Ex spillene i gamle dager var nærmest benchmarks, dem presset pc hardwaren til det ytterste. 

 

Men adam jensen er like kul som vanlig, enorm frihet i missions og gameplay som er latterlig morro. Digger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...